- 828 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Panslavizm ve Putin Tehlikesi
Kosova’nın bağımsızlığını ilan etmesi başta Sırbistan ve Rusya’yı resmen sinirlendirmiştir.Nota üstüne nota yolluyorlar oraya buraya.Putin Rusya için büyük bir adam ama bizim ülkemiz açısından tehlike arz ediyor.Bu adamın ne yapacağı belli olmaz Hitler gibi olmasa da o tarz yapılanmalar yapıyor duyumları yabana atılacak cinsten değil…Hitlerle kıyaslamıyorum fakat bu adam çok tehlikeli…
Rusya’nın, özellikle Çarlık döneminde uyguladığı, Slav ırkından olanları kendi hakimiyeti altında bir devlet halinde toplama siyaseti olan Panslavizm ilk kez 1826 yılında J.Herkel tarafından kullanıldı. Pangermenizmden etkilenen Panislavizmin çıkışının temelinde Kırım Savaşı’nın ardından daha belirgin hale gelen Avrupa karşıtlığı yer almaktadır.
19. yüzyılın ilk yarısında Batı ve Güney Slav halklarının ulusal kimlik arayışı, bilim adamları, aydınlar ve şairler arasında başladı. İlk Panslavistler, Slav halkları arasında şarkılarını, türkülerini, şiirlerini inceleyerek Slav birliğini sağlamak istiyorlardı. Bu tür çalışmaların yapıldığı Prag Slav tarihi ve filoloji araştırmalarında ilk panslav merkezi oldu.
Panslavizm hareketi çok geçmeden siyasal içerik kazandı. 1848’de Avusturya-Macaristan’ın ayaklanmalarla sardıldığı bir sırada Çek tarihçi Frantisek Palacky Prag’da bir kongre topladı. Avusturya yönetimindeki tüm Slav milliyetlerinden oluşan temsilcilerin katıldığı kongrede; Merkezi monarşik yapıya son vermek ve Habsburg hanedanı altında eşit haklardan oluşan demokratik bir federasyon yaratmak için eşgüdüm sağlanmalıdır şeklinde karar alındı.
Kongreden bir pratik bir sonuç çıkmamasına karşın canlılığını koruyan hareket 1860’larda özellikle Rusya’da yaygınlaştı.
İşte tam bu noktada akıllara şu geliyor.Putin neden Kosova olayında dünyaya posta koyuyor.Putin kendini ne sanıyor…Bu sorunun cevabı Panislavizm politikasında yatıyor.
21.yüzyılda Panislavizm politikası YENİ BİR HARAKET içinde Putin’in önderliğinde sinsice devam ediyor.
Yunanistan Ve Güney Kıbrıs Rum Kesimi Kosova’nın bağımsızlığı istememesi ise Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin de aynı şekilde bağımsızlığını kabul etmeyen diyen ülkelere kabul ettirme korkusudur…
Kosova’dan KKTC’ ye uzanan bu bağımsızlık ateşi her şeyi gün yüzüne bir kere daha çıkarmıştır işte.Osmanlı zamanında bizleri parçalamak için yapılan oyunlar şimdi balkanlarda geri tepti…Balkanlar ve Avrupa Küçük kukla devletleri haline geldi…
Avrupa birliği ve Amerika Birleşik Devletleri karşısında bir kere daha yenilen Rusya Putin önderliğinde sinsi hareketlerine devam ediyor…
Putin, 1998-1999 yıllarında, Rusya İç İstihbarat Servisi FSB’nin başkanlığını yaparken, aynı zamanda, yeni Rusya’nın "politbürosu" olarak da adlandırılan Rusya Güvenlik Konseyi’nin sekreterliği görevini yürüttü.
Putin, 9-16 Ağustos 1999 tarihleri arasında başbakan yardımcısı ve başbakan vekilliği, 16 Ağustos’tan itibaren de başbakan olarak görev yapmaya başladı. Devlet Başkanı Boris Yeltsin’in 31 Aralık 1999’da istifa etmesinin ardından, Anayasa gereği, üç ay içerisinde devlet başkanlığı seçimi yapılıncaya kadar bu görevi vekaleten üstlendi. Putin, Rusya’da yapılan başkanlık seçimlerinde yüzde 50’nin üzerinde oy toplayarak, birinci turda devlet başkanı seçildi.Ve o koltuktan inmeye de hiç niyeti yok.Gerekirse kendi yakınlarından birine o koltuğu bırakıp gölge başkanlık görevine devam edecektir…
Rusya’yı eski gücüne kavuşturma yolunda emek sarf eden Putin üzerinde ,bu kadar durmamın asıl sebebi şudur;
Putin Rusya’yı eski gücüne kavuşturmak için çok çalıştı ve bunu da az çok başardı.
Kosova’nın bağımsızlığını tanıyanlara da şöyle dedi:
- "Kimseyi gücendirecek birşey söylemek istemiyorum, ama Kuzey Kıbrıs kırk yıldır pratikte bağımsız. Neden onu tanımıyorsunuz? Dedi..
Ayrıca, ABD’nin önerdiği füze savunma sistemlerini konuşlandırmaları durumunda, füzelerinin yönünü komşu ülkelere çevirmek zorunda kalacakları yolundaki sözlerini de yineledi.
Ukrayna Cumhurbaşkanı Viktor Yuşçenko ile görüşmesinde ise, "Füze kalkanının amacı bizim nükleer kapasitemizi etkisiz hale getirmektir. Bu, Rusya’yı misillemeye mecbur bırakır." diye konuşmuştu.
Putin yine bir basın toplantısında, "ABD’nin Polonya’ya bir füze savunma sistemi ve Çek Cumhuriyeti’ne bir radar yerleştirme önerisinin, Rusya’nın milli güvenliğini tehdit ettiğini" söyledi.
İşte sevgili aziz milletim içimizde ve yanı başımızda bir dünya sorun varken birde yeniden hortlayan Rusya tehlikesiyle karşı karşıyayız…
Yüce Türk Ulusunu Saygıyla Selamlarım…
Sezer Çalışkanoğ
20.02.2008