KÖRELEN VİCDANLAR
Aslında çok üzülüyorum onlara!..
Şu savaş çocukları. İnsanın içini yakıyorlar. Ne suçları var ki. Daha dünyaya gözlerini açar açmaz kendilerini savaşın içinde buluyorlar ,yazık! Ne rahat bir evleri, ne yiyecekleri nede güvenleri var gece uyumaya.
Ama arkadaşım çok güzel bir katalog getirmiş. İçinde sürüyle beğendiğim parfüm,saat ,kalem,çanta var .Hepsi birbirinden güzel ya!
Ay valla ne yapsam bilemedim şimdi!..
Acaba bu ay bir kaçını alsam bir dahaki ay da diğerlerini mi?
Ama nasıl olacak bazı ürünlerde bu ay indirim var.
Yok hepsini almalıyım .
Kaçırırsam fena olacak.
Tüh be para bulmam lazım.
Babamdan istesem , ya da teyzemden .Olmaz babam böyle şeyleri fuzuli görür. Anlamaz o erkek ne de olsa. Hiç bir zamanda sormadan etmez ki. Ne yapacaksa !
Of ya of ne yapsam babam olmaz . İlk önce ne alacaksın kızım der sonrada çok mu gerekli diye sorar. Babam işte ,hesaba çekmeden hiçbir şey vermez.
En gıcığı da bırak kızım ya o kimyasal şeyleri , bir liraya yapıp on liraya satıyorlar üstelik çok zararlı en iyisi su ve sabun der.Aslında biliyorum sağlıksız deyip beni para harcamaktan uzaklaştırmak istiyor.Babam da biraz cimri bir insan ,yalan yok şimdi.
Annem almak ister ama babam para vermeden alamaz . Bana yaptığını ona da yapıyor . Ne yapacaksın ,çok mu lazım,ne kadar lazım ? Abooov ! olacağı bu işte!
Ben en iyisi teyzeme yanaşayım yada anneanneme o bana kıyamaz hemen alır. Aslında çok üzülüyorum ya şu savaş çocuklarına çok ihtiyaçlılarmış. Bu ay şu kataloglardakini alayım da neyse artık!
Filiz dün yeni bir katalog getirdi bu seferki başka bir firmanın. Allahım o ne güzel parfüm şişeleri öyle. Valla sırf şişesi güzel diye alınır. Ya ne güzel yapıyorlar gel de alma. Filiz Allah seni kahretmesin emi!
Ben şimdi ne yapacağım ya of! Bunları da almasam ölürüm valla ölürüm. Aklım kalır bir kere ,uyuyamam valla of!
Hele bir parfüm vardı nasıl koktuğunu bilemem ama yandan ayrıca parfümü sıkmak için pompası var. Ay hem de pembe ya ,uf en sevdiğim renk.
Allah belalarını versin ya ne güzel şeyler çıkarıyorlar. Şimdi yeni bir liste yaptım valla kendimi sıkıp bir dahaki ay da onu almalıyım. Ben bunları kullanmaya kıyamam galiba çeyizime koyacağım.
Hem çeyize konacak kadar güzeller. Şimdi almasam bir daha bulamam ki böyle güzel şeyler!
Mutlaka almalıyım ,mutlaka!..
Bu yetmezmiş gibi Aylin gelmiş ben okuldayken anneme bir katalog bırakmış. Aylin’in annesi bir firmada çok yükselmiş. Kadın bu işi çok iyi yaptığı için katalogları ona önceden veriyorlarmış. Bu iyi bir fırsatmış. Stoklarda sınırlı bir sürü süper parfümler ve makyaj malzemeleri varmış.
Ah Aylin mahvettin beni geber emi !..
Annem ilk önce kataloğu saklamıştı. Kıyameti kopardım biliyorum eve bırakmış söyledi ver anne dedim . Annem kızım dünyanın güzeli bitmez hepsini sen mi toplayacaksın dedi.
