Vekillerimiz!
Efendiler!
Hasbelkader milletvekilisiniz.
Bir şekilde seçilmişsiniz ya da kendinizi seçtirmişsiniz. Netice itibarıyla o koltuğa oturabilmeyi başarmışsınız. O koltuk kutsal olduğu kadar son derece önemlidir. Kutsaldır çünkü halka hizmet Hakk’a hizmettir. Önemlidir çünkü büyük sorumluluk taşır.
Her şeyden evvel kendi vicdanınıza karşı sorumlusunuz. Millet sizden hizmet bekler. İşgal ettiğiniz koltuğun ve makamın hakkını mutlak vermelisiniz. Saçı bitmedik yetimlerin hakkını korumalısınız.
Haksızlık ve zulümle, yokluk ve yoksullukla, anarşi ve terörle, adaletsizlik ve hakkaniyetsizlikle, cehalet ve geri kalmışlıkla mücadele ederken her tür fedakârlık ve feragatten asla kaçınmamalısınız.
Milletimiz kadirşinastır yani vefalıdır ve kıymet bilir. Kendisi için çalıştığınızı ve hizmet ürettiğinizi gördükçe sizi bağrına basar, baş tacı yapar ve şükran duyar. Seçenler soluk alışınızı bile takip etmektedir ki buna emin olabilirsiniz.
Sansürlenmediği ve izin verildiği kadar işitsel ve görsel medyadan çalışmalarınız izlenmektedir.
Millet meclisinde milleti temsil etmek üzere milletin koltuğuna oturan vekillerimizin hepsi de birer değer olup, iyi niyetlerinden kuşkulanmak caiz olmasa gerek!
Meclis çalışmalarında zamanla duyulmakta olan bağırtılar ve galiz küfürleşmelerin yanı sıra tekme, tokat ve yumruk atraksiyonları da gözlerden kaçmamaktadır.
O nefis oylamalar ise pek trajikomik bir hal almaktadır. Birleşimi yönetmekte olan zatın ‘Kabul edenler, kabul etmeyenler!’ vurgusu yapıp da parmakların ve ellerin birbirine karıştığı anlık süreçte çoğu zaman düzgün sayma yapılmaksızın tasarının kabulü ya da reddi oldubittiye getirilmektedir.
Mecliste grubu bulunan dört partinin milletvekillerinin uzun süredir üzerinde çalıştığı TBMM Üyeliği Yasa Teklifi, 12 grup başkanvekilinin ortak imzasıyla yakın geçmişte Meclis’e sunulmuştu.
Protokolde 9 basamak terfi, trafikte geçiş üstünlüğü, ömür boyu kırmızı pasaportun da yer aldığı teklifte milletvekillerine tanınacak yeni haklar şöyle sıralandı:
__ Gizli Bütçe,
__ Mezara Kadar Statü,
__ Protokol Terfisi,
__ Geçiş Üstünlüğü,
__ Kırmızı Pasaport,
__ Harçsız Ruhsat,
__ Erken Seçim Supabı,
__ Unvan Koruması
Milletvekillerine kıyak haklar (!) getirecek olan bu yasa teklifi şimdilik rafa kaldırılmış bulunmaktadır. Buyurun cenaze namazına!
Değerli vekillerimizin kendilerine lütfedilen kutsal vekâlete halel getirmeyeceklerine halkımız yürekten inanmak istemektedir.
Vazifelerinin asla laf değil iş üretmek olduğunun bilinciyle üzerlerindeki emanete hiçbir biçimde hıyanet etmeyecekleri umulmaktadır.
Bir önemli husus ise büyük çoğunluğu yoksul ve orta halli olan milletimizin sırtında kambur olmamak gerekir. Bir farklı anlayışla, 550 vekil de az geliyorsa, necip milletimizi ve âli devletimizi yönetmek üzere vekil sayısını 1000’e çıkarabilirsiniz! Buna ne buyrulur?
Milli, manevi ve etik değerlerimizi rencide etmeyecek ve yozlaştırmayacak çalışmaları yüce halkımızın hayrına gerçekleştirecek aklıselimin mutlak hâkim olacağına duyduğum inancı muhafaza etmekteyim.
Hakkımızda en hayırlısı olsun! Saygıyla…
25.05.2013
YORUMLAR
Seçil Hocam, ne yazık ki, saptamalarınızın hepsi doğru. Bu aksaklıkların hepsi fazla gecikmeden düzeltilmesi gerek. Yoksa gelişmişlikten nasıl bahsedebiliriz. Bir ülke düşünün; halkın büyük çoğunluğu yaşamından memnun, her kurumu tıkır tıkır işliyor. Böyle bir vatanı kim istemez!Sağlıcakla kalın. Saygı ve selamlarımla...
MİLLETVEKİLİ YEMİNİ
VE İCRATLARIN CEVABI
VATANDAŞIN YÜKSEK VİCDANLARINDA
'Devletin varlığı ve bağımsızlığını, vatanın ve milletin bölünmez bütünlüğünü, milletin kayıtsız ve şartsız egemenliğini koruyacağıma, hukukun üstünlüğüne, demokratik ve laik Cumhuriyete ve Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı kalacağıma; toplumun huzur ve refahı, milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde herkesin insan haklarından ve temel hürriyetlerden yararlanması ülküsünden ve Anayasaya sadakatten ayrılmayacağıma, büyük Türk milleti önünde namusum ve şerefim üzerine ant içerim'
Vekil seni çok seviyorum diyen bir yurttaşa, (asıla )madem beni seviyorsan benim için takla at _____________________________________diyor ise
Derdini anlatan çiftçiye al ananııııııı git diyor ise
Kahramana ordusunu yöneten kumandana çete lideri katile sayın diyor ise
Yarın bu yeminle halkın karşısına çıkacak
Çıkmasınada
Lakin
___________________________________hangi yüzle
Saygı ile
Vekillerimizin iyi niyetinden ve hizmet aşkından asla ve kat'a şüphemiz olmaması için, yolsuzluk ve sahtekârlıkları ortaya çıkmasın diye o makama kaçanların ayıklanması gerekir.
Bunun için de parti liderinin tercihi ile değil mahallî ön seçim ile partiye kayıtlı vatandaşlar -delege olanlar değil, tüm kayıtlı partililer- tarafından adaylık sıralamasının yapılması gerekmektedir. Böyle bir sıralama ile gidilecek seçimlerin tam bir demokrasi uygulaması; netîcesinin de millet yararına olacağından hiç kimsenin şek ve şüphesi olmaması gerek.
Şu anda yürürlükte olan uygulama ile maalesef parti lideri tarafından nokta nokta aday yerleştirmesi yapılmakta, oy deposu olarak görülen yerlerden parti liderine en yakın isimler tek tek seçtirilmektedir. Parti liderine yakın isimlerin hepsinin de mutlak liyakat sahisbi oldukları hiç kimse tarafından net olarak bilinmemektedir. Bunun adına demokrasi denilemez. Olsa olsa demokrasicilik oyunu denir.
Biz şu anda maalesef bu demokrasicilik oyununu oynamaktayız.