- 2105 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aşkı Anlat Deseler
1. Bölüm / Şiirler Kadar Güzel
Sakin, kendine özgüveni tam ve bir o kadar cesaretli adı gibi mert biri. . Aşkın kayıp dehlizlerinde hayatın hiç vurmadığı kadar sert bir ayrılık. . Derdini ancak yazabilen, yalnızlıkla boğuşan meçhul bir insan; Ardı arkasına kesilmeyen dörtlükler. . Her günü ayrı eziyet ve hüzün dolu mısralar. . .
Şair hüzünlüydü bu gün, yazmaya meyilliydi. Adeta dokunsan ağlayacak gibiydi. Gecenin karanlığı çökmüş, ay kendini gösteriyordu. Şair elinde kahvesi yıldızları izliyordu sanki görmemiş gibi. Düşünüyordu derin ve ince sakalına elini sürerek. Kahvesinden bir yudum alarak elindeki kalemle boş bir kağıda bir şeyler yazıyordu. Gecenin serin rüzgarı birden yüzüne çaptı sanki gerçekler yüzüne çarpar gibi. . Birden irkildi şair, elindeki kalemi bırakarak derin bir nefes aldı. Aklında hiç durmadan tekrar eden cümlelere haykırdı içinden, yeter artık bırak peşimi. . .
Belliydi acısı derindi, gözlerinden akan yaşlar toprağı ıslatmıştı. Asılında kalbinden aktı o gözyaşları. . Tekrar yazamaya başladı, dörtlüklerin ardı arkası kesilmiyordu. Birden fark etti ki ne o yazdıkça unutuyordu ne de zamanı geri alabiliyordu. Tekrar derin düşüncelere daldı.
Vakit yavaş yavaş sabah olmaya başlamıştı. Biliyordu, her şey geride kalmıştı. Geçmişte yaşamak bir fayda getirmiyordu. Ayrıca unutulanlar birer hatıraydı, unutmak için sevdiyse neden sevmişti ki. . Bitti demesiyle birden bire bitmesi kolay olmasa gerek. . Saf ve temiz duygularını hak etmeyen biri hatırlanmayı hak etmiyordu. Onca zamandan sonra o kadar alışmıştı ki vazgeçmesi zor geliyordu. Halbuki o çok çabuk vazgeçmişti. Öyleyse niye canım yanıyordu, bedenimde sanki bir şeyler koparılıyordu. Ardına bakarken sadece bakabilmek onu kahrediyordu. Elinden bir şey gelmemesi onu çaresiz kılıyordu. Bitti dediğinde hayat yarıda kalmış dünyası başına yıkılmıştı. Gökyüzü hiç açmayacak mıydı onsuz, bilmiyordu ayrılığı sadece bilmiyordu. . Zamanla alıştırmıştı onu onsuz yaşamaya her şeye, alışmak zorundaydı çünkü giden gitmiş ve biten bitmişti. . .
Monotonlaşmış hayatı gülümsüyordu, yine ben. . Güneş açmış sabah olmuştu işe gitmek zorundaydı. Zorunda olduğu çok şey vardı, yalnız yaşayan biri olmak sorumluluk gerektiriyordu. İşe gittiğin onu bekleyen olağan masası ve evraklar. . Düşündükçe düşünmemeyi tercih ediyordu. Çok sosyal biri değildi, iş yerinde birkaç arkadaşı vardı çokça konuşmadığı. İş çıkışı arkadaşlarından biri onu pastanede bir şeyler içeceklerini onun gelmesi gerektiğini söyledi, ısrar edince arkadaşını kırmayıp davetini kabul etti. Gittikleri yer güzeldi şair onu bekleyen sürprizin farkında değildi çünkü onun bu gün doğum günüydü. Doğduğu günü unutan biri çok değil sadece 28 yaşına girecekti. Hatırlanacağı aklına bile gelmezdi. Pastaneye geldiklerinde birden çıkan tüm işten tanıdıkları gelmiş ve ‘doğum günün kutlu olsun’ eşliğinde karşılıyorlardı. Şair çok mutlu olmuştu, yanındaki arkadaşına sarılarak ‘çok teşekkür ederim dostum iyi varsın’ dedi ve pastanın üstündeki mumları söndürdü. Pasta dilimlendi ve arkadaşı birinin onu izlediğini söyleyerek sağında olduğunu söyledi. . Daha önce hiç onu görmemişti. Beyaz tenli, hafif sarışın ve çok güzeldi. Hemen arkadaşına dönerek onun kim olduğunu sordu. Tanımamış gibi yapma sanki hiç görmedin diyerek tebessüm etti. Şair gerçekten görmemişti ve cesaretini toplayarak konuşmaya gitti. Kendisine yaklaştığını gördü ve hafifçe tebessüm ederek;
- ‘Doğum günün kutlu olsun, Mert ti değil mi?’ diyerek ekledi.
Şair, mum gibi erirken ciddiyetini bozmayarak,
- ‘Evet, teşekkür ederim. İsminizi sorabilir miyim?’
- ‘Elbette, ben Melek. Peki tanıştığımıza sevindim. . Sonra tekrar görüşmek üzere gitmem gereken bir arkadaşımın nişanı var, sizinle konuşmak güzeldi. .
- ‘Ben de sizinle tanıştığıma çok sevindim, tekrar görüşmek üzere. . ‘
Gerisi merak konusu, bilmiyorum ben sadece yazıyorum içimden geldiği gibi. . Gerçek hayatta var mıdır böyle dostlar? Kendini kaybetmek üzere olup böyle tanışmalarla hayat bulanlar. . . Bilmiyorum bana aşkı anlat derseler anlatamam ama yaz deseler böyle yazardım. . .
Sayın valim, sayın belediye başkanım gibi açılış konuşmalarına girmeyeceğim;
Yazımı okuyan herkese teşekkür ederim devamını merak edenler, lütfen yorumlarınızla her türlü eleştiriye açık biriyim, desteklerinizi esirgemeyin der ve bir sonraki yazıya kadar esen kalın efendim. .
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.