- 479 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
NİSAN
Nisan Ayı Şakayla başlar. Nisanbir aklımda derdik küçükken.. Evet aşklar şakayla başlar. Sonra bir ömür hep o acıyla göğsünüzde hisseder, bir ses, bir kıpırtı seni hep ötelere o zamana götürür ve bu acı bir ömürboyu akıp gider...
Evet Nisan ayı içindeki oluşumlar bakımından hiçte şakaya alır bir yanı yoktur. İnsalığın çok kötü bir karanlıkta olduğu dönemlerden biri olan bir zamandı. Kız çocukları diri diri toprağa gömülüyor, güçlüller zayıfları eziyor, insanlar köle pazarlarında satılıyor. Efendiler farklı köleler farklı kulvarlarda kalıyorlardı. İnsanlar sapık inanışlar içinde helvadan putlar yapar, onlara tapar, acıkınca da onları yerlerdi. İşte bu nokta Nisan 571 tarihinden önceydi. İnsanlığın tarihini deiştirecek tarih Nisan ile başladı. Tıpkı şimdiki Nisan gibi.. O dönem kurak geçen bir kıştan sonra her hazırlığını bitirmiş çiftçinin beklediği Nisan yağmuru gibi... Toprağın bağrını açıp yeşerttiği tohumların ürün vermesi için beklenen yağmur.. Ve tarihler Nisan 20 de işte o sabah insanlığın beklediği yağmur, toprağın yeşermesi ve insanlık meyvesini vermesi için beklen an gelmişti.
Aşıklar Nisana şakayla başlamış ama ömürboyu yüreklerinden koparamayacağı bir parçayı bulmuş ve bir ses bir kıpırtı onlara hep O’nu hatırlatır durur bir aşk serüvenine başlamıştır.
Nisan bir diriliştir.
Nisan Susamış Toprağın susuzluğunu giderdiği tarih, Ölü toprağın dirilmesi tarihidir.
Nisan Özünden kopmuş bir varlığın yeniden dirilişi, taşkın bir selin yeniden yatağına dönüşüdür.
Nisan ayı, Aşık ile Maşukun buluşması, Leyla ile Mecnun kavuşmasıdır.
Nisan ayı güllerin açılması, bülbüllerin şakıması ayıdır.
Ben Nisan a bu yüzden aşığım çünkü benim Gülüm de o ayda açılmış, benim Güneşimin doğduğu aydır..
Yağmur, duysam içimin göklerinden sesini
Yağarsın; taşlar bile yemyeşil filizlenir
Yıldırımlar parçalar çirkefin gövdesini
Sel gider ve zulmetin çöplüğü temizlenir
Yağmur, bir gün kurtulup çağın kundaklarından
Alsam, ölümsüzlüğü billur dudaklarından (N.Genç)
İşet böyle bir şeydir. Nisan Kutlu Bir Doğumdur.
H.DİYAR
Kutlu Doğum Anısına
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.