- 795 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ÇİĞERİ ÇOK PARA EDENLER
ÇİĞERİ ÇOK PARA EDENLER
Ciğeri beş para etmeyenlere alıştık. Lakin ciğeri çok para edenleri hiç düşündünüz mü?.Kimdir bunlar? nerede yaşarlar, ne yer içerler, evli midirler?, bekar mıdırlar?, çoluk çocukları var mıdır?. Etrafımızda bunlardan kaç tane vardır acaba?. Belki de çok yakınımızdadırlar kim bilir?
Vakit yok ki bakalım etrafımıza, işimiz çok bizim. Bahanemizde çoktur hani. Yarına bırakanların helak olacağını bile bile deriz ki “ Yarın yaparım, biraz sonra, az sonra, iki gün sonra haftaya. Çünkü kafamızı kaşıyacak zamanımız yoktur. Çok meşgulüzdür,çok işimiz vardır.
Bir gün vakit bulup başımızı az da olsa kaldırdığınızda karşılaştığınız kişi sizden bir tatlı tebessümü eksik etmiyorsa, bir selamı esirgemiyorsa, bir çocukla karşılaştığında merhametle başını okşuyorsa âhir zaman için yeterlidir herhalde ciğerine pahâ biçmek. Bir de sıkıntıya ve selamete aynı derece yakîn olanlarla karşılaşırsak eğer işte o zaman bilin ki onların değil ciğerleri, sadır olacak her sözünün, her bakışının ve her davranışının kıymeti parayla ölçülemeyecek kadar çoktur.
Gün olur da böyle biriyle müşerref olursanız peşini bırakmayın derim. Zira az bir merhametin ve şefkatin kamil insan muamelesi gördüğü bu zamanda ciğeri çok para edenlerin kıymetini anlamak onlardan ayrılmamakla olur. Profesör bir büyüğüm nasihat etmişti bana “Adam olmak için adam olanlarla birlikte olmak lazım” diye. Şimdi daha iyi anlıyorum bu sözdeki tılsım ve gizemi. Zira insanın kıymetini, merhametini ve tüm hasletlerini artırmasının yegâne yolu bunları başaran insanlarla birlikte olmaktan geçiyor. Kişi buna inanır ve bu inançla ararsa mutlaka muvaffak olacaktır. Duyulan ve bilinen bir çok örnekte olduğu gibi.
Boşuna dememişler “Arayan bulur, Mevlâsını da belasını da”. Önemli olan ne aradığına karar vermektir. Aradığına karar veren bulduğunda sükûtu hayâle düçâr olmaz çünkü hazırdır, teslim olmuştur. Çünkü karar vermiştir kendini ve ciğerini kıymetlendirmeye. Bırakın ciğeri beş para etmeyenleri ve onların kıymetsiz işlerini ki kıymetiniz azalmasın.
Ciğeriniz üzülüp yanmasın, beş para etmiyor diye. Yanarsa kıymetinden yansın, üzülürse niye daha kıymetli olamadığının pişmanlığı ile…