- 867 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
MEDYA,SOSYAL MEDYA, KARGAŞA, VE INSAN
Yazıma başlamadan önce belirtmek isterim, bunlar sadece bu anki şartlara dayalı(sonra değişebilecek olan fikirlerdir) ve yazının amacı tekil kişi ve kurumları eleştirmek değil, fikir , küreselleşme ve insanların hepsini(yazanda dahil) eleştirmek amaçlıdır.
Görünen dört temel faktör vardır. Medya, Sosyal Medya, İnsan ve Kargaşa. Bunları anlatacak son kişi olarak başlarken. Bilgime dayalı olarak Medyayı açıklayacağım. Medya insanları bilgilendirmek, bilgi paylaşmak ve bunların yanında onları eğlendirmek, zamanlarını boşa harcamak ve boş vakitlerini değerlendirmek amaçlı araçlar olarak görünmektedir eğer insanların yaşayışına bakıp direkt olarak akademik tanımına bakmazsak(www.businessdictionary.com/definition/media.html). Medya neredeyse herkese her şeyi yaptırabilecek görünmektedir ve öyle düşünülmektedir. Cevap,ben yapmam diyenlere, siz oturduğunuz yerde çok şeye inandınız, lütfen reddetmeyin. Dönelim konumuza eğer medya tam gücüyle çalışırsa bir savaş çıkartabilir, eğer medya kışkırtırsa halkı halk galyana gelip yakıp yıka bilir. Medya, öyle faktördür ki evinize başınıza tıkabilir. Sayın okuyucu, saygı duyarım fikrine fakat ben de böyle düşünüyorum. Bak bunu da ifade ediyorum.Şimdi, iktidar veya muhalefet meselesi değil, toplum meselesi, yargıladığım birlik ve beraberlik ve cahillik. Şimdi, şöyle düşünün, eğer Türkiye Suriye gibi, eğer Türkiye Mısır gibi olursa ne olacak, diktatörlük diyorlar tepedekinin yaptığına, fakat benim halkım seçti sen kimsin, sandıkta konuş saygı duyarım. Şimdi, Mısır ve Suriye gibi olursa ne olacak ey okuyucu lütfen, Eğer Mısır ve Suriye gibi olursa ne olacak okuyucu lütfen. Açıklama, sokaklar herkese açık ve sokaklarda yazar ’cehenneme hoş geldiniz’, fakat devir diyalog devri ne cehennemi. Eğer siz sokağa düşünmeden çıkarsanız olur halimiz Suriye gibi Mısır gibi, yargılamak mı istiyorsun veya istemiyor musun başındakini o zaman doğru yerde konuş veya sandıkta konuş. Doğru, susturmak medyayı doğru değil fikrine bakarsam ama unutma sen okurken şimdi düşündün halk sokağa çıkarsa ne olacak , yer tersine dönecek, bur da bir haklılık payı var sanırım.Tartışılır.İşte medya diyorum ya. Arada;şiddet uygulama evet haksızlık büyük dövme veya gaz. Bu unutulmaya bilinir doğru olabilir . Tartışılır. Ama şiddeti kışkırtanlar bunlarda tartışılır.
Sosyal medya, evet özgürlük cenneti herkes orada. Tanımı, (sosyalmedya-tr.com/sosyalmedya/sosyal-medya-nedir.html). Şimdi okuyucu kaynağı olmadan paylaşıyoruz bilgiyi ve kim veriyor bize bu bilgiyi , doğru olabilir bilgi,niye yorumluyorsun O BİLGİYİ, ben yorumlarım zahmet etme demek istiyorum, ve yorumları okuyoruz .Örnek, iki kutup var Türkiyede bunlar tartışılır beyin yoksunları ve mantık yoksunları.Ülkeyi alt üst edenler. Birlik ve kardeşlik varken, humanism derken insan gibi yaşamak herkes eşit olsun derken birbirini yiyenler, aradıklarımızı çalmayın , nesli çaldınız , O nesil ki önemli sizin ruhunuzu çalacak peki farazi de,gelecek ışıktır bize illede göreceğiz olsa da olmasa da Fazla takılmadan ve bu sosyal ve politik konularadan ayrılarak asıl değinmek istediğim nokta insan ve kargaşa noktasına geleceğim.Şimdi,insan ruhu (son anlatacak kişi benim belirteyim,ve anlatıyorum) hem iyi hem de kötü. Niye kargaşayı seviyor insan, niye bilgisiz insan özellikle Anadoluda ki benim sayacağım insanım dediğim.Nedenler hep, hep ezilmişlik.Kargaşa hep ruhta.
Şimdi mesele kargaşa hesabım gençlikle, ama gelecekle, hesap soruyor gençlik,kime kime kime.Kendi kimliğine , kendi hiçliğine, yalnızlık ve sefilliğine. Ey genç uyan artık, nerede gençlik gitmiş insalık. Yetişin dostlar yangın var, gençlik elden gitmiş, kalplarde yangın var. İnliyor yürekler, nedir bu yaptıklarınız, nedir bu ettikleriniz, Siz hiç düşünmez misiniz, amacınız ne yaşamada. Siz hiç bilmezmisiniz. Düşman geziyor etrafta hiç görmez misiniz. Gerekte kalmadı, kendinizi kendinize düşman ettiniz, bari daha sonrakilerden uzak gidin, hesap artık sizinle değil, sizin beyinsizce ettiklerinizle.
Umudum daha sonraki genlikte,
Sorsun hesabını beyinsizlere okurken hep geri gidenlere,okumayla başlayıp köşe başında dedikodu edip sağda solda yiyişenlere
Tamamen kişisel görüştür, eğer fikriniz varsa özelden bildirin.
Düzeltmeler yapılacaktır.
Devamı gelecektir. Kargaşa ve İnsan ile,
Kaynaklar, dolaylı olarak tanım yerine verilmiştir,bakabilirsiniz. İlki İngilizcedir, çünkü medyayı ortaya çıkaran en iyi onu açıklar, ona göre düşünülmüştür.