Hatalarımı düzelten kimse uşağım bile olsa efendim olur. -- goethe
eğitimci/yazar
eğitimci/yazar
@egitimci-yazar

GEZİ PARKI EYLEMLERİNİN ARKA PLANI!

2 Haziran 2013 Pazar
Yorum

GEZİ PARKI EYLEMLERİNİN ARKA PLANI!

6

Yorum

1

Beğeni

0,0

Puan

1060

Okunma

GEZİ PARKI EYLEMLERİNİN ARKA PLANI!

KAZIM ÖZTÜRK
kazimozturk@yenikonya.com.tr
ÖZTÜRKÇE
GEZİ PARKI EYLEMLERİNİN ARKA PLANI!
Türkiye’de pkk terör eylemleri bitti! Teröristler, yurt dışına silahlarını bırakarak çıktılar! Bu hususta hükümetin kararlı, ciddi ve dik duruşu etkili oldu.
Düşünsenize; teröre harcanan para en az 30 milyar dolar! Bununla; kaç tane fabrika, kaç tane okul, kaç tane hastane, kaç tane baraj… yapılırdı? Ülkemiz, bugünkünden daha ileri ve daha müreffeh olmaz mıydı?
Parasal boyut bu! Bir de işin can boyutu vardı! Binlerce gencimiz, bir o kadar insanımız bir hiç uğruna canından oldu! Değer miydi? Üç beş çapulcunun, üç beş kendini bilmezin yüzünden bu değerli canların toprağa düşmesi, hangi birimizin canını acıtmadı? Hangi ananın yüreğini dağlamadı? Hangi baba, hangi eş, hangi yavuklu, hangi evlat, hangi kardeş… kan ağlamadı?
Terörün zarar verdiği bir başka kesim, esnaflarımız! Esnafımız, olaylar yüzünden dükkanını açamıyor, evinin rızkını temin edemiyor, kirasını, vergisini ödemekte zorlanıyor!
Herhangi bir olay olduğu zaman; her kesim zarar görüyor! Gezi Park eylemlerinde de olanlar aynı! İstanbul Taksim meydanının yayalaştırılması çalışmasında- ki belediye başkanının açıklamasına göre, yeni düzenleme, eskisinden daha iyi ve daha çok ağaca ve yeşile yer verilecek- “Ağaç katliamı yapılıyor, tarih katlediliyor…” diyerek ortaya çıkanların amacı, ne tarih katliamını- zira tarihin katledildiği falan da yok- protesto, ne ağaç kesiminin- ağaçlar kesilmiyor, aksine şimdilik bir başka yere kaldırılıyor ve yerine daha çok ağaç dikilecek, daha fazla yeşillendirmeye önem verilecek- durdurulmasıdır.
Diyelim protesto ediliyor, bu nasıl protesto Allah aşkına? Protesto edilirken, doğa kirletilir mi? kamu malına zarar verilir mi? Esnafın ekmeğiyle oynanır mı? Kaldırım taşları yerinden sökülüp, belediye otobüsleri, bankalar, para çekme makineleri, dükkânların camları, çerçeveleri indirilir mi? birilerinin bana bu tür; yıkarak, zarar vererek, başkalarına hakaret ederek… protesto etmenin insani ve demokratik bir hak olduğunu anlatsın! Eğer bu bir hak ise, polisin; biber gazı sıkması, boyalı su fışkırtması, coplaması, dövmesi… de bir hak değil mi?
Tabii ki, yapılanlara karşı eylem yapılabilir. Elbette hükümetin yanlışları olabilir, olacaktır da. Ama bunun karşılığı; Başbakanın evini, Başbakanlık binasını işgal etmek, yasalara aykırı tavır sergilemek… ne derece mantıklı?
Olayların İstanbul Taksim’de çıkması sebepsiz değil. Çünkü her yıl 1 Mayıs olaylarının odak noktası burası! Ağırlıklı olarak sol kesimin vazgeçemediği bir mekân! Zira yıllar öncesinde “kanlı 1 Mayıs” olaylarına sahne olmuş, birçok insanımız ölmüştü burada! Hala da böylesine çirkinliklere sahne oluyor!
Mahalli seçimlerin yaklaştığı bir zaman diliminde İstanbul’da, Ankara’da olayları kışkırtmalarının sebebi; acaba AK PARTİ’nin elinden bu iki il’in belediyesini nasıl alabiliriz? İzmir’de olayları sürdürmelerinin altında yatan husus ise, İzmir’i, AK PARTİ’ye kaptırmamak için bir çeşit oyun oynanıyor! Yani “ne yaparız da hükümetin elini zayıflatıp, halkın gözünden düşürebiliriz?” Senaryoları sahneye konuluyor!
Bütün olayların arka planında; yapılan hizmetlerin hazımsızlığı, başarıların çekememezliği vardır! Muhalefetin öfkesi, yalan yanlış beyanlarda bulunması, iftira kampanyaları hazırlaması, sosyal medyayı da kullanarak bilgi ve haber kirliliğine sebep olması… bunları üst üste koyduğumuz zaman; hükümetin, halkın gözünde hala itibarını muhafaza etmesi, her anket çalışmasında AK PARTİ’nin oylarının % 50’lerde seyretmesinin anlamı, “Ey hükümet, senin çalışmandan memnunum, yaptıklarınla tarih yazıyorsun, sayende cebimiz para, şahsiyetimiz itibar gördü! Memleketimizin üzerinden kara bulutlar kalktı! Artık tam anlamıyla “Milli politikalar” üreten bir ülke konumuna geldik. Böyle devam ettiğin sürece seni iktidardan indirmeyiz!” demektir. (03 HAZİRAN 2013)


