İBO
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Okul dönüşü yemek yiyip dinlendikten sonra ,mahalleden gelen cıvıl cıvıl sesler den cezbolmuş, terlikleri ayağıma takar takmaz sokağı bulmuştum.Bizim kızlar merdivenlere dizilmiş yine çekirdek çitliyorlardı.Yanlarında ne anlıyorlarsa mahalle nin salakları Ayhan,Akif,Birol ve Mehmet de vardı.Hiç hoşuma gitmeyen bu manzara ne yazık ki onların çok hoşuna gidiyordu.Çünkü salak Ayhan Meleğe,sümüklü Akif Özleme,dangalak Birol Arzu ya,Mehmet de Sinem e aşıkmış veya tersi ne bileyim, ben anlamam öyle işlerden!
Gıcık gıcık ,saçma sapan birbirine laf atıp duruyorlardı.Bu arada mahallede yazık, ah çok yazık boşta kızlar da vardı.Sümbül ,Hanife ,Sibel,Nermin falan .En sinir olduğum da bu salakların, aşıkların yanlarına oturup, onların muhabbetleriyle mutlu olmaya çalışmalarıydı.Ben kendimi saymadım çünkü ben kız değilim.Yani o salaklardan değilim.Sadece insanım o kadar!
O sümsüklere benzememek için eve dönmeye karar vermiştim ki!
Melek :’’Seni seni sessiz dereden kork derler bak bak’’
dedi ve güldü.Onun gülmesiyle hep bir ağızdan konuşmaya ,şakalaşmaya ve gülmeye başladılar.Şok olmuştum ,anlam veremediğim için sordum:
’’Allah Allah ne yapmışım kız bir ben bilmiyorum söylesenize’’
dedim.Geri zekalı Sinem :
’’Vay be hayatta inanmazdım böyle bir şey olacağına’
’dedi ve gülüşmeler devam etti.Kan beynime çıkmıştı.Uzun bir sopa alıp hepsini kovalayasım geldi.Ağzım bozulmadan halletmeye çalışmıştım ama:
’’Geri zekalılar ne oldu, olmayan beyninize tüküreyim’’
dedim.Bunun üzerine Akif atıldı:
’’Kızım sen ibo ya aşıkmışsın işte inkar etme ‘’ dedi.
‘’O da kim be tanımıyorum’’
‘’Hadi be şu dört C deki İbo .tanımıyor muş’’
‘’Ne, o kırıtık mı? Hem de ben öylemi o değil de’’
‘’Git be hadi sen onu bizim külahımıza anlat’’
‘’Bana bak külahına da sanada başlarım .Yarın kim çıkarmış bu işi hepinizi mahkemeye çağırıyorum.Okulun bahçesinde ilk fırsatta tamam mı?’’
‘’Tamam bize ne biz demedik,sen ona sor’’
‘’Soracağım’’
Onlarla oturmam mümkü değildi.Burnumdan soluyordum.Eve gittim ve plan yapmaya başladım.İbo denilen salağı yakalayıp köşeye sıkıştıracak ağzını burnunu kıracaktım.
İki kişi daha ayarlamalıydım.Halime ve Fiğen beni kırmazlardı.Sabahı zor etmiş ve okul yoluna atmıştım kendimi.Yolda kızlar rastladı ve durumu anlattım.
Halime kabul etti biraz daha ilerleyince Fiğeni gördüm.Figen de tamam deyince iş İboyu beklemeye gelmişti.
Bütün gün İbo yu bekledim.Birisi demiş olmalı ki okula gelmedi.Okul çıkışı arkadaşlarla anlaşıp İbo nun mahallesine gittik.İbo denilen salak top oynuyordu.
’’Hey ibo gelsene ’’
dedimİbo kaçmaya başladı.Ardından da biz üç kız.İbo kaçıyor biz kovalıyorduk.Bir yakalasam ah bir yakalasam!
Nede olsa erkek bizden hızlı koştu ve evine gitti.Nasip okula demekki dedik ve geri döndük.
İbo bir gelmez iki gelmez sonunda okula gelecek ve benden o sopayı yiyecekti.Allahım ya olamaz olamaz olamaz!
İbo mıymıntısı okula annesiyle gelmişti.Annesinin yanında bir şey yapamayacağımı iyi biliyordu.Ders girdik, tam dersin ortasında bir kız geldi ve
’’Hocam Gamze yi müdür çağırıyor’’ dedi.
Kızla beraber müdürün yanına çıktık.Gitmemişlerdi.Annesi ve o mıymıntı bana bakıyorlardı.Müdür
’’Kızım kaç gündür bu çocuk senin korkundan okula gelemiyormuş annesi senden şikayetçi,neler oluyor anlat bakalım birde senden dinleyelim’’ dedi.
‘’Hocam ben ne yapmışım ki kendi uydurması,eğer sadece korkudan gelmiyorsa kendi sorunu ben ona hiçbir şey yapmış mıyım sorun bakalım’’
‘’Ukalalık etme sus soruları ben sorarım’’
‘’Tamam sorun ‘’
‘’Ne oldu ,niye böyle korktu bu çocuk senden’’
‘’Hocam ben bir kızım yani ne kadar gücüm olacak ki o benden korkacak ‘’
‘’Bak yine soru sus’’
‘’Hocam o erkek değil mi’’
‘’Çabuk sınıfına sonra konuşacağız seninle’’
‘’Ne ,yani ne konuşacağız hocam’’
‘’Hayt defol’’
‘’Hitlere benzediniz hocam’’
Neyse sopyı yamaden çıkmalı deyip kapıyı çektim ve çıktım.Ben sana sorarım ibo suçun büyüdü!..
Aradan zaman geçince İbo salağı gevşemiş ve unuttum sanmıştı ki.Misket oynayan eline bastım.
’’Ah elim elim ,ya bırak sana, çek ayağını be cadı’’ dedi.
Mahallede bir sesiz ki .Suç bende değil, bu ıssızlık insana ilham veriyor.Arkadaşlardan sadece biri var yanımda, o da Figen.Halime ye nasip değilmiş .Biz nasibe inanan insanlarız.’’Figen tut şu İbo nun ellerini arkadan ‘’ dedim.İbo şaşırmıştı.İbo yu bir güzel dövdüm.Sonra da
’’ Annene dersen bir daha döverim ,bir daha dersen iki daha döverim anlıyor musun ikişer çoğalır’’ dedim.
İbo sahiden korkmuş olmalı ,annesine hiç söylemedi.Aferin akıllı çocuk valla. Hakkını yememeli .Ağzını burnunu dümdüz ettim oh!Ne rahatlamıştım ama.
Yıllar geçti İbo uzak bir yerde okumaya gitti.Biz büyüdük ,değiştik.Herkes çok değişmişti,her şey.Çocukluk uçan bir balon gibi elimzden kaçmıştı.Olsun biz ona yine de, uzaktan da olsa sevinerek baktık hep.Andıkça güldük,eğlendik.Bazen utandık ,bazen ağladık.Fakat mutlaka ne günlerdi ,ne güzeldi dedik.
İbo yıllar sonra döndü.Çok güzel bir çocuk olmuştu gerçekten de. Mahalle nin bütün kızları peşindeydi.Sanırım hiç şansım yoktu!
YORUMLAR
Çocukluğumun geçtiği mahallede sümüklü Oya vardı. Oya boya yağlıboya diye dalga geçerdik. Oyunda aynı ekipte değilsek farkına bile varmazdık.
Ben yatılı okul nedeni ile erken ayrılmıştım mahalleden. 17 - 18 yaşlarımda döndüğümde afet gibi bir kız geçti önümden. vay be kim bu fıstık dedim.
Oya dediler...
Bayağı bir geriye götürdünüz. Yıllar sonra Oya'yı hatırlattınız. Teşekkürler...