Y A Ş I Y O R K E N
Özgür ve mutlu yaşamı amaçlamış toplumlar, kendilerine kurulan tuzakların farkında
olmalılar. Aksi halde, tüm eylem ve hareketlerine vurulacak prangalardan kendilerini
kurtaramazlar.
Eskimiş, köhne düşünceleri, en yeni ve en yararlı bilinç unsurlarıymış gibi dayatarak sonuç almağa çalışanlar, amaçlarına uygun rejimler yaratmak isterler.
Bunun bir sınıfsal hegemonya olacağının farkında olmalıdır aydın kafalar ve yüzler.
Özgürlük ve uygar yaşam, en verimsiz çölümsü toprakları yeşilin en güzeline dönüştürerek, nimetin en yararlısını elde etmekle sağlanır ancak. Bu da aklın ve bilincin şahlanışıyla, devinimin en yüksek düzeye çıkarılmasıyla mümkündür.
Cesaretin olmadığı, aklın o sonsuz bilinç verilerinin maharetle kullanılmadığı toplumlarda, her yanları sarkık, dökülüp dağılan, pecmurde İnsan gruplarına adım başına, her yerde, her köşede rastlanabilir.
Bu durum en güzel yaşamlar için yaratılmış insanların kesinlikle tanrısal kaderleri değildir. Özgürlüğün ve uygarlığın, insan gelişiminin, insanca yaşam hakkının zorbaca kısıtlanmasıdır bu. Vicdan muhasebelerinin yapılmaksızın zorbalığın, baskının, acımasızlığın dolu - dizgin meydanları doldurmasıdır bu. Din, iman, inanç, özgürlük ve Demokrasi çığlıkları atarak, insanları cahil ve yoksul bırakarak, tutsaklığa mahkum etmek isteyenleri iyi tanımalıdır insan. Söylediklerine kendilerinin de inanmadığını, saf ve müteddein mümine aslında tam da böyle aldatmacalarla korkunç tuzaklar kurulduğunun farkında olmalıdır insan.
Canının istediği yerde değil, zorbalıkların, hinoğlu hinliklerin, ihanetlerin sürdüğü yerlerde patlasın ruhumuzda yanan ihtilal ateşleri. Buna gerek var; durdurmak için, rezzil ve kötü dönüşümleri, acı ve korkunç yıkıntıları önlemek için, coşkulara, cesaretle atılacak adımlara gerek var.
KEMAL POLAT
YORUMLAR
Çok teşekkür ederim değerli şair, vefalı dost sayın Emine Balı Oğuz. Öncelikle sayfamı sizin şereflendirmenizden onur ve mutluluk duydum.
Bizim işimiz, sizin gibi gerçeklerle, doğrularla, dürüst ve cesur olan, toplumunu, vatanını kendi çıkarlarından daha fazla düşünenlerledir.
Anı yaşayan, sorumsuzluğu kendine iş ve karakter edinen, çıkar ve menfaat için herşeyini değersiz ve hain eğemene teslim etmeye hazır olanlarla hiç bir işimiz ve birlikteliğimiz olamaz.
Biz yolumuzun doğru olduğunu biliyoruz. Bu nedenle yanlış yapanların yanlışlıklarını, çirkefliklerini, hainliklerini, bedeli ne olursa olsun haykırırcasına söyleyeceğiz. Bunları haykırırcasına söylemek insan olmanın, yurtsever olmanın, gerçek inançlı bir mümin olmanın gereğidir.
Haksızlığı, zorbalığı, şu güzelim cennet vatana yapılan ihanet ve yıkımları görüp de susanların " insanım" demeğe bile hakları yoktur.
Böylesi insanlardan, ne kendilerine, ne bu vatana, ne de geride bırakacakları evladı - ailelerine zarardan başka hiç bir fayda gelmez.
Yüce yaratan , harikulade mütekamil insanı, bu gün yaşanan rezilliklere, ihanetlere, sokaklarda zevk için boğazlanan insanlara, kardeşi kardeşin kırıp geçirmesine, vatan topraklarının ezeli can düşmanlarımıza peşkeş çekilsin ve her türlü mezalime seyirci kalsınlar diye yaratmadı. Sorumluluğunu, insanlığını bilip her oluşumun gereğini vakdi - zamanında yapsınlar diye yarattı.
Onun için siz de, bende, bizim gibi düşünen dost yurttaşlarımız da; elimizden geldiği, gücümüzün yettiği sürece doğruları, gerçekleri, insan için güzel ve değerli hak olan herşeyi çekincesiz söyleyip haykıracağız. Susanlar, "Neme lazım " diyenler, yalnızca anlık ve günlük çıkarını düşünenler, unutmasınlar ki çifte sorumluluk altındadırlar. Günü ve zamanı geldiğinde, hem bu dünyada haksızlık ettikleri insanlara, sonra sında da," YÜCE YARATICI, SONSUZ GÜÇ VE HESAP SORUCU ALLAHA" En büyük hesabı vereceklerdir.
Sonsuz saygılarımla selamlıyorum güzel ve cesur yürekli değerli aydın şair dostum, Emine Balı Oğuz hanımefendi sizi. Kemal Polat
kempol tarafından 5/30/2013 12:06:49 AM zamanında düzenlenmiştir.