ŞÜKREDENLERDEN OLMANIZ DİLEĞİYLE...
Kader,kısmet,sevinç,hüzün vs...Hepsi Yüce Allah’tan.Allah verirken seviniyoruz da alırken neden sevinmiyoruz.Biliyoruz ki veren de O alan da...Peki neden şükretmesini bilmiyoruz.Neden?...
O kadar şanslıyız ki aslında biz insanlar her türlü nimetten fazlasıyla yararlanabiliyoruz,yediğimiz önümüzde yemediğimiz arkamızda misali...
Bugün hepimiz dünyanın,hayatın hengamesinde bir yerlere gelmek için çalışıyoruz didiniyoruz.Kim için?kendimiz için,ailemiz ya da sevdiklerimiz için.Evet!hayatta kalabilmemiz için çalışıp didinmemiz bir yerlere gelmemiz gerekiyor.Bir koşuşturmadır gidiyoruz ama nereye hiç bilmiyoruz.Zamanla madden doyuma ulaşıyoruz ama
içimizde yine de bir şeylerin doyumuna ihtiyacı olduğunu hissediyoruz.Çoğu zaman her şey olacak diye illaha da tutturmuyor muyuz?Olunca da daha çok istiyor,doyumsuz olmuyor muyuz? Biz insanlar ne yazık ki böyleyiz...İçinizdeki boşluğun ne olduğunu hiç düşündünüz mü? İçimizdeki boşluk maneviyat aslında.Şükretmesini bilmemek Yüce Allah’tan gelene dair...
Zor olmamalı şükretmek öyle değil mi?Yüce Allah’a verdiklerinden dolayı şükretmek zor olmamalı...
Güneşin doğuşuyla Yeni güne umutla,heyecanla,sevinçle hayata sımsıkı tutunup başlamak istemez miyiz?İsteriz değil mi?Kim istemez ki...
Hayrın da Şerrin de Allah’tan olduğunu da biliriz? Biliriz değil mi?
O zaman bir düşünün ne olur?Sizin her şeyiniz olabilir,bir dayanağınız,eviniz,önünüze konan sıcak bir yemeğiniz olabilir,sağlıklı olabilirsiniz,sevdikleriniz yanınızda olabilir,işinizde de iyi olabilirsiniz.Ama olmayanları bir düşünün.Gece yatarken hiç kendi kendinizi sorguya çektiniz mi?"Bugün neler yaptım" diye.İyi de olsa kötü de olsa hiç şükrettiniz mi? "Allah’ım verdiğin nimetler için binlerce şükürler olsun sana" diye.Nedense hep kötü zamanlarımızda elimizi açar Allah’a dua ederiz.Neden böyle olur hiç düşündünüz mü? Olmamalı aslında ama malesef oluyor işte...
Yine bir düşünün;yürümek için can atan bir engelliyi.Bir adım atmak için nelerini vermez öyle değil mi?Biz onun atmak istediği adımı defalarca atmıyor muyuz?Gözü kör olanın görmek istediği dünya nimetlerini biz fazlasıyla görmüyor muyuz?Hatta bazen bazı şeyleri görmemek için de elimizden geleni yapmıyor muyuz?Çoğu zaman da üç maymunu oynamıyor muyuz?Daha sayılacak bir çok şey...
Su hayatımızda olmazlardan bir şey."Su"...Olmazsa ne olur düşündünüz mü?Düşünmüşüzdür evet! ama sırf kendimiz ne olacağız diye düşünmüşüzdür genelde,ne yazık ki bencillğimiz ön plandadır.
Düşünüyorum da gerçekten bizler ve ben de dahil çoğu zaman şükretmesini bilmiyor,BİLMİYORUZ.Başımıza bir bela,bir hastalık vs..gelse bile...Ve en önemlisi de Allah’tan geldiğini bilmiyoruz.Dediğim gibi veren de Allah alan da...
İçtiğimiz suya,soluduğumuz havaya,bizi biz yapan benliğimize,yürüyebildiğimiz için ayaklarımıza,tuttuğumuz her şey için ellerimize,gördüğümüz gözlerimize(önemli olan gözümüzün görmesi değil gönül gözümüzün görmesi) sesleri duyabildiğimiz kulağımıza ve biz de olan ama görmediğimiz,bilmediğimiz bir çok organımıza,yararlandığımız bir çok nimete...Kısacası "Yaşıyoruz ya şu hayatta her şeye rağmen" diyebiliyoruz ya Şükürler olsun Allah’ımıza...
Şükretmemiz gereken o kadar çok şey var ki... Bugün yaşıyorsak bugün bu haldeysek kim sayesinde olduğunu da gayet iyi biliyoruzdur umarım...
Bazen ben de bilmiyorum şükretmesini ama gece yatağıma yattığımda kendimle başbaşa kaldığımda,sorguya çektiğimde kendimi bazı hatalarımın farkında oluyorum.Ve dönüyorum beni yaradan Yüce Rabbime..."Allah’ım verdiğin nimetler için binlerce şükürler olsun sana" diyor geç kalmış saymıyorum kendimi.
Kimbilir belki de Yüce Rabbimiz elinizi ona doğru açıp küçük ama anlamı büyük samimi bir dua istiyor sizden.Geç kalmıs sayılmazsınız.Şunu da unutmamak lazım ki kendisine açılan eli Allah hiçbir zaman geri çevirmez...
Hani hep derler ya "Allah sevdiği kuluna dert verirmiş" diye.Sizlere diyorum okuyan dostlarım.Sevinmeyin hiçbir derdimiz yok diye.İşte o yüzden başımıza gelen felaketlerden bile ders çıkarmamız gerekiyor.İsyan etmememiz gerekiyor.Tam tersine Sevinmemiz gerekiyor Yüce Rabbimiz bizi unutmadı diye...
Kendinizle baş başa kalın,düşünün
Gerekirse kendinizi sorguya çekin
Daha ne bekliyorsunuz
Şükredin.Şükredin.Şükredin
İsyan etmeyin.
Bize verilen nimetlerin farkında olun...
Ne durumda olursanız olun
Şükredenlerden olmanız dileğiyle...
VE SON OLARAK RABBİME EMANET OLUNUZ...
YORUMLAR
Kendinizle baş başa kalın,düşünün
Gerekirse kendinizi sorguya çekin
Daha ne bekliyorsunuz
Şükredin.Şükredin.Şükredin
İsyan etmeyin.
Bize verilen nimetlerin farkında olun...
Ne durumda olursanız olun
Şükredenlerden olmanız dileğiyle...
SON OLARAK RABBİME EMANET OLUNUZ...
şükür nimetleri artırır.
yazın için seni kutluyorum,
İnsan olarak yaratıldığıma bin kere şükür,Kardeşim daha değişik bir varlık olarakta yaratılabilirdik.Bİr gözümüzü neye değişiriz acaba.Çok güzel bir yazıydı teşekkür ederiz.İnsanlar hep kötüyü hayal ederk kötüye gider.Nasıl düşünürseniz öyle yaşarsınız.Güzel gören güzel düşünür.Güzel düşünen hayatından lezzet alır.Hayatta her zaman güzellikleri görebilenler mutlu olur.Herşey batıyor felsefesi,kuyruklu yıldız dünyaya çarpıyor düşüncesi insanın kendi eliyle hayatını karartmasıdır bence.Ellerinize sağlık