- 825 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
KÖR TALİH-4
Gördüğü manzara karşısında çok sinirlenen abiyi dayı oğlu teskin eder ve neler olup bittiğini Kemal’in kendi ağzından dinlemek isterler..
Olan biteni tüm ayrıntılarıyla anlatan Kemal bir daha Nazlı’nın yüzüne bakamacağını fakat Nazlı’yı hala çok sevdiğini söyler.
Abi ve dayıoğlu Ali olan biteni Nazlı’ya söylerler.. Nazlı Kemal’den nefret eder ve en kısa zamanda boşanır...
Eskiden Boşanmaların bu denli sık yaşanmadığı ufak kasabalarda dedi koduların çok olacağı için büyük abi, iki kız kardeşini kendi eşi ve çocuklarını bir de , anne, babasını alarak büyük şehre göç eder, burada kız kardeşleri ve kendisi farklı fabrikalarda iş bulup çalışarak hayata yeniden tutunmaya çalışır..
Nazlı tam on iki yıl çalışarak hem ev bütçesine katkıda bulunur hemde kendince birikim yapar.Bu arada çok yaşlı olan babası vefat etmiştir..
Annesi kendisininde ölmeden kızlarının mürüvvetini görmek istediğini söyleyerek Nazlı’nın tekrar evlenmesini çok ister..
Nazlı erkeklere olan güvenini kaybetsede tanıdık vasıtasıyla kendi memleketinden görücü usulu, eşinden ayrılan Yusuf’la evlenir. Yusuf’un işi Ankara da olduğundan Nazlı kendi işinden çıkarak Eşinin yanına yerleşir, bu evlilikten peş peşe iki kızı olur büyük kızı ilk okul bir de küçük kız üç yaşındayken Yusuf trafik kazasından hayatını kaybeder..
Nazlı ikinci kez yıkılmış ve hayata küsmüştür çocukları için ayakta durmaya çalışır, eşinden çocuklara maaş kalır.
Kendi SSK eksiğinide yatırıp emekli olur, kızları için elinden geleni esirgemeyip onları okutur.. Bir daha ne evlenir ne de evlenmeyi düşünür...
( Nazlının büyük kızı şimdi Üniversite öğrencisi, küçük kızı lise okuyor. )
SON
ALİYE UYANIK
YORUMLAR
içer acısı bir durum felek vurunca vurur işte hayat bazılarına tersten esiyor rüzgarı ayakta kalabilmek çocuk yetiştirmek başlı başına sorun nazlı da çocuklarına sarılmış hayata sarılır gibi inşallah çocuklarını bahtı açık olsun yazan kalemi kutluyorum güzel bir eser okudum
İçten hüzün dolu,sıcak sağanak anılar
Anılara şahitlik eder, hoyrat acımasız geçen
Kimi zamanlar
Acıların dilinden, ancak acı çekenler anlar
Arif bir anlatım
Yürekten kutladım
Duyarlı sıcak yüreğe engin
Selam ve saygılar
İyiki varsın bacım
Kıştan borandan uzak olsun hayatında
Daim olsun yaz ile bahar
Asil yüreğinizde ,anılarınızda sayfanızda
Güneşin izleri var
___* * * * * * * * * * __
Ali Cemal AĞIRMAN