Paylaş
Beğenenler
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
Gezi parkı eylemlerinin arka planı! Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Gezi parkı eylemlerinin arka planı! yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GEZİ PARKI EYLEMLERİNİN ARKA PLANI! yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
ma
maske.74, @maske-74
27.7.2013 23:12:32

gezi parkı olaylarına hakikaten yüzeysel yaklaşmışsınız bu olayların arka planında başka fikirler var altı üstü hükümete oy kaybettirmek kaygısı değil bunları araştırın ve bilgilenin ve en önemlisi pkk sorununa da hakikaten gözleri perdeli yaklaşmışsınız oysa aydın bir yazar bu kadar sığ düşünmemeli bir çok kişiden olumsuz eleştiri almanızın da bir nedeni olmalı diye düşünmelisiniz. laledevri okuyucusunun kaygılarına katılıyorum orada hiç kimse bir hiç uğruna şehit olmadı doğu artık türkiye olmaktan çıktı pkk kendi vergisini topluyor kendi yönetimini kuruyor ve asayiş birlikleri dediği çeteciler kuruyor bunlar olup biterken siz pkk nın bittiğine nasıl inanıyorsunuz lice olayları yaşanırken ne yapıyordunuz acaba tuvalette erdoğana aşk şarkıları mı söylüyordunuz yılda 30 milyar dolar kar elde etmek isteyen hükümet ve siz buna da kar mı diyeceksiniz şehitlerin kemikleri sızım sızım sızlarken artık o raddeye geldi ki doğu toprakları orasıda bizim vatanımızdı elden çıktı işte sizin gibi düşünenler de çoğalırsa sadece pkk lının şehit ettiği askerlerin değil kurtuluş savaşı şehitlerinin bile kemikleri sızım sızım sızlayacak ve hakikaten bir hiç uğruna ölmüş olacaklar kurtuluş savaşı şehitlerine bir hiç uğruna öldüler diyebiliyor musun kurtuluş savaşına katılıp canlarını ortaya koyan insanlardan ne farkı var pkk lı ile göğüs göğüse çarpışmış askerlerin amaçları mı farklı ülküleri mi farklı nasıl bu kadar cahil olunabilir aklım almıyor tek bir yorumla aklım alır o da bir türk olmadığınız
ma
maske.74, @maske-74
27.7.2013 23:10:07
gezi parkı olaylarına hakikaten yüzeysel yaklaşmışsınız bu olayların arka planında başka fikirler var altı üstü hükümete oy kaybettirmek kaygısı değil bunları araştırın ve bilgilenin ve en önemlisi pkk sorununa da hakikaten gözleri perdeli yaklaşmışsınız oysa aydın bir yazar bu kadar sığ düşünmemeli bir çok kişiden olumsuz eleştiri almanızın da bir nedeni olmalı diye düşünmelisiniz. laledevri okuyucusunun kaygılarına katılıyorum orada hiç kimse bir hiç uğruna şehit olmadı doğu artık türkiye olmaktan çıktı pkk kendi vergisini topluyor kendi yönetimini kuruyor ve asayiş birlikleri dediği çeteciler kuruyor bunlar olup biterken siz pkk nın bittiğine nasıl inanıyorsunuz lice olayları yaşanırken ne yapıyordunuz acaba tuvalette erdoğana aşk şarkıları mı söylüyordunuz yılda 30 milyar dolar kar elde etmek isteyen hükümet ve siz buna da kar mı diyeceksiniz