- 689 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
GEÇMİŞLE GELECEK ARASINDA KALMAK (Bitmiş ve Başlayacak Olanın Tam Ortasında)
Bütün organlarım büyük bir şaşkınlık içerisinde,nedenini bende bilmiyorum.Görünen ve görünmeyen her ne varsa garip bir şeye benziyorlar.Görünenin garip olmasını anlıyorum da,görünmeyen şey nasıl garip olabiliyor? Diye soracak olursanız,görünmemesi en büyük gariplik derim.
Ne bir adım geriye,ne bir adım ileriye gidebiliyorum.Zaman ve mekan kayıp,tam ortasındayım hayatın.
Yaş on dokuz;edindiğim tecrübeler doğrultusunda
ilerleyebiliyorum,hala acemi değilsem tabi!
Nerden geldik,nereye gidiyoruz? Acaba konumumuz hiç değişmiyor,hep aynı noktada mıyız? Eğer öyleyse zamanın işlediğini nasıl hissedebiliyoruz?
Güneş zamanın sembolitesi;sabah doğar,akşam olunca da batar ve bir gün daha biter.
Bütün uzuvlarımız çalışır vaziyette,uyurken bile! Her şeyde bir hareketlilik;Toprakla savaşan bitki,yeni bir güne hazırlanan insanlar ve yaşamını devam etirmek için sürekli bir mücadele içerisinde olan canlılar...Bu hep böyle devam eder,dinamik olarak gördüğümüz bunca şey bir zaman sonra rutinleşiyor.
Her şey hep aynı;alışkanlıklarımız,hobilerimiz,yaşam biçimimiz vs. bize göre standart.
Hayatımızda baş gösteren değişikliklerde pek uzun sürmüyor,yada herhangi bir değer taşımıyor kendilerince.
Nelerin değiştiğinin hiçbir önemi yok,şayet konumumuz hep aynıysa! Kastetmek istediğim işçiyken patron,patronken iflas edip;işçi durumuna düşme felsefesi değil.Var olan somut nesneler yer değiştiriyor sadece,belki soyut kavramlarda!
Hep gördüğümüz,duyduğumuz ve hafızamızda yer edinmiş bir gerçekten örnek verelim: Önce cinsel bir birliktelik,ardından çocuk olur ve bu çocuk büyür,bir zaman yaşar,sonrasında ölür karmaşası.
Bütün varlığın belkide gözle görülür tek ortak noktasıdır bu. Cansız olup da gerçekte var olan nesneler için; böyle bir şey zaten mümkün değildir,onlar hep ölüdürler ve hiçbir zaman doğamazlar.
Sonuç ne? derseniz,inanın bende bilmiyorum.Bildiğim tek bir şey var,o da hep aynı,hiç değişmiyor.
Öncesinde belirttiğim gibi geçmişle gelecek arasında,şu anda,yani ne dünde nede yarında,en nihayetinde bugündeyim ve bugünü yaşıyorum.Peki ya siz?
Özkan ÇALIŞ
YORUMLAR
Aslında mesaj yoluyla bunu yapabilirdim. Ama direkt yapmayı istedim. Bu yazıdaki imgelerin çoğu, bir vakitler bana yazı yazdırmıştır zira. Bu yazının büyük bir bölümü size ait değil. Eğer bunu alta yazsaydınız, kabul görebilirdi. Lütfen bunu yapar mısınız? Bu yazı Ecem Çevikdalın bir başka platformda yazdığı bir kadını ağlatmak adlı yazıyla çok benzeşiyor. Ayrıca başka yazılardan da alıntılar var. Eğer aynı paralel duyguları hissetiniz ve aslında o yazılardan bihaber bir biçimde bu yazıyı yazdınızsa, özür dilerim sizden. Fakat eğer böyle değilse, lütfen hatanızı telafi ediniz.