- 503 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Taksim Gezi Eylemleri
Sadece ülkenin Güney Doğusunda Taksim gezi eylemine yada destek yok.Demokratik hak ve var olma mücadelesi veren Ülkemin bu bölgesi adeta belli olmayan bir sınır çizilmiş gibi. Sanki o bölge başka bir ülkede yaşıyor gibiler.Bölge yoksa yasal güvence altına alınmayan PKK nını silahlı güçlerinin çekilmesiyle başlayacak olan pazarlık sürecinde kızdırmayalım,hani ne olur ne olmaz gibi siyasi bir duruş sergilemekte.
Oysa içeriği ne olduğu bilinmeyen ancak akil kişiler aracılığıyla insan yığınlarına kan dökülmesini ister misiniz gibi gayet insancıl yaklaşımlar sergilerken (Kan akmasını isteyenin insan olmadığını da belirmek isterim ) bunun karşılığında hangi istemlerle masaya oturtulduğunun bilinmediği bu talepler bu kaotik süreçte gündeme gelmesi kaçınılmazdır.
Saklanamaz konuma gelen ve bu gün yarın masaya gelecek olan bu pazarlık sürecinin de çok ama çok zor ve sancılı olacağı halkın ne gibi tepki vereceğini de bilemiyoruz. Taksim gezi parkı eylemlerini karşı AKP ve idarecilerinin topluma bu eylemi bir çevreci eylemi gibi göstermesi yanlıştır.
Oysaki 10-12 yıllık tek parti iktidarı döneminde yaptığı uygulamalar toplumun kalan % 51 ni itelediği, ötelediği ,ötekileştirdiği, hakaret ettiği, yaşam tarzlarına müdahale ettiğini, toplumun değer yargılarına saldırdığını, laik bir ülkenin başbakanı olarak; referansım din diyerek toplumu ürküten söylemlerini görmezden gelip bunu iki ağaç sorununa indirgemesi ve en iyi çevreciyim demesi bir çelişkidir bir saptırmadır. Seyrekte olsa Türkiye’nini başbakanıyım söylemiyle birlikte toplumun % 50 sini evinde zor tuttuğunu söylemesi.kışkırtıcı vahim bir hatadır. Taksime yapılacak topçu kışlasının müze olacağını söylüyor bu kent müzesinde neler sergilenecek...Sayın başbakan Madımak müzesinden ne haber!
Ancak uygulamalarda referansın sadece kendisi olduğu, söylemlerinin tersini yaptığı da malumdur. Sonuç olarak;(Bildiği halde yaptığının bedelini, iki ağaçmış gibi geçiştirir gezi park sebebini ) Bu başbakanın diliyle, üslubuyla, uzlaşmaz tavırlarıyla ülkeyi karanlığa sürükleyecek kadar kötü olup, bu ülkenin tüm insanlarını kucaklamaktan uzak görünmekte.
Oysa ki AKP ve yönetici kadroları; Ülke tam bir koas ortamına sürüklenirken, daha fazla geç kalınmadan olaylar çığırından çıkmadan başbakanın üslubunun uygulamalarını söylemlerinin yanlış olduğunu söylemesi gerekmez mi?
Diktatöryal yaklaşım sadece ve sadece diktatörlerin sonunu getirir tarih bunun örnekleriyle doludur.Gezi parkı eylemcilerinin ve toplumun geri kalan kısmının AKP ye bir şekilde oy vermiş. vatandaşlara bir ilgisi de yoktur Ama AKP bu gün bile mağduru oynamakta . 12 yıldır iktidar ola AKP baş örtüsünü çözemezken hala istismarını yapmaktadır.
YORUMLAR
İstismar, oyalama ve kendi gibi düşünmeyenlere hakaret ve onları öteleme ile geçirilmiş koca bir 12 yıl ve dediğiniz gibi yine de hâlâ mağduriyet edebiyatı!.. Gemi halatı olsa bu kadar gerilmeye dayanamaz kopar, maazallah bir koparsa toz dumana karışır da bu vaveyladan kimse sağlam çıkamaz! Bizim buradan gördüğümüzü devletin en tepesinde olanların görmezden gelmesi ise daha da bir acı. Allah sonunu hayırlı eylesin ey benim güzel ülkem!..