- 947 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MOMİ TÜDÖ KAHVESİ
Mom tüdünün bakkalı kışın bir eğlence merkeziydi.
Bakkalda ayva elma kuru üzüm incir leblebi bisküvi lokum vardı.
Gençler çoğu kez bir kilo lokumla dört kol iskambil oynarlardı
Ev sahibinin iki oğlu yani aliyle hıdır bir olurdu diğer iki genç de bir olurdu kim yenilirse yenilen lokum bisküvi parasını öderdi lokum ve bisküvi evde bulunan herkese eşit şekilde dağıtılırdı..
Ev sahibi mom tüdö yer yatağında iki yastık üst üste koyarak hem uyurdu hem de kulağıyla oyunu takip ederdi çocuklarına taktik verirdi her partide sorardı üçlüyü kim çekti kim gitti diyerek sorardı
Çoğu kez aliyle hıdır yenilirdi mom tüdö kızardı oğlum yanan gazyağı parasını bile çıkarmadınız fitil bitti diye sitem ederdi.
Bir gün hıdırla ali,Mehmet ali ile küçük hasanla eşleştiler sonunda bir kargaşa oldu mu olmadı mı bilmiyorum Mehmet aliyle hasan yenildiler
Mehmet ali hile var diyerek parayı ödemediler sen bu parayı vermezsen sana öyle bir oyun oynarım ki ömür boyu unutmazsın diye uyardı fakat Mehmet ali ne yaparsan yap ben bu parayı vermem.
Gün ola harman ola misali Mehmet ali nişanlandı ve düğün günü geldi soğuk bir kış günü her yer karla kaplı düğün yapıldı gerdek gecesi ahırdan bölünme bir odaya gelini indirdiler.
Yani Şehriban hanımla Mehmet aliyi gerdeğe girdikleri gün hava soğuk soba şart,bir kuyruklu soba buldular ama boru yok hıdır evde üç boru getirdi dirsek olmadığı için direk çatıdan çıkardılar tabi yakacak olarak da tezek biraz da yavşan otu yavşan otu tutuşturucu olarak harika ama dumanı çok tezek de aynı ısısı yok duman çok.
Sobayı kurup ateşledikten sonra herkes evine köylü köyüne misali.
Hıdır kendisine verdiği sözü tutmak için mehmetalinin çatsına çıkıp üç dört tane yiğitçe kar topu soba borusundan aşağı bırakıp kaçtı beş dakika sürmedi mehmetali şeker torbasından dikilmiş don ve atletle sobayı borularla beraber dışarı fırlattı küfürler savurarak zavallı gelin karanlık gecenin dumanlı odasında olanları izlemekle kaldı hıdır da karanlıkta gizlenmişti olup bitenleri izliyordu fakat gülme sesini duyan Mehmet ali hıdır’a verdi veriştirdi ulan bu gecede bu olur mu bir kilo lokum bir bisküviye değer mi e Mehmet ali bunu sen istedin ben sana söyledim sende kabullendin demek ki değdi hadi üçlü sende git işini bitir beline kuvvet kesene bereket tüüüü utanamaz sıkılmaz Allah belanı versin.
Odada dumanın çıkması için bir hayli dışarıda beklediler, beklediği süre içerisinde hıdıra demediğini bırakmadı sabah olunca hıdır özür dilemek için mehmetaliyi evine davet etti çocukları kovalayan büyük horozu keserek ikram etti ayrıca gelinden de özür dilediğini ifade etmek için budun birini de geline yolladı ve barıştılar.
Hıdırla Mehmetali nin evleri karşı karşıdaydı bir ikiz gibi beraber gezer bir birlerini çok severlerdi.
Mehmet aliye bu şakayı yapmazdı küçük hasanın oyununa geldi planı küçük hasan yapmış yani gur hasan bu tür sulu şakaları üretmekten yana ustadır.
Mom tüdö Hıdır,ali sevinç ,Mehmet ali demirdağ eşi Şehriban ve hasan çakmak. Gökdereköyü AMASYA
.
Aşur ŞAHİN26.05.2013
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.