- 667 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
AHLAK SIFIR
Ahlak; “toplumsal yaşamda, belirli kişi, grup ya da toplum için belirli zamanda ve belirli bir yerde geçerli olan (ya da geçerli olması beklenen) değer yargılarının, örf, adet, norm ve kuralların oluşturduğu sistem ”.
Din;” inançları kendi kalıbına sokan sistem. Yani inanç sistematiğine din deniyor”. Senin inancını senin kalbinden aklından alıyor, kendi kalıbına döküyor, şekillendiriyor ve sana dayatıyor.
Başarılı, çağdaş, uyanık, akıllı ve saygılı bir öğrencinin sene sonu karnesinde
"DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ" dersi: "SIFIR + SIFIR =SIFIR” ise ya öğrencide ya da karnede bir yanlış var demektir.
İşte bizim sorunumuz:
İdare/yönetim/sistem; insanın/çağın gerisinde kalmış, hatta karşısında.
Din veya ahlak diye dayatılan değerlerin içi boşaltılmış.
Buradaki öğrenci din alimi olsa, ahlak filozofu olsa, Konfücyüs olsa, Papa olsa, Halife Ali olsa bile; dayatılandan olmadığı için hep SIFIR alacaktır bu dersten.
Yani din kültürü ve ahlakı sıfır olacaktır karnesinde.
Yanlıştır bu yol. Çıkmaz bir yere, çıkmaz.
Din ile ahlakı aynı kefeye koymak yanlıştır.
"Din kültürü" yazılmıştır M.E.B. Lise karnelerinde. Uygulamada bu yanlıştır.
"Sünni mezhep itikadı" olarak düzeltilmelidir bu dersin adı.
Şu anki kafalara göre bir öğrenci, dinler tarihini ezbere bilse de, sünni itikatına boyun eğmediği sürece; karnesinde "Din kültürü ve Ahlak bilgisi" notu= "SIFIR" olur.
Dinsizliği bir yana, aynı zamanda ahlaksızlıkla damgalanır.
Gerçi devlet çarkının çivisi çıktı. İnsanlar bu çivisiz, dişleri dökülmüş çarkı umursamıyor. Umursamaya kalksa yaşama şansı yok da ondan.
Normal ve sınıfını geçen bir öğrencinin karnesine “DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ” notu “sıfır” olarak işlenmiştir. Yanlış duymadınız “SIFIR”.
Sebebi şu: Çocuklar bir mezhebe zorlanıyor, hatta tarikat uzantılarına. Buna boyun eğmeyince insafsızca sıfırı basan öğretmenler çöreklenmiş sisteme.
Sosyal cinayettir yapılan. Toplumun köklerine siyanür zerk etmektir. Tarih buna tanıktır.
Direnen çocuk, boyun eğen çocuktan cesurdur, değerlidir, gelecek için umut vericidir.
Direnen çocuk Allah’a da, sisteme de, ahlaka da, hakka da daha yakındır.
Kişiliklidir, cesurdur. Kolay satılmaz karakteri vardır.
Karnedeki o sapık SIFIR birilerinin yüz karası, ama o öğrencinin madalyasıdır.
*Müsadenizle*
YORUMLAR
öğrenci hiç yazılıya girmemişse puan değeri de girilmeyeceğine göre orada not olmaması normal de bunun neresini yazınıza kaynaklık yaptınız onu anlamak zor
dahası din konusunda bilginizi artırmalısınız çünkü hiç bir din dayatma ile kabullenilmez zorla din kabulünün bir anlamı yoktur geçerli de değildir yani
yanisi yazı tamamen çökmüş
tavsiyem bilmediğiniz konularda konuşmamalısınız komik oluyor...
İşlenmesi gereken ciddi bir konu.
O kadar ki, psikolojik cinayetler, tecavüzler yatıyor konunun altında.
Düşünme-üretme yeteneği olanlar birinci öncelikle insanlarının içinde bulunduğu sıkıntıları, yanlışları ve düzeltme yollarını ortaya koymalıdırlar.
Edebiyat sanatının var oluş sebebi de budur zaten.
Berrak düşünceyi, keskin zekayı ve inançlı yüreği kutluyorum.
İncik-boncuk, aşk-meşk, çiçek-böcek ile oyalanan eyyamcılar ne kadar ünlenirse ünlensin, ne denli makam veya servete ulaşırsa ulaşsın toplunun asalakları, sümüklüleri, basitleri olarak insanlık tarihinin dibinde zibil olmaya mahkumdurlar.