- 472 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Bulduğunu Bildiğine Vermek 5
Bulduğunu Bildiğine Vermek 5
İlk yazımda bu ayeti paylaştım ama açıklamamıştım. Şimdi zamanı geldi, üzerinde felsefe yapacağım. Nisa ;159 “Kitab ehlinden hiç kimse yoktur ki ölümünden önce, ona (İsa’ya) iman edecek olmasın. Kıyamet günü o (İsa) onların aleyhine şahit olacaktır.” kuran.diyanet.gov.tr/Kuran.aspx#4:159
Bu Kuran ayeti muhatap olarak Kitap ehlini almış. Yani şu an Dünya’da geçerli kabul edilen kitaplar: Zebur; Musevilikte kral Davut ve Kral Süleyman’a atfedilir. Hıristiyanlıkta Kitab-ı Mukaddes’in Eski Ahit kısmında bulunur. İslamiyet’te Zebur’un Davut’a indirilmiş kutsal bir kitap olduğuna inanılır. Tevrat; Musevilikte Musa peygambere inen kutsal kitap. Hıristiyanlıkta da kabul görür! İslamiyet’te Tevrat’ın Allah tarafından Musa peygambere indirilmiş olduğu kabul edilir! İncil; Hıristiyanlıkta İsa’nın hayatı ve öğretilerini anlatılır! Kuran; son peygambere inan son kitap! Bu ayet bu kapsamda olanları uyarıyor! Son peygambere inen son kitap neden bir öncekine atıfta bulunarak “İsa” konusunda iman ve Kıyamet gününde onların aleyhinde şahit olacağını söyler?
İsa, hem ölmeden önce inanılması gereken biri hem de kıyamet günü aleyhte şahitlik eden birisi olarak sunulmuş!
Burada İsa’nın neyi temsil ettiğini incelemek akıllıca olur!
195. "Bana İnananlar Ebediyyen Ölmeyeceklerdir." Barnabas İncili
İsa’nın iki önemli kıssası hep aklımdadır!
Biri; İsa’yı kurtarıcı olarak gören (henüz Hıristiyanlık yok iken) o zamanın insanları; İsa destekli olarak Roma imparatoruna baş kaldırmak istemiş. Vergi ödememek için destek ve gerekçe istemişler. İsa onların kullandıkları üzerinde Sezar resmi olan parayı göstererek şu meşhur sözü söylenmiş. “Öyleyse Sezar’ın hakkını Sezar’a, Tanrı’nın hakkını da Tanrı’ya verin!” Bunun üzerine İsa’nın hazin sonu da başlamış! Hem Sezar’ın parasını kullanıp hem de vergi ödemek istemeyenler onu bırakıp gitmiş… İsa’nın kıyamet günü kitap ehlinin aleyhinde şahitliği kuranda olduğuna göre bu kıssa bir fikir verir.
Diğeri: Zinada yakalanan kadın
1 İsa ise Zeytin dağına gitti.
2 Ertesi sabah erkenden yine tapınağa döndü. Bütün halk O’nun yanına geliyordu. O da oturup onlara ders vermeye başladı.
3-4 Din bilginleri ve Ferisiler, zina ederken yakalanmış bir kadın getirdiler. Kadını orta yere çıkararak İsa’ya, «Öğretmen, bu kadın tam zina ederken yakalandı» dediler.
5 «Musa, Yasa’da bize böyle kadınların taşlanmasını buyurdu, sen ne dersin?»
6 Bunları İsa’yı sınamak amacıyla söylüyorlardı; O’nu suçlayabilmek için bir neden arıyorlardı.
İsa eğilmiş, parmağıyla toprağa yazı yazıyordu.
7 Durmadan aynı soruyu sormaları üzerine doğruldu ve, «Aranızda günahsız olan, ona ilk taşı atsın!» dedi.
8 Sonra yine eğildi, toprağa yazmaya koyuldu.
9 Bunu işittikleri zaman, başta yaşlılar olmak üzere, birer birer dışarı çıkıp İsa’yı yalnız bıraktılar. Kadın ise orta yerde duruyordu.
10 İsa doğrulup ona, «Kadın, nerede onlar? Hiçbiri seni yargılamadı mı?» diye sordu.
11 Kadın, «Hiçbiri, efendim» dedi.
İsa, «Ben de seni yargılamıyorum» dedi. «Git, artık bundan sonra günah işleme!»
Yuhanna Bölüm 8
Bu kadının Maria Magdelena olduğu söylenir! Yani Meryem adında bir kadın. İsa’ya sonradan çok yakınlaşan önemli bir kadın…
İsa, insanlara güzellikleri önerdikçe insanlar azgınlıklarına meyil ettikleri için kuranda İsa’ nın kıyamet günü kitap ehlinin aleyhinde şahitliğine yer verilmiş…
Güncelleyelim; kıyamet günü, evrenin son bulması. Kıyam, ayağa kalkış. Diriliş gibi. Uyanış gibi. “Ölümünden önce” tabiri de var kuran ayetinde o da insanın “Ölmeden önce ölünüz!” hadisindeki gibi bir çeşit uyanışa da işaret eder!
Günümüzde kitap ehlinin davranışları nasıl?
Kimler din savaşı yapıyor? Mezhep kavgalarında günde kaç kişi can veriyor? Haçlı seferleri; kimlerin, kimlere karşı savaşıydı? Din yayma bahanesiyle kimler katledilip kadınları kızları cariye olarak yatağa atıldı, esir pazarında satıldı? Kimler, köle pazarlarında kimler tarafından satıldı? Bunu kimler meşru saydı? Yağmalanan mallar kimindi? Egemenlerin koltuk altlarında kimler, kimleri perişan etmek için zulme rıza gösteriyor? Kim kime karşı ya da kim kime karşıymış gibi duruyor? Bu karşıtlığı kim besliyor? Karşıtlık kime yarıyor? Kimler insanları cinsellik üzerinden linç ediyor? Bu linç edenler kendileri linç konusu edilen işleri yapmıyor mu? Ahlak üzerinden kimler kimleri linç ediyor?
İşte İsa; bu sorularla kıyamet günü yani uyanışta, dirilişte, ayağa kalkışta aleyhte şahitlik ediyor…
Kuran, İsa’nın bu şahitliğinden haber veriyor; kitap ehlinin İsa ile imtihanı var!
Ben de “Bulduğunu Bildiğine Vermek” yazı dizimde ilk yazıda bahsettiğim ayeti 5.yazımda açıkladım.
Selametle;
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.