DELİ HAÇÇE
Kaçın , kaçın !..
Kız çıksana önümden ,şimdi senin yüzünden yakalanacağım!..
Geliyor ,geliyor …
Deli Haççe…çekilin ya…
Ay ,of …he ,he, he…
Mahallede bir telaş ,bir telaş Çocuklar birbirlerini paralıyorlar.Ezilenler ağlayanlar,bir heyecandır gidiyor.
Küçükler gerçekten çok korkuyor,büyükler ise biraz gırgırında işin.
Kısa boylu ,başını sımsıkı bağlamış , çantasını koluna takmış,kısa pardesülü ,çok minyon bir kadın geliyor diye!..
Ateş olsa cürmü kadar yer yakar.
Üstelik bu güne kadar hiç kimseye ,hiç bir şey yapmamış bir kadın o.
Tek özelliği yalnız yaşaması ve hiç kimseyle konuşmaması.
Bir özelliği daha var ki; sanırım onun deli olarak kabul edilmesinde önemli bir rol oynuyor.Bir kaşını simsiyah boyarken diğer kaşı boyasız ve yaşlı olduğu belli.Çünkü diğer kaşı yaşını yansıtıyor,beyaz.
Bu konuda yorumlar çok :
Unutuyordur
Deli olduğu için
Yaşlı beceremiyordur
Aslında dinleyecek olsanız, bu fikirler buradan köye yol olur ya!
Hangisi doğru bilemem ama garip bir kadın.Resmi bir toplantı,bayram töreni,belediye başkanı gelince vb en önde yerini alıyor.Bütün fotoğraflarda en önde ve en önemli kişiyle pozlar veriyor.Asla arka sıraları kabul etmiyor.Gören de vali,kaymakam onu görmeye geldi vali ‘nin sağ kolu falan zannader,ya da eski ,özel bir arkadaşı,akrabası.
İnsanlar kaçışıp ona laf atarken o hiç bakmıyor.Duymuyor mu acaba?Çok nadir bakıyor insanlara ,bakınca cidden çok sert bakıyor ama.Baktığı yer yıkılıyor diyebiliriz.Çocuklar o bakınca çığlık çığlığa ,telaştan kaçamayıp birbir üzerine yıkılıyorlar.
Uzun zaman sonra onun bir yüksek rütbeli bir ordu kumandanı’nın kızı olduğunu öğrendik.Çocukluğunda babası hiç yanından ayırmazmış.Bütün resmi törenlerde bulunurmuş.
Yıllar sonra ailesinden kimse kalmamış.Akıl sağlığını kaybetmiş ve yalnız yaşıyormuş.
Hayatlar!..Her insanın bir kaderi var ne oldum değil ,ne olacağım demeli.O bir zamanlar babasının nazlı kızı Haticeymiş.Ne derse olurmuş,şımarabildiği kadar şımarmış.Rahat bir hayat yaşamış.
Şimdi ise sokağa çıktığında çoluk çocuğun kaçtığı,korktuğu bazen de merhametsiz insanların alay ettiği biri olmuş.
Kim bilir nerede nasıl ,ne şekilde ölecek.Kıymetli Hatice!..
Babasının dizinden ayırmadığı
Annesinin elbise diktirmekden, terzilerden çıkamadığı kıymetli kız!..
YORUMLAR
Her insan ayrı bir dünya, ayrı bir hikaye aslında. Çocuklarımı büyürken izlediğimde, gözümden kıskanır, zaman zaman dalar giderdim. İleride onları birilerinin incitebilme olasılığı bile içimi acıtırdı. Bu yüzden onları hayata en iyi şekilde hazırlayabilmek için elimden geleni yaptım. Küçük yaştan itibaren onlara sorumluluklar verdim, bezen yanlış yapmalarına göz yumdum ve sonrasında bu yanlış üzerinde saatlerce konuşarak bir daha aynı hataya düşmemeleri için neler yapmaları gerektiğini anlattım. Asla benim şahsi konumumdan faydalanmalarına müsaade etmedim, kendilerine güzel hasletler kattıkları sürece sevgi ve saygı göreceklerini aşıladım. Başardım da galiba. Şimdi çekip gitsem bu dünyadan, onların hayatında bir boşluk bırakacağım kesin ama çıldıracaklarını hiç zannetmiyorum, çünkü onlara bizsiz de hayatta kalabileceklerini öğrettim.
Yine güzel bir hikaye, güzel bir başlangıç ve Haticenin beklenmedik trajedisini verişiniz...
Güzel yazıyorsunuz, keyifle okuyorum.
saygılarımla,