- 823 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Gezi parkında yeni bir gün..
Gezi parkı yeni bir güne daha uyandı belki ama eskisi gibi değildi hiç bir şey. Mesela artık daha yorgun,tozlu, kafası karışık ve kalbi kırık.. Düşününce böyle olmamalıydı diyor insan. Bir yerlerde ters giden bir şeyler var ve birilerinin bizim hakkımızda asırlardır bitmek bilmeyen korkunç planları. Şimdi biz böyle biraz kırgın biraz kızgın gözümüzü açarken yeni bi güne birileri bize gülmekle kalmayıp zil takıp oynuyolar. Dün olanları duyunca çok üzüldüm bende herkes gibi. Ama beni asıl üzen insanların bu şekilde maşa olarak kulanılmalarına izin vermeleri hatta birilerini ekmeğine yağ sürmeleriydi. Biliyorum herkes bu konuda tepki göstermekte oldukça haklı. Gezi pakının,doğal alanların mahvedilmesini kimse istemez. Ama burda bi yanlışlık yok mu sizcede? Sosyal paylaşım sitelerinde gördüklerimiz hepimizi çok üzdü evet ama bi çoğumuzu da galeyana getirmedi mi? Hiç düşündük mü orda yaralananlar kimler? Ya da bu yaralanmaya sebep olanlar kim?? Hepsi bizim vatandaşımız. Birileri zaten bunların olmasını isterken nasılda onların oyununa gelip silahı hemen birbirimize doğrultuyoruz. Değil mi ama orda bulunanların hepsi bizim insanımız, düşman değil ki..
Şöyle bi düşününce, olaylara geriden bakınca nasıl olur diyor gerçekten insan. Nasıl olurda bunlar yaşanabilir. Hepimiz aynı ülkenin vatandaşlarıyken kinimiz kime. Evet insanlar mevcut hükümeti sevmeyebilir, onu eleştirebilir,yaptıklarından hoşnut olmayabilir, ki bu en doğal hakkımız. Benimde şikayetçi olduğum şeyler var. Kızdığım tepki göstermek istediğim şeyler.. Ama çözüm bu şekilde olmamalı. Çünkü böyle ortamlarda niyeti bozuk insanlarda olabilir çünkü içimizde sadece iyi niyetli insanlar mevcut değil ki, niyeti kötü olanlar da var. Polisin protesto yapan insanlara yaptıklarını onaylıyor değilim ama şöyle sormadan da edemiyorum kendi kendime. Polis kafayı mı yedi de bu şekilde kendi insanına saldırdı. Polisin hepsi mi kafayı yedi ya da? Protetocuların içinde onlara hakaret eden saldıranlar yokmuydu. Medya polisi kötüledi. Tamam yaptıkları hoş değil de insanlar ne yaptı bu esnada ya da polis onlara saldırmadan önce. Biz hiç mi göremiyoruz bazı şeyleri. Maalesef bu tarz konularda medya bazen yanıltıcı olabiliyor. Yabancı basından takip etmeye çalıştım,olanları birden ordan değerlenedireyim bizim hakkımızda söylenenler nedir ne değildir derken, aslında başkalarının ağzına sakız olmak hiç te hoş değilmiş. Suriye de olanlara yakından şahit omadık mı. Şimdi artık eskisi gibi savaş ilan edip hurra gidip saldırmak yok ki şimdi bir milleti birbirine düşürüp kendi kendine kırdırmak gibi gizli planlar var.
Diyeceğim o ki, biz haklı olarak bişeylerden rahatsız olabiliriz,dediğim gibi mevcut hükümeti sevmeyedebiliriz ama sevmiyoruz diye tepkilerimiz başkalarının hoşuna gidecek şekilde, böyle hötü olmamalı. Daha farklı yollar deneyebilirdik, mesela ülke genelinde imza kampanyası başlatabilirdik. Daha önce böyle şeyler yapmadık değil. Ya da teknoloji çağında olmamıza rağmen sosyal paylaşım siteleri ve medya bazen yanıltıcı olduğu için, herkes bulunduğu yerden ilgili kuruma mektup yazabilirdi. Düşünsenize yığınlarca mektubun birktiğini.. Elbet sesimizi duyurur böyle bir şey istemediğimiz dile getirirdik. Şimdi sadece bir gerginliğe sebep olduk. Kendi içimizde birbirimize kin besler olduk. Protestocular kim,polis kim? Facebook da tweetter da paylaştıklarımızla kınadık bu durumu evet ama abartmadık mı acaba hiç düşünmeden? Neden diye sorduk mu? Gündemimizi polisi,devleti kınayarak meşgul ettik ki dediğim gibi kınamak eleştirmek en doğal hakkımız ama seçtiğimiz yol bu olmamalıydı.