şehitlerin kemikleri sızım sızım sızlarken artık o raddeye geldi ki doğu toprakları orasıda bizim vatanımızdı elden çıktı işte sizin gibi düşünenler de çoğalırsa sadece pkk lının şehit ettiği askerlerin değil kurtuluş savaşı şehitlerinin bile kemikleri sızım sızım sızlayacak ve hakikaten bir hiç uğruna ölmüş olacaklar kurtuluş savaşı şehitlerine bir hiç uğruna öldüler diyebiliyor musun kurtuluş savaşına katılıp canlarını ortaya koyan insanlardan ne farkı var pkk lı ile göğüs göğüse çarpışmış askerlerin amaçları mı farklı ülküleri mi farklı nasıl bu kadar cahil olunabilir aklım almıyor tek bir yorumla aklım alır o da bir türk olmadığınız
kutsalakıl
kutsalakıl, @kutsalakil
1.7.2013 02:14:34
güldürmeyin beni teröre de halkına yaptığı bu gaddarlığı yapsaydı bu iktidar şimdi bunların hiçbiri kalmazdı ortada
şu anda doğuda pkk kendi asayişini kurmuş durumda hadi bir toma da 150 çevik de oraya gönderin!
ama yemez masum insanları indirmesi elinde sadece bir taş olan insanları indirmesi daha kolay !
yazık gerçekten .. gezi parkı eylemleri ve pkk aynı kefeye konmuşsa cidden bu cehalet çanlarının sesi başka bir şey değil
neneh.
neneh., @neneh-
3.6.2013 23:54:19
Bir sürü akilin anlatamadıklarını hocam bir çırpıda anlatmış...Kavgasız gürültüsüz...Sanki gerçek gibi...Gerçek mi şimdi bunlar?..Siz bu anlatılanlara inanıyor musunuz?..İstanbul ve izmir'de hadi böyle diyelim...Konya'da, Karabük'de,İzmit'de, Erzurum'da ve diğer illerimizde de durum böylemi?..Kendimizi kandırmayalım lütfen...Şapkayı önümüze koyup iyice bir düşünelim...Hatanın neresinden dönersek kardır...Selam ve dua ile efendim...
laledevri
laledevri, @laledevri
2.6.2013 21:37:46
'' Bir de işin can boyutu vardı! Binlerce gencimiz, bir o kadar insanımız bir hiç uğruna canından oldu! Değer miydi? '' Ben buraya takıldım gerisini okumaya değer bulmadım ve okumadım. Bir hiç dediğin şu anda yaşadığın vatan toprağı.
Bedevi_
Bedevi_, @bedevi-
2.6.2013 20:07:14
Bu Türk Baharıdır, kaldı ki terörü başlatanlar davul zurna ile yolcu edilirken, Türk Bayrağı açanlar terörist ilan edildiler. Siz ve sizin gibi, iktidarın goygoyculuğunu yapıp çıkar sağlama uğruna kör gözlerle yapılan yanlışlara arkalarını dönenler, kömür-makarna ikilisi uğruna sadece oylarını değil ruhlarını satanlar, biber gazı kepazeliğini hak olarak görenler. Aslında şaşırmıyorum Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Paşa ya hakaret edilmenin marifet sayıldığı katli vacibtir diye fetva verildiği bir dönemden geçtik biz. Ha bir de Ali Kemal denen bir yalaka gazeteci vardı Türke küfredip ingilize yunana köpeklik ediyordu sonunda Sakarya da linç edildi. Bu çalkantılı dönem geçip gidecek ama azıcık içinde vatan-millet sevgisi olanlar vicdan azabı çekecekler mi bilmiyorum..
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.