ALLAH Dostu Halil'u RAHMAN...!
Hz.İbrahim, (A.S). nemrut un savaş ilanına olumlu cevap verdi, savaş zamanı kararlaştırıldı.
Taraflar savaş hazırlıklarına başladılar,
Aylar süren savaş hazırlıklarından sonra.
"Nemrut"(laneti aleyhi) kendisine göre görkemli ordusuyla belirlenen yere geldi. dönemin en ileri teknikleriyle donanmış sayısı gururunu kabartacak kadar güçü ordusuyla savaş meydanında savaş düzenine girmiş ve beklemeye başlamıştı...
Ordu içinde sabırsız lanmalar başlamıştı savaş meydanında kendilerinden başka ordu yoktu. peki kiminle savaşacaklardı..!
Fazla zaman geçmeden uzaktan belirli belirsiz bir karaltı görüldü, o karartı yaklaştıkca göz seçme mesafesine, bir de ne görsünler.. gelen...
Hz. İbrahim (A.S) yalınız başına...!
nemrut seslendi hani senin ordun...!
Hz.İbrahim (A.S) ALLAH benimle beraberdir.
nemrutun ordusunda her kafadan bir ses çıkar oldu alay eden mi dersin hakaret eden mi dersin ama en belirgin olan ise... Şaşkınlık..!
nemrut laneti bet sesiyle Mübarek Hz. İbrahim (A.S)a ya İbrahim sen benimle alay mı ediyorsun... diye çıkıştı.
Hz. İbrahim (A.S) ey nemrut sen buraya savaşmaya gelmedin mi.. hadi savaş o zaman bak ben hazırım dedi.
nemrut Askerlerinden bir kaçına emir verdi.
askerleri Hz. İbrahim (A.S) a doğru harekete geçtiği an da. nereden geldiği belli olmayan gök yüzü sivri sinekler tarafından kaplandı hem öyle bir sivri sinek akını ki o güne kadar hiç bir kimse öyle bir şeye ne tanık olmuştu ne de duymuştu daha ne olduğunu bile kimseler anlamadan Lanetli nemrut un odru su yerle yeksan olmuştu bile...!
Bir teki bile sağ kalmamıştı ordusunun durumunu gören Lanet nemrut can havliyle savaş meydanından kaçmış sarayına sığınmış tüm hizmetkarlarına emirler vermiş kapılarını camlarını hatta bacasını bile sıkı sıkıya tıkatmıştı..!
"Lanetli nemrut savaşa hazırlandığı süre içinde ülkesinin en ileri gelen kahinleriyle toplantı yapmış akibeti ile ilgili sorular sormuş her bir kahin farklı şeyler söylemişleridi mutlak zafer senindir anlamında.. yalnız bu kahinler içinde öyle birisi vardı ki en yaşlı olanı o sadece nemruta bu savaştan vaz geç sen İbrahimin sivri sineklerle kurulu ordusuna yenileceksin tüm ordun ölecek ve seni de bir sivri sinek öldürecek.." işte bu yüzden Lanetli nemrut bacasına varana kadar sıkı sıkıya kapattırmıştı.
ve elbet deki bir yerde hata edecekti... zira Hüküm ALLAH ındı."
Yüce ALLAH Dostum dediği Halilullah Hz. İbrahime sivri sineklerle kurulu ordusunu göndereceği zaman sivri sinek zümresinde bir sivri sinek vardı ki her zaman Yaradanı zikir ederken İlahi beni senin rızana uygun yaşayanlardan eyle diye dua edermiş. ve bu sivri sineğin de bir ayağı topal ve bir gözü de kör müş. savaşta işte bu sivri sinek de varmış nemrut kaçıp sarayına gizlenince. Yüce yaradan bu sivri sineğe de nemrutu helak etme vazifesini vermiş.!
Mübarek bu sivri sinek de ALLAH ın izniyle Lanetli nemrut un peşinden gitmiş.
Sarayında kendisini emniyet içinde zanneden Lanetli nemrut olacak ya ana kapının anahtar deliğini unutmuş işte bu Mübarek sivri sinek de o boşluktan içeri sızmış. Lanetli nemrut uyurken burun deliğinden girmiş nemrutun beyin boşluğunda başlamış vızılamaya ama ne vızılama Lanetli nemrut perişan kafasını duvarlara vuruyor ama nafile böylesi bir azap ancak nemrut a yakışır misali.
ne kadar ileri gelen hekimleri büyücüleri varsa toplanıyorlar hiç bir çare bulamıyorlar.
nemrut adamlarına emir veriyor iki adamı ellerinde ağaçtan yapılmış tokmakla nemrutun kafasına önce yavaş yavaş vuruyorlar ama ne çare hiç faydası olmuyor... bizim Mübarek sivri sinek ALLAH ın izniyle vızılaması yetmez gibi bir de beynini içeriