- 501 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
POST TRAVMATİK HASTALIĞI
______Birey hem kendi iç dinamiğini hazırlarken hem de bağlı olduğu toplumunun koyduğu prensip gereği örgütlenerek toplumunun iç dinamiyini hazırlamasıdır felsefe......iki ayrı çelişkiyi bağrına barındıran fikir ayrılıklarında ortaya çıkar ki yanında pskolojik durumunu da beraberin de götürür.Bu her iki (Felsefe ve pskoloji) başlı başına uzmanlık alanı istiğen bir konum ve ben anlıyabildiğim kadarını sizlere aktardığım da bu işin uzmanı olduğumu idda edecek değilim. Bu konıda eksiğim veya yanlışım olursa eksikliğime bağışlayınız.
_____Gelişim Pskolojisi;Ben dost arkadaş veya toplantılar da sağ elimi kendime çevirir parmakları/mı açabildiğim kadar açar...şunu söylerim; Arkadaşlar şu serçe parmak inasanoğlunun doğumunu temsil eder bebelik (0-3 yaş arası )yüzük parmağı çocukluğunu(3 ile 14 yaş arası), orta parmak gençliğini( 14 ile 29 arası ), işaret parmağı olgunluğunu (29 ile 45 arası ) , baş parmak ise yaşlılığı ve yok oluş.....Şimdi ;Her parmağın arasında bir boşluk olduğunu görüyormusunuz.?...işte insanlar,;Eğer kendi iç dinamiğini tamamlamamış ise...varsayalım çocukluk devresinde;baba veya annenin birisinin ölümü, veya ara ile ikisinin ölümü, boşanmaları,çocuğun şiddete maruz kalması,uzun zaman gurbet, ekonomik olarak yaşam zorlukları ve nice buna ekliyeceyimiz sorunlar yüzünden kişi hangi parmağın üstünde yaşam seyrindeyse o parmağın arasında ki boşluğa düşerek fiziki yaşamını sürdürse bile o boşlukta takılan ruh sergilerler.Adam 70 yaşına da gelse diyelim ki çocukluk döneminde acı olayları yaşamış/sa çocukluk...gençlik döneminde saplanıp kalmış/sa 70 yaşın da gençlerle giyim kuşam ve davranış bozukluğunun yarışını sergiler.
______Şimdi başlığını attığımız hastalığa dönelim:yani ’Post travmatik’ bu savaş sonrası savaşa katılan insanlarda ortaya çıkan pskolojik sorundur.
______Birey belli bir zaman sırtı sıvazlanarak ’VATAN-MİLLET-ALLAH-KURAN’ adı altın da bir güçlü liderin beyni etrafında örgütlenirken liderin doğru veya yanlışına bakmaksızın ölme öldürme konumuna gelmişse (bu hem siyasi örgütleme hem devletin kullandığı kişiler için geçerli )liderin ortadan kalkması veya örgütün fesedilmesi ...hatta kolluk güçlerinin kullanılıp posası çıkdıkdan sonra bir kenara itilmesi karşısında kişide geriye dönüş süreci ve öz güven yitimi ile bu konum da olan kişilerin her birisi zaman/la birer nükleer bomba konumuna gelirler.
______Barış sürecinden önce o savaş da rol almış her kimse zamanla kan dökmeği alışkanlık haline getirdiklerinden...ellerinden alınan silahlar...o silahlar o gibilerin öz güvenleri olduğu için her birisi toplum içerisinde dediğimiz gibi nükleer başlıklı bombalardan daha tehlikeli olacaklardır.Tedevi edilmediği sürece...!
_____-Korucu sayısı 46 113(Sabah gazetesi 25 mayıs 2013 ) Rresmi rakamlara göre 2000 gerilla gayrı resmi rakamlara göre 20 bin şehir yapılanması, avrupada ki örgütlenmeler, buna terörle mücadele tim/leri, özel kuvetler, jandarmaya alınan AST-SUBAY, ER ve ERBAŞ güney ve doğu anadoludaki CEVİK KUVVET ...say da say yetmedi şimdide Suriyenin iç işlerine burnunu sokan AKP hükümetinin içerimize getirip müsallat ettiği EL-KAİDE ve uzantıları...bunlar tedaviye muhtacken sen kalk Türk solunun örgütlenme hakkını kısıtla ve cezaevlerine istifle....Şurda altını çizerek şunu söylerim ki ; ’BASKI VE ŞİDDET ZAMANLA YAPANIN KARŞISINA BİR DİRENÇ DOĞURUR’ hemde önü alınamıyacak bir direnç....çok yakın zaman da bu saydıklarıma silahlı mücadeleyi temel alıp ülke şartlerı (ekonomik olarak değiştiğnden ) bu fikrinden cayan Türk devrimcileri AKP/nin yanlış tutumundan dolayı.(her türlü demokratik örgütlemenin önü kesildiğinden )yeniden Silhlı mücadele/yi temel alan örgüt sayısı hergün katlanarak hayatımıza katılacaktır.....Suriyede AKP eli ile patlatılan her bomba 360 derece dönüşle Türkiye de kamu binaları ve AKP parti binaların da patlıyacak...bunu bilmek müneccimlik değil...görünen köy kılavuz istemez de...!
_______Hani mayıs 2013 de başbakan Recep Tayyip ABD ye gittiğin de İran/lı profesör Emine Erdoğan/a bir kitap hediye etmişti o kitabin adını biliyormusunuz ?....’DİKTATÖRLÜĞÜN PSKOLOJİSİ ’ ’ DÜN İKİ KORUCU KARDEŞLER ARASINDA ÇATIŞMA KAÇ ÖLÜ KAÇ YARALIYI VARIN BAŞBAKANINIZA SORUN ’İyi uyumalar TÜRKİYE......Saygılarımla Kadir Haktan TÜRKELİ
YORUMLAR
-Korucu sayısı 46 113(Sabah gazetesi 25 mayıs 2013 ) Rresmi rakamlara göre 2000 gerilla gayrı resmi rakamlara göre 20 bin şehir yapılanması, avrupada ki örgütlenmeler, buna terörle mücadele tim/leri, özel kuvetler, jandarmaya alınan AST-SUBAY, ER ve ERBAŞ güney ve doğu anadoludaki CEVİK KUVVET ...say da say yetmedi şimdide Suriyenin iç işlerine burnunu sokan AKP hükümetinin içerimize getirip müsallat ettiği EL-KAİDE ve uzantıları...bunlar tedaviye muhtacken sen kalk Türk solunun örgütlenme hakkını kısıtla ve cezaevlerine istifle....Şurda altını çizerek şunu söylerim ki ; ’BASKI VE ŞİDDET ZAMANLA YAPANIN KARŞISINA BİR DİRENÇ DOĞURUR’.
_Yazınızı, toplumun her kesimini ilgilendiren bu bilgi veren hayalden uzak gerçeklerin yazıldığı bu, yazınızı gözümü kırpmadan okudum.
Her satırı gerçekten doğru bir analiz ama insanlarımız uyutuluyor desem kızmasınlar.
Kadir bey, yazınızın her satırı yoruma kayda değerdir. Benzetmeler çok anlamlıdır ancak ben okudum yeterli yorum yazamayacağım. Gerekmez de, aklıma olması yeterlidir.
Yüreğinize, kaleminize sağlık. Selamlar, saygılarımla.