- 4065 Okunma
- 6 Yorum
- 1 Beğeni
BABAMA İLK MEKTUBUM
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
BABAMA İLK MEKTUBUM
-------------Saygıdeğer insan,sayın öğretmenim,annem, abim,dostum,canım, kanım,bakanım, kollayanım, büyütenim,sevenim,kızanım, soldurmayanım, BABAM.!
-----------Her yazılan cümle düşünce sokağına itiyor insanı,ne diyecektim ne diyeceğim oluyor.
Anılar yağıyor tüm sıcakları itip te üzerime düşüyor,içimdeki firari yalnızlığa sırtımı dönüyorum,sancılarımın düğmesini açıyorum .
seni düşünürken ,rahat bir tebessümü misafir etmeli bedenim,gülümsemeli kalemim.
İnsan olmak ne güzel, çocuk olmak ne güzel.
Anne, ne güzel , baba ne güzel.!
İnsan bilse ki,her şeye şükür gerekiyor, ya da hatırlayıp ta gülümsemek.
Kaç yaşında olursak olalım ,büyürken özlüyoruz ,dahada bir yalnızlığı yudumluyoruz.
Ananın ve babanın değerini, onların dizlerinde yatmanın kıymetini anlıyoruz.
Sen benim memleketimsin baba..! ülkemsin şehirimsin evimsin, toprağımsın.
Kışlarında sabahlayayım senin ,gözlerin keder görmesin,avuçlarının seherinde nefes alayım.
Canım, kanım her şeyimsin.
Ben senin yolunda yorulayım,gerekirse sana kurban olayım.
Çünkü sen bana bu yaşamdaki en önemli şeyi öğrettin,karşılıksız sevmeyi ve barışı.
Hatta tüm yaşamı, renkleri,insanları, yaşlıları, çocukları,gençleri sevdaları sevmeyi senden öğrendim gönlü saray babam.!
Yerdeki karıncanın,kuşun böceğin,içtiğim çayın,dizimdeki yaranın sevileceğini öğrettin.
İşte ondan yaşam dahada büyük bana ,senin gönlün gibi de güzel babam.
Değerli insan ,güzel yürek kıymetli babam.!
Bana ellerin ne kadar değerli olduğunu öğrettin,onun sadece bir organ ya da ten değilde bir dünya olduğunu ve değer olduğunu gösterdin.
Çünkü sen o ellerinle bize baktın,saçlarımızı taradın,yemeklerimizi yaptın,bize de öğrettin.
Her şeye emek gerek ,emeğe sevgi gerek.
Seni çok seviyorum canım.
Aslında insan düşünmeli kendi kendine bir daha bunu söyleyebileceğimiz bir zaman olmayacak, şimdi neden içimizde biriktiririz de küf tutar duygularımız.
Neden sonsuz gülümsemeyiz neden bizi doğuran eli tutmayız sarılmayız öpmeyiz.?
Seni çok öpüyorum baba neden mi?
Sen beni büyütürken hep öptün ama yüreğimden gözlerimden soluğumdan.
İşte ondan o değerli ellerini öpüyorum,ellerin aynı zamana bir dünya olduğunu öğrettiğin için seni tüm ruhumla kucaklıyorum.!
Ya baba insan şu anı yaşayınca ,şu zamanın içinde koşturunca, yanıyor sanki,geçmişe ve sana koşmak istiyor ayaklarım.
Çünkü ben acıyı , haksızlığı ve yalancıları öğrendim,işte ondan çocukluğumu özledim.
Yandım, dondum,üşüdüm, kimi zaman içimdeki ülkeden firar ettim özlemenin sadeliğini ve güzelliğini gördüm.
Kokunu ve sende yol almayı özledim.
Aşkın ilk halini işlenmemiş halini gözlerindeki dünyayı özledim.
Hep te sol yanım ağrıyor,sanki sen çocuklarının içinde en çokta bana duygu ekmişsin,ama sen bilmez misinki en çok alan en çok ağlar.
Beynimdeki tüm peronlar boş sanki bir boşluğa yol alıyorum,çünkü ben dünyayı adaletle seviyorum.
Çiviyi artık kötülük söküyor, saçlar , bedenler , ruhlar, gözler ve eller yalan olmuş.
Ruhum çoğu zaman içindeki sokaklarda firar ediyor,dudaklarım duaları ezber ediyor.
Genede sen gel baba.
Gitmeden önce gel.!
Kıymetli insan ..! canım,;tüm babalar böyle midir senin gibi derin ve dik,okyanuslardaki dalgalar kadar şen.
Ama onu ben hissederdim,çünkü tüm sinirlerinin altında iyi bir kalp ve merhamet vardı.
Babacığım; insan küçüklüğünde tokatları özler mi..?
ama ben özlüyorum çünkü büyürken yediğin tokatlar daha acı.
Kapanmaz bir yara açıyor içinde.
Sen benim sevgilimsin canımsın,güneşimsin,şakağıma düşen kıymetli beyazımsın.
Ben senden aşka aşık olmayı öğrendim,merhametin nasıl güzel bir tat olduğunu gördüm.
Yaşamda varsan bir bireysen her canlıyı savunmam gerektiğini öğrettin en çokta masaumiyeti;
onun için gerekirse yanılabileceğini söyledin.
Bu dünyadaki her ateşin o öbür taraftaki ateşten daha az yaktığını söyledin.
Gönüldekinin ve sofrandakinin paylaşıldıkça çoğalıcağını söyledin.
Canım ,kanım, babam,ben öğrettiklerine sadık taleben,ben sevgine layık cananın,ben haksızlıklarda kızgın bir ateş, ben yoklukta bitmez bir varlık oldum baba.
Babacığım mektubum allı pullu değil kusura bakma,onun yerine sevgi doldurup gönderiyorum sana.
Umarım okurken tüm sevgim değer yüreğine.
Sağlık ve afiyetle kal canım babam.!
Hatice Nilüfer Dirilen
YORUMLAR
Saygıdeğer insan,sayın öğretmenim,annem, abim,dostum,canım, kanım,bakanım, kollayanım, büyütenim,sevenim,kızanım, soldurmayanım, BABAM.!
Sen benim sevgilimsin canımsın,güneşimsin,şakağıma düşen kıymetli beyazımsın.
Ben senden aşka aşık olmayı öğrendim,merhametin nasıl güzel bir tat olduğunu gördüm.
MERHABALAR GÖNÜL DOSTU İNSAN
ÇOK ÇOK GÜZEL VE ANLAMLIYDI..
YÜREĞİN VEDE KALEMİN HİÇ DERT GÖRMESİN..KUTLUYORUM EMEĞİNİ..
SELAM VE SAYGIMLA