- 1186 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DOĞUYORUM KOROSU
BİTLİS GÜROYMAK’LI ÇOCUKLAR
İSTANBUL ERDEM BEYAZIT KÜLTÜR MERKEZİNDE
İstanbul Güngören İlçesinde buluan Erdem Beyazıt Kültür Merkezinde Bitlis Güroymak İlköğretim öğrencilerinin sahne aldığı bir gece 27. Mayıs.2013. Aynı zamanda Bitlis Güroymak’lı çocukların seslerinin İstanbul’da yankılandığı önemli bir konser.
Bitlis’in folklorik özelliklerinin tanınmasında ciddi çalışmalara sahip, değerli Bitlisli sanatçımız Necla Eker Tiyanşan’nın bana haber vermesi üzerine geceye katılma imkânı buldum.
Değerli Nejla Eker Tiyanşan’la birlikte Geceyi büyük bir heyecan ve duygu yoğunluğu içinde gururla izledik. Doğu Anadolu Bölgesi için, Bitlis Güroymak için, tüm ülke ve dünya için övünç kaynağı. Bu gün İstanbul’un okullarının çoğunda böyle bir koro olduğunu sanmıyorum.
Bitlis Güroymak’lı çocukların sahnedeki performansları; renkli gösterileriyle ışıl ışıl, kıpır kıpır, umut, sevgi ve neşe kokan bir konser. Çok şey ifade eden başarılı bir çalışma.
Sahnede olmanın çocuk dünyasında ve kendi farkındalığının önemi açısından çok şey ifade ettiğini çoğumuz okul yıllarından biliyoruz. İlkokul öğrencilik dönemlerimizden bizlerde kalan izler muhtemelen en çok da musamberelerdir. Ufak da olsa, sahnede bir rol almışsak övünerek anlatırız. O sahnedeki heyecan bir başka tad çünkü. Kırk kez anlatsak da, bir kez daha anlatmayı deneriz. O minicik dönemlerimizin var olma çabalarını her nedense anlatmak isteğini kalbimizden söküp atamayız. Tekrar ve bir yaşam boyu belki de.
27. Mayıs.2013 gecesi sahneye damgasını vuran Bitlis Güroymak ilköğretim çocuklarının sesle-rini tüm çocuklar adına bizlerle paylaştıkları “DOĞUYORUM Korosu” Dünya dillerinden esintiler adıyla karşımıza çıkıyor. Oyunları ve solist’lerinin değişik dillerdeki seslendirdikleri türküleri dinlemek üzere kırmızı koltuklarda oturan çoğunluğu Bitlis’li severleriyle iç içe.
Müzik öğretmeni olan Koro Şefleri Yunus DABAKOĞLU’nun yönetiminde dinlediğimiz eserleri ve hangi dilde söylendiğini belirtmek çalışmaların ne kadar önemli olduğunu göstergesidir.
1-EDERLEZİ – Boşnakça
2-ÖZGÜRLÜK- İtalyanca
3-DUMBALA LA’KA- Almanca-Arapça-Yidiş dili
4-JARNANA –Arnavutça
5-SILAŞARA- Abhazca
6-BİTLİS’TE BEŞ MİNARE- Türkçe-Kürtçe
7-ENDÜM BULAĞ BAŞINA- Azeri-İspanyolca
8-NDOMBOLO-Tanzanca
9-CHER –Rusça
10 FRUTTİ –GYPSY(Romani)
11-ACETRE- Portekizce
12-DUMBALA DUMBA- Romence
13-NACİ EN PALESTİNA-İspanyolca-Arapça
14-ADEA PULA (Arnavutça)
15-DİYARBAKIR MALAMIN-Kürtçe
16-NARE- Zazaca
17-SHOSHOLOZA-Kuzey Ndebele Dili (ZİMBABVE)
18-HEYAMO-Lazca
19-KALENİN BEDENLERİ-İngilizce-Türkçe
Sesler ve yetenekler kendi sınırlarını parçalayarak, ancak böyle yelken açar dünya’ya. Her za-man olduğu gibi. Bu süreci durdurmak mümkün değil. Bitlis’in Güroymak ilçesinin tertemiz, renkli bahçesi nin ve dünyanın çocukları. Coşkullarıyla gözlerindeki sevinç pırıltılarının, büyükleri olumlu yönde etkilediklerini ve çok şey öğrettiklerini düşünüyorum. İzleyiciler konsere olan ilgilerini koltuk-lardan yükselen alkış ve ıslık sesleriyle cevapladılar.
Dünya yı sevgiyle donatacak kadar temiz ve berrak olan bu çocuklara daha fazla destek gere-kecek. Ülkenin yedi bölgesini el ele, barış kokan yürekle dolaşıp sevinçle söyledikler şarkı ve türküleriyle doldu kulaklarımız.
İşte Müzik öğretmenliğinin önemi. Çocuklardaki bir sesi çoğaltarak bölgesinin sınırlarından öteye taşırabilmek. Ufuk açabilmek bu işte. Önemli bir başarı. Bitlis Güroymak ve tüm çocuklar için, Öğretmenleri için, o çocukları dinleyenler için. Aileleri için. Ülkemiz için önemli. Değerlendirilmesi gereken yetenekler. Bir zaman sonra o renkli kır çiçekleri çocuklarımız, ülkelerinde başarılı birer fert olarak değişik görevlerde bulunacaklardır. Doğu Anadolu bölgesinden İstanbul’da yankılanan bu temiz ve güzel sesler; başka temiz ve güzel seslerle buluşarak çoğalacaklardır.
Türkiye’nin yedi bölgesinde, seslerini duyurma şansını yakalamış Bitlis Güroymaklı çocuklara destek sağlayan Bitlis Güroymak Kaymakamlığı’na ve ilgili kurum ve kuruluşlara teşekkür eder saygılarımı sunuyorum.
Müzik öğretmeni olarak çalışmasını sürdüren Koro Şefi Yunus DABAKOĞLU’nu kutluyorum. Güroymak’lı çocuklardan desteğini esirgemeyen sahne gösterisi için katkı sağlayan tüm ekip çalışma-sına ve öğretmenlerine şükranlarımı iletirim.
Konserden ayrılırken ilk işim Koro şefini tebrik ettim. Önüme gelen çocukları kutladım. Konserin DVD’sini aldım. İlk işim on yılı geçkin bir süredir Müzik eğitimi alan ve bu yıl müzik öğretmeni adayı kızıma dinleteceğim. Çok beğeneceğini ve ülkesinin gurur tablosu Bitlis Güroymaklı çocuklarla övünceğini biliyorum.
28.Mayıs.2013