- 1522 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Liselerde Osmanlıca seçmeli ders oldu.
Osmanlı Türkçesi Liselerde Seçmeli Ders Oldu.
Son başvuru tarihi 28 Haziran 2013
Milli Eğitim Bakanlığı talim terbiye kurulunun yaptığı düzenleme ile Osmanlı Türkçesi dersleri orta öğretim kurumlarının 10-11-12. sınıflarında seçmeli ders olarak müfredata girdi.
İlk defa önümüzdeki eğitim-öğretim yılında seçmeli olarak verilecek Osmanlı Türkçesi dersini seçmek için öğrenciler, 28 Haziran’a kadar başvuru yapabilecek. 10, 11, ve 12. Sınıflarda seçmeli olarak müfredata giren Osmanlı Türkçesi Bu yıl sadece lise 10. sınıf öğrencileri seçebilecek. Veli veya öğrencilerin Osmanlıca dersi için yazılı dilekçe ile okul müdürlüklerine başvurmaları gerekmekte. Seçmeli derslerin ders seçimi, 14 Haziran ile 28 Haziran arası olup, Ancak, öğrencinin isteği ve okulun şartları göz önünde bulundurularak ders yılının ilk haftası içinde de ders seçiminde değişiklik yapılabilir. En az 10 kişi Osmanlıca dersini tercih ederse sınıf açılacaktır.
Duyarlı velilerimiz ve öğrencilerimiz, milli kültürümüze, milli değerlerimize ve ecdadımıza sahip çıkmalıdır. Çocuklarımız Osmanlı’yı ve ecdadımızı, anlamayan, bilmeyen ve karalamak isteyen yanlış kişilerden öğrenmemelidir. Türk tarihinde bin yıllık bir mazisi olan tarihi Anadolu Türkçesi, Osmanlıca öğrenmenin fırsatı önümüze gelmiş bulunmakta, öğrencilerimizin bu dersi seçmesini sağlamalıyız. Kendi tarihimizi yabancılardan öğrenmek yerine milli kütüphanelerimizde bizi bekleyen binlerce matbu ve elyazması eserlerden öğrenmenin zamanı gelmiştir. Bu sebeplerden dolayı, hem okullarda verilecek olan hem de Hayrat Vakfı iş birliği ile halk eğitim merkezlerinde ki Osmanlıca derslerini almalıyız.
Yazar Musab Demir