- 824 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
TAKSİM DİRENİŞİ 1
Bu ülkede nasıl yurttaş olunur, diye ara ara çok düşündüğüm oluyor. Sorun ilkel milliyetçilikten dem vurmak değil. Yaşanan olaylar Kürtlük ya da Türkçülüğün çok uzağında bir seyir izliyor. Zulmün hiç susmadığı ve her an bir yerlerden hortladığı Türkiye’de, uzun zamandan beri ilk kez iktidara direnişleriyle sesini duyurmaya çalışanlara tanık olduk. Bu durumdan nemalanan zihinleri bile alaşağı eden bir vaziyet sergilendi. Kimi şu partiye yaradı, dedi. Kimi başbakanı devirmeye yönelik bir komplo, dedi. Kimi Kürtlerle girişilen barış sürecini baltalayacağı şüphesine kapıldı. Kimi sosyalizm ve devrim nidalarıyla galeyana gelip işte beklediğimiz fırsat diye sokaklara döküldü. Kimi alkol için ayaklandılar diye pişkince sırıttı. Kimi milletin a burasına kadar geldi diye direnişi sessizce alkışladı. Velhasıl bunların hiçbiri Taksim direnişini algılamaya yetmiyor. Hazır bilgilerle ya da ön yargılarla sürece katılan yorumların ne kadar yanlı göründüğünü her seçim arenasında girilen koşuşturmadan ortaya çıkarabiliriz. Tahakküm altında tutulan insanların korkuları, ulusalcı kitlelerin tekli düşüncelerindeki çıkmazları, dini siyasete ortak edip her türden oluşumu bu çatıyla eriten devletin alicengiz oyunlarını anlatmakla bitiremeyiz. Suç dosyası kabarık bir ülkede değişimi bekleyen ya da ona özlem duyanların birer ıslıkla sokağa dökülmesinin karşılığı belki de koyun değiliz şiarıydı. Sorunu devlet ve birey, ki gelişmiş hali devlet ile özgür yurttaş kapsamında ele alabiliriz.
Bu geceki saldırılarla Taksim boşalmaz, ki kolay kolay da boşalmayacak, çünkü mücadelenin özünü kavramayan bir iktidar kendi kuyusunu kazar, her yer Taksim her yer direniş sloganı belki de yeni işlemeye başladı kimbilir...
Şeyhmus Közgün
YORUMLAR
biri bana dini siyasete alet etmeyi anlatsın
bu kadar altı boş bu kadar klasik bu kadar anlamı bilinmeden herkesin can simidi gibi yapıştığı bir cümle daha var mı...
bekliyorum yazar bu cümleyi kurduguna göre bu cümleyi açsın
dini siyasete alet etmek ne demek
mesela chp nin çarşaf açılımı gibi mi
mesela başörtüsünü biz çözeriz deyu oy isteyip milletvekiline başını açtırıp a ha işte çözdük meseleyi gibi mi
aaa herkes mi dini siyasete alet ediyor ya hu !
susma sustukca sıra sana gelecek
insanlığın onuru işkenceyi yenecek
yaşasın devrim
maoya selam
lenine vesselam
gestapoya hitlere
bu çoğunluk kuzuysa güdecek lazım o kim o ancak benimdir başkasını tanımam
direniş başladı
kurtuluş savaşı
iyeeeeeeeyt ülen asan ben kesen ben yedi düvele nam salan ben
avucunu yalayan sen :))
saygımla dostum...