Geleceğe Mektuplar
Bismillahirrahmanirrahim (27/30)
“Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla”
EDEBİYAT DEFTERİNİN DEĞERLİ OKUYUCULARINA BİLGİ NOTU:
Edebiyat Defteri’nin saygı değer okuyucuları, esselamün aleyküm diyerek; sizleri en güzel dileklerimle selâmlarken, her şeyin ve her meşru dileğinizin; hayrınıza, en güzel bir şekilde ve en iyi, en faydalı olacak şekilde; başlamasını, gelişmesini ve sonlanmasını Rabb’i Rahimden dileyerek.. bu ilk makalemin, ilk paragrafına Allah (C.C.)ın izni ile başlıyorum.
Bu gün 12-Haziran-2013 Perşembe. Bundan tam üç ay önce ve yine saat 03: 15’de, ilk defa “EDEBİYAT DEFTERİ”ne ilk şiirimi yazarken; üç ay sonra ve yine bu site içinde Edebiyat Defteri yayınladığı sürece bir gün, “bir de, makaleler yazacağım” hiç aklıma gelmezdi.
Lâkin, aklıma gelmeyen şey bugün başıma geldi ve işte ilk makalenin giriş yazısı ile yüksek huzurlarınızdayım. Bu makaleler inşallah, hem benim ve hem de, sizin akibetiniz hakkınızda hayırlara vesile olur.
Bu ilk tanışma, selâm, dilek ve temenni faslından sonra; makalelerimin başlığını uzun uzun düşünerek , aşağıdaki şekilde olmasına karar verdim.
Çünkü; geçmiş üzerine bir şeyler yazacak olsaydım, GEÇMİŞ; zaten gelip-geçtiği için, kimselere pek bir yararı olacağını ve okuyanlara bir katkı sağlayacağına ihtimal vermedim. Dün artık “dünde kaldığı için” ROMANTİK TAKILMAK’tan, solcuların ifadesi ile gerici olmak’tan başka hiçbir şeye yaramayacak ve “zaman” denen en kıymetli enerjimiz de bu sebeple boşa harcanmış olacaktı. BÖYLE BİR DAVRANIŞA da, “NE BENİM, NE DE BAŞKA BİR İNSANIN ASLA HAKKI YOKTUR VE ZATEN OLAMAZ DA…”
İçinde yaşadığımız günümüz üzerine yazmaya gelince, hem yazan çok ve hem de, önceden belli “BİLGİLER-BULGULAR, PLANLAMALAR..” ışığında belli tedbirler alınmadığından; “son dakika heberi” gibi, iş-işten geçmiş ve tebdiri elden kaçmış konularda yazsaydım, suya yazılan yazıdan farkı olmayacaktı. Benim ve yazılan bu yazıları okuyan okuyucuların en kıymetli varlıkları olan zamanlarını boşa harcamaktan başka hiçbir işe yaramazdı. Bu sebeple, “BU GÜNÜMÜZ HAKKINDA DA, HİÇBİRŞEY YAZMAMAYI; EN MANTIKLI, EN İSABETLİ VE EN RANTABL YOL OLARAK ŞEÇMEĞE KARAR VERDİM.”
İlk iki ihtimali, (yani, geçmişi ve günümüzü/günceli) yazmayı devre dışı bırakınca; geriye bir tek ihtimal kalıyordu ki, o ihtimal de “GELECEK HAKKINDA YAZMAKTI.” Hemen aklınıza, “geleceği sen nereden bileceksin, geleceği, yalnızca Allah (c.c.) bilir..” düşüncesinin geldiğinden adım gibi eminim. Nitekim, ilk planda “yerden.. göğe haklısınızda.” Mutlak gaybı,YALNIZCA Allah (C.C.) bilir. Ayrıca gayp’den (yani gelecekten) bahseden “Neml-65, Lokman-34, Haşr-22, Sebe-48 ve benzeri diğer ayet-i kerime’lerden de elbetteki gafil değilim. Ancak; yine de diyorum ki; gelecek bilinir. Nasıl derseniz? Cevap olarak derim ki, yolunu ve yöntemini .. bilenler için gelecek bazan kısmen, bazan ise tamamen bilinir. İlerleyen günlerde bir makalemizi de, inşallah bu konuya ayırırız.
Çünkü; şimdi geleceği bilmenin kurallarından çok önce ve çok daha acil ve de çok önem arzeden başka konular var ve durup-durduğum yerde, makale yazmak fikri ve zarureti de, bu konular dolayısiyle doğdu. Bu sebeple öncelik bu makalelelrin olacak.
Yazılacak makalelerde devamlı kullanacağımız başlığın adına gelince, yukarıdaki paragraftaki gelecek mes’elesinden dolayı; “GELECEĞE MEKTUPLAR..” şeklinde olacak ve her yazının sonunda, kimin payına ne düşeceğini, yazıların hangi gelecekte, kime niçin hitap ettiğini, dolayısiyle de; geçmişte kimin hangi hatasından dolayı, günümüzde veya gelecekte bu ihtiyacın nasıl olduğunu ve son olarak da, tedbiri ve çaresinin neler olacağının.. acizane tavsiyelerini bulacaksınız.
Dilerim ve ümit ederim ki; her yazının konusu gereği, ilgi görür, okuyan kişiler de bu yazıları birbirleri ile paylaşarak.. daha geniş bir alana yayılıp, ilgililerin eline geçmesinde ve gerekli tedbirleri almalarında, okuyucuların önemli rolü olur. Böylece de, bir yaraya parmak basmanın sevincinde, huzurunda ve sevabında.. da, pay sahibi olurlar...
Ayrıca her okuyucudan, okudukları yazıları birbirleri ile paylaşmanın dışında, ikinci bir de isteğim daha olacak. Okuyucular, her okudukları yazı hakkındaki; düşüncelerini, duygularını, isteklerini, tenkitlerini ve kendi ileve bilgilerini, sayfa sonuna yazabilecekleri gibi.. “munevveroglu@hotmail” adresime göndererek de bana yardımcı olmaları, bana güç kazandırıp, moral verecektir.
Bu minval üzere, ilk “GELECEĞE MEKTUPLAR”makalesinde buluşmak üzere, selâm ve dua ile her meşru dileğinizin gönlünüze göre olması dileğiyle... 12-Haziran-2013
Mürsel Münevveroğlu
Surprizsite.com Genel Yayın Yönetmeni
Konak-İzmir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.