- 790 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Gözlerden Uzak Diyar
Gözlerden Uzak Diyar
Tüm sevmelerden ve bakışlardan kaçmak mümkün mü ey aziz!
Gözlerden uzak canlar nerede yaşar? Azapların göklerden değil gözlerden yağdığı yerde sevmekten kim bahseder. Her yaşlı göze aldanan yürek ‘azap yurdu’ olur suskun ağızlarda. Çünkü bilirler ki timsahlarda yaş döker, serçeler gibi… azap yağar kem gözlerden gönlüme, suskunluk sanki asil bir çadır korunmak adına. Biliyorsun ey aziz, azap dolu bir bakışı taşımak ancak kötülere mahsustur. İyilik azabı kalpte taşımamaktır. İyiler ya atar kalbinden azabı, ya hiç almaz içine ah’ı. Bilirler ki azaba uğramış bir kalp içine alırsa onu, kursakta kalan her ne ise önce ‘iyi olan kalbi’ boğar.
Mahpus bir kötülüğe yürüyor sanki gün. Günler gece karası, azap yurdunda. Günler, gelecek azapların kokusunu taşıyor. Ve her kurtuluş şafağı cezalara kalıyor. Sevmekten uzak kalanların kalbinde NUR u kim bulabilir ki… ve burada sevmek adına bütün uzak ihtimaller ancak avuntu oluyor.
Birde sevmeyi babacan bir bencillik bilenler var. Verdikçe sevecek gibi, ücretli sevmeler satın alanlar var. Pahalı hediyelerle kuramadığı samimi cümleleri örtmeye çalışıyorlar. Eve gelince getirdiği ekmeği, vereceği sevgiden üstün tutanlar var Ey Aziz!
Acı en çok sevgisiz kalmış olan, ‘bu kalp satılıktır’ yazan bir çocuk kalbinden okunur. Bu kalp sevecek her kurtta satılıktır! Sevmenin tadını ekmekten değil, samimi sevgi cümlelerinden iki kol arası sıcaklıktan alır bir çocuk. Yanlış alıştırma sen kalbindeki çocuğu ey aziz. Sevgi satın alınacak elma şekeri sanmasın. Sana şeker alırım diyene harcamasın kollarını. Vermeden ve almadan sevmeyi öğret ona. Sevmenin alış-veriş olmadığını anlat. Bir çocuğu annesi olmayanda seveceğini, babası değilse de koruyacağını ve üstüne teşekkürü bile beklemeyeceğini öğret. Öğret ki erdemin ne olduğunu hatırlayanlar olsun dünyada. Sevmeyi göster ki ona, kötülüğün tadına aldanmasın. Sarayları görenler, viranelerde kalamazlar değil mi Ey Aziz…
….
Ey Aziz, acımı görüyor musun?
Görüyorsun… Şimdi bakışlarını al üzerimde ve söyle gözlerden uzak diyar nerede?
Hacer Tuba Çimen (ukbanur Okur)
15.07.12
Sivas