Haklı zaten ,ben savaş çocuklarına çok acıyorum aklım hep onlarda ya uf!
Zavallılar biz burada bu kadar rahat yaşarken ,yazık valla yazık!
Annem kataloğu çıkardı ve baktık .Annem de cezboldu. Bu safer de ben alayım ay ne güzel şeyler varmış dedi. Ya gördün mü anne bir de kızıyorsun dedim. Annem bayıldı,bayıldı!..
Neyse anneme bu çok fırsatlı stoklarda sınırlı ,üstelik çok sağlıklı ürünleri anlattım. Sağlıklı olması ve sınırlı olması onu harekete geçirdi.
Üstelik bu ürünlerin ,bu kataloğunu erken bulmak herkese nasip olmaz . Tanıdık olmasa hayatta bulamazdık. Daha piyasaya çıkmadan katalog elimizde.Süper bir fırsat bu.Millet görmeden biz toplayacağız malı.
Annem uzun bir liste yaptı.Hain ya !..Bana çok fırsat vermedi ama neyse nasıl olsa kızıyım bana da kullandırır.
Ara sıra otururken birden aklıma arkadaşımın anlattığı şu savaş çocukları geliyor. İçim sızlıyor of!
Neden oluyor ki bunlar anlaşsalar da, bunlar olmasa daha güzel değil mi? Koskoca Allahın yarattığı alem niye yetmiyor ki bunlara?Neyi paylaşamıyorlar ki?
Olan bize oluyor altı üstü bir parfüm alacağım, vicdan azabından bizi de mahvettiler. Hakkımız değil mi?
Hayatta başka ne zevkimiz var ki?
Neyse ya of!..
Şu Mehtap ‘da huzur kaçırmaya bire bir. Yine okula parçalanmış çocuk resimlerini getirdi. Ben bıktım ama ya, arada kalıyorum. Birde tutturuyor şu markayı almayın onlar savaşa destek veriyor diye. Yanında hiçbir şey alamıyoruz. Senin güzel kokmam mı daha önemli, yoksa o çocukların yaşaması mı diyor sürekli. Parfümümü tanıyacak diye ödüm patlıyor. Aslında bende çok acıyorum onlara. Savaş berbat bir şey. Hiç savaşın ortasında çocuk mu olurmuş.
İnşallah iki ay sonra onlara yardım için para ayıracağım. Şu an iki ayım dolu ,aslında iki buçuk desek daha doğru ya ! Ama yok bir daha kim katalog getirirse getirsin valla bakmadan atacağım.
Dün bir elbise gördüm süperdi tam istediğim gibi. Pembe kat kat eteği var. Üzerine kısa bir ceket yapmışlar .Ay almasam valla ölürüm ya harikulade . Ay nasıl kaçırayım tam benim aradığım şey. Şarkıda denildiği gibi .Yıllardır aradığım mutluluk ,şimdi beni kucakladı.
Acaba babam alır mı?
YORUMLAR
diyecek bir laf bulamıyorum.fakat her yazılan yazıya,her söylenen söze de evet denmez ya
mantık bazı şeyleri kabul edemiyor maalesef yinede bu arenaya bir şeyler kattığınız için kutlarım
Durumumuz aynen bu... Hani, "Onlar da Osmanlı'ya ihanet etmeseydi...", "Pis Araplar... bizi arkadan vurdular... Oh olsun onlara!" deyip işin içinden kurtulan kesim dışında, büyük çoğunluğumuzun durumu aynen de bu, Neslihan Hanım. Onların canına değen kurşunlar, şarapnel parçalara, bombalar bizim tenimize diken olarak bile ulaşamıyor. Vicdanlarımızı uyutmanın da öyle çok renkli yolu var ki... Bırakalım çocukları, biz koskocaman kadınlar, adamlar dahi rengarenk şekerlere aldanan çocuklardan farklı değiliz.
Kaleminize sağlık, teşekkür ediyorum.
Selâm ile...