Şimdi bunları okuyunca sen kimin yanındasın diyecenler olacak biliyorum. Yanlış fikirlere kapılacaklar o yüzden açık ve net ben, benimde içinde bulunduğum bu insanların bu vatanın menfaatinin yanındayım. İlerde tarih kitapları bunları bizim yaptığımız hatalar olarak yazsın istemiyorum. Onun dışında her hangi siyasi bir amacım yok olmadı da şimdiye kadar. Sadece dün gördüklerimi kafamı çok meşgul etti ve beni en çok da çeşitli şehirlerdeki üniversite öğrencilerinin davranışı düşündürdü. Böyle sorgulamadan , düşünmeden hareket etmeleri üzdü. Gençlik böyle olmamalı bir adım atarken önce oturup bi düşünmeli. Eksisini artısını hesaplamalı eğer mantıklı menfaatimize yarar bir sonuç çıkacaksa öyle hareket etmeli. Yoksa bende istemiyorum gezi parkının yıkılmasını. Bunlar benim nacizane fikirlerim…
YORUMLAR
bu yazı çok akıllı bir insanın yazıcağı bir yazı ilk önce seni bundan ötürü kutlularım. ama yazında katılmadığı şey insanların böyle bir şeyi yapmamaları gerektiği yapsalar bile haklarını hukuki ortamda aramaları gerektiğini söylediğin bölüm. zaten ne geldiyse başımıza bu sessiz kalmalardan geldi. iktidar her aklına geldiğini yapamaz. ilk önce halkın onayı lazım. hee bunu abartmışlar mıdır? evet. ama sesin yüksek çıkması bence iyi bir gelişme.
Benim gibi düşünen insanların olması ne güzel.
Aslında herkesin böyle düşünmesi gerkiyo. Ama maalesef durum aksini gösteriyo. Biz medyanın yönlendirilmesiyle farklı bi yerde hiç istenmeyecek bir şekilde galeyana geldik. Daha yeni gerçekleşen Reyhanlı'daki acı olay ona bu şekilde tepki vermeliydik bence orda bir sürü insan öldü ve şimdi biz bugün gündemimizi bunlarla meşgul ederken aslında orda olanlar bize unutturulmak isteniyo. Eminim bunun içinde daha başka başka sosyal medyayı sarsan olaylar duyacağız. Ya da başka şeylerle meşgul olacağız. düşünmemize fırsat vermiyolar ki.Bomba yağar gibi yağıyo olaylar,haberler,düşünmeden yapılan yorumlar.. devlet ya da su anki hükümet ne kadar kötü olursa olsun tepkimiz bu olmamalı mantıklı düşünmeliyiz. Yoksa kendi kendimizi yokederiz..
teşekkürler...
Türk halkı öyle bir dumuma gelmiş ki yazık diyorum...
Sosyal medya tarafından yönlendirilmeye açık olmuşlar.Hiç bir bilinçli vatandan bırakın bir parkı bir ağacın dahi kesilmesini istemez lakin bu eylem çevrecilik eylemi değil sonuç olarak provakasyon olarak sonuçlanmıstır.
Terör sorununun kısmen çözülmesi ve bazı kesimlerin bu alandan siyasi söylev edinememesi nedeniyle bu tür senaryolar ortaya koyuluyor ve devlet ile halk karşı karşıya getirilmeye çalışıyor...
Olaylar bu konuma geldikten sonra hala çevreci düşünceyle olayları yorumlamak ve savunmak ahmaklıktır.
Saygılarımla...
Amaç bir parkın yıkılması değil. park adı altında başka gayelerin olması ve kendilerine rant sağlama arayışlarıdır Peki Orada AVM, REZİDANS olmazsa ne olur? başka bir yer mi yok, ki İstanbulda zaten doğal yeşil alan kalmamıştır. Marmaranın en geniş ormanlığa sahip İstanbul artık bir betonarme kenti olmuştur ve yapay bir yeşilik dışında doğal hayat bitmiştir.
Tabi bu protestoların sadece burası için değil, biz doğa ve çevreci grupları olarak Türkiyenin her tarafında, her yerinde ve dünyanın her yerinde doğave çevre katliamı yapan herkesin karşısında olacağız...
Türk basını ve medyasına bir mesaj; Bu ülke sizin siyasetçi yandaşlığınızla(nerde aş oraya yanaş) bu hale geldi! unutmayın Türk baharı yazan Yabancı ajanslar haklı çünkü Arap baharı vecizesi sizden(ortak olduğunuz iktidardan ) çıkmıştı. Not bu mesajım basın ve renkli medyaya!; yanlış anlaşılmasın .
Selamlarımla