- 3889 Okunma
- 6 Yorum
- 1 Beğeni
KIRKOLUKLAR
Kırkoluklar
Yurdumuzun ender güzellikteki yerlerden biridir
Kırkoluklar, Bozdağlar’da Salihli-Ödemiş yolu üzerinde bulunan bir doğal dinlenme alanıdır. Hayrat olarak yapılan yaklaşık 40 tane oluktan akan içilebilir, soğuk ve lezzetli suyu, olukların hemen arkasında bulunan bir deresi, yemyeşil bir Bozdağ manzarası ve yöreye özgü ürünlerin (Bozdağ kekik balı, ıhlamur balı ,köpük helva) satıldığı çardakları bulunmaktadır.
Çevre ilçe,kasaba ve köylerin halkı bu mesire yerini tüm bahar ve yaz aylarında ,hafta onları ailece dinlenme ve eğlenmek amacıyla doldururlar.
Genç kızlar ellerinin gelin kınalarını bu kırk olukta yıkar, kırkından da yudum yudum su içerler .bereket ve bolluk getireceğine inanırlar..
Sevgili dostlar çocukluğumun ve gençliğimin geçtiği bu yöreyi çok seviyorum .Bu güzelliği sizinle paylaşmak istedim..
Kırkoluklar’a Nasıl Gidilir?
Salihli’den hareket edenlerin izleyeceği yol şudur:
Salihli-Sart-Gökköy-Allahdiyen-bu yolu yani Bozdağ yolunu takip ettiğinizde Kırkoluklar karşınıza çıkacaktır.
Ödemiş’ten hareket edenlerin izleyeceği yol şudur:
Ödemiş-Bozdağ-bu yolu yani Salihli yolunu takip ettiğinizde Kırkoluklar karşınıza çıkacaktır.
YORUMLAR
Kelimelerle resimler çizen, fotograflar çekebilen yazılar hep ayrı bir yerdedir bende. Zira gidemeyeceğim, gidip de göremeyeceğim yer ve mekânları yaşatırlar bana bu yazılar. Tebrikle.