- 1652 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
SENİ ZATEN HİÇ SEVMEDİM Kİ...
Rica olunur ki bu metin, Müslüm Gürses’ten ’Seni zaten hiç sevmedim ki’ parçası eşliğinde okunsun.
Şirin uykularımdan hiç olmadım,gecelerim bölünmedi durduk yere.Yıldızlardan kayık yapıp akmadım gün doğumuna.Alaca şafağın kızıllığında şekiller çizip renkler dünyasında gezinip ruhumu sarartmadım.Rüyalarımın ortasında terler içerisinde kalıp sırılsıklam uyanmadım.Nefes nefese uyanıp gördüklerimin etkisinden kurtulmak için karanlıkta el yordamıyla yolumu tayin edip bardak bardak su içmedim.Uyurken ismini sayıklarım da seni ifşa ederim endişesi yaşamadım.Başımı yastığa koyup senli düşlere dalıp muhabbetinin tadıyla uykuyla uyanıklık arasında tebessümler etmedim.Baş ağrılarım,yürek sancılarım,iç huzursuzluğum olmadı.Yastığa ramak kala dalıp bebekler gibi huzurlu uykularım oldu(?).Seni bana unutturuyor diye geceleri adım adım bitirmedim.Karanlığı şulesiyle ışıl ışıl eden zühreyi, sırf sana benziyor diye gözlerimi aralıksız ondan ayırmadım sanma.Her kayan yıldızda öyle vuslata dair bir dilek dilemedim.Kanayan her nerem varsa ayın şavkıyla- ki ışığını senden alırdı öyle itimat ediyorum-tımar etmedim.Herkes sustuğunda,lambalar dinlenmeye geçtiğinde,sokaklarda el ayak çekildiğinde ,şehirler arası yollar muhacirlere bırakıldığında ben yürekleri küle döndüren şarkılar da dinlemedim.Her geceyi dem meclislerinde ateşten kadehler yudumlayıp akabinde sabahın seherinde sana düçar olmadım.Seni zaten hiç sevmedim ki…
Midemin üzerinde volkanlar kaynamadı hiç,içim geçip dizlerimin üzerine kurşun yiyen canlar gibi düşmedim.Günlerce mide kramplarım olmadı,sancılarım çoğaldığında iki büklüm olup kafamı iki elimin arasına alıp haykırmadım.Tırnaklarımdan tepeme çıkan benzimi safrana döndüren duygu helezonlarım olmadı.Zamansız düşen yapraklar gibi kaldırımlarda savrulmadım.Heyecanımdan elim ayağıma dolaşmadı; dilim damağıma yapışmadı.Mutlu biten bir günü ertesi güne zarflayıp pullayıp göndermedim.Hasretliğe hasret kalmadım,özlemlerim kalbime kalbime vurduğunda göz diplerimde ırmaklar kaynamadı,kirpiklerimden bir tek damla yaş süzülmedi.Acıları meze yapmadım soframa,kursağımdan bir lokma ıstırap geçmedi.Saatim sensizliğe kurulmadı, yokluğunu asla hissetmedim.Seni zaten hiç sevmedim ki…
Bir ömrün,nefesin,cennetin uğruna buz tutan iklime cemreler gibi düşmedim.Yürekler değerken birbirine sevincimi gizleyip yüzümde pembe bir gök yüzü oluşturmadım.Ellerim ceplerimde ahmak ıslatan altında dudağımda mutluluk ıslıkları cadde sokak gezmedim.Kar yağarken sokak lambasının hemen sol yanındaki bankta oturup düşen kar tanecikleriyle fısıldaşmadım.Sokak köpeklerine,meyhane memurlarına,sokak satıcılarına,yürekten yaralanmışlara arkadaşlık etmedim.İstinat duvarlarına,asırlık çınar gövdelerine,park banklarına,buğulanan otobüs camlarına,bir ömür sana tapuladığım kalbime ismini de yazmadım.Seni zaten hiç sevmedim ki…
Nikahlandığım geceyi bitirip güne güneşin omuzlarında büyük bir heyecan ve helecanla sana koşarak gelmedim.Bir tek sözüne erişince hazzından mum gibi erimedim,ırmak gibi coşmadım bazen dizlerimin bağı ,yüreğimin gücü bitip de olduğum yere yıkılıp kalmadım.Günlerce ve de mevsimlerce dilimle damağım arasına tutsak ettiğim sözlerin olmadı.Dişlerimi sıkmadım ,gönlümü hiç kanatmadım,benim olamayacağını bildiğim için asla kahırlanmadım.Geçen zaman etimi törpülemedi,gönlümün örselendiğini de hatırlamıyorum.Göz kapaklarım ,kalp odalarım güne tarifi imkansız sancılarla da açıldığı olmadı.Seni zaten hiç sevmedim ki…
Ne şiirlerimin ne de yazdıklarımın teması oldun.Yüklemlerimin, vurguladığım sözcüklerin gizli öznesi de olmadın.Her anımı meşgul eden ,sınırsız hayal dünyamı sınırlandıran imgelerim ,dil burcunda dökülen köz cümlelerim,iç yangınlarım hiç olmadın.Hayallerimi süslemedin,düşlerime hiç gelmedin,beni benden alıp ötelere savurmadın.Tüm varlıkların özü,güneşin ışıltısı,ayın şavkı,denizin köpüğü,yüreklerin serinliği de değildin.Çocukluğum olmadın,ilk gençliğim delikanlılığım,sevdalanmışlığım,bitmişliğim,düşkünlüğüm de değildin.Aslında benim hiç olmamıştın sadece ben adanmıştım sana.Zaten seni hiç sevmedim ki…