‘’Ön Yargılı Olmak İnsanı Çürütür’’
Merhaba değerli okurlar,
Son zamanlarda sıklıkta karşılaştığımız dar kalıplı yaşamak ve kendini gelişmelere kapamışlığı ön yargıcılığı kaleme almak istedim.
Ön yargı genel ve özel kullanımlarında bir taraf tutma ve İdeolojik fikri veya bakış açısının tek taraflı düşünülmesidir.Ön yargılı olurken iyi tanıyoruz konuya kişiye çok hakimiz diyebilmek önemlidir.
Çünkü ön yargı en büyük engeldir insan yaşamında.
Bakış açımızda ki gerilik hoşnutsuzluk,kin nefret türü olumsuz duygularla kişiyi adil olmayan bir ruh hastalığı haline sokar ve basma kalıp düşüncelerinin vazgeçilmezi tam anlamıyla bir cehalet göstergeciliğini yansıtır.
Şöyle bir düşündüğümüzde insanların anlamak dinlemek yerine O anki gördüğü resim karesine aldanışları vardır. Fakat hiçbir resim karesi dışarıdan görüldüğü gibi değildir.
Bir çok kitapta ve uzmanların anlatımlarında ön yargının bir hastalık hali olduğunu bilmekteyiz ki,insanın en iyi önemli hali de hoşgörülü olması değil midir.
Tanımadan sadece varsayım ve duyumlara dayalı tespitler yapmak ön yargılı tavır ve sözler söyleyip sergilemek
yeri geldiğinde kişileri utandırabilir.
Gereksiz konuşmak üretmek anlamına gelmediği gibi karşı tarafın gözünde de sizi basitleştirir.
Hapishanede olan iki mahkum düşünün biri havaya bakar mavi gökyüzünü görür diğeri yerdeki çamuru.
İşin özü insan görmek duymak istediği gibi bir bakış açısı yaratır ruh dünyasın da.
Bahaneler dolusu küçümseyiciliklerle beyni yormaktansa hoşgörülü olup saygı gösteren olmak önemlidir.
Yaşamın her alanında unutmayalım ki insanın kendisi değimlidir itibarını yerde ve yüksekte tutacak olan kişi.
Dünyada ki en değerli varlık insandır. Şekilci ve düz mantık insanı olmaktan gereksiz laf israfına girmekten kaçınalım ki kendimize saygımızı yitirmemize neden olacak hiç bir şey yapmamaya özen göstermiş olmamızı sağlasın. Yaradılanı seviyoruz yaradanımızdan dan ötürü diyerek hoşgörülü sevgi saygı dolu yarınların bizlerle olması dileklerimle efendim.
‘’Ön yargılarınızın sizi çürütmesine izin vermeyin’’
Sevgiyle Selamlıyorum İnsanları.
Engelsiz Gazete Köşe Yazım-Engelsiz Gazete Kadın Portalı
S.Elif KALAYCIOĞLU
30 Mart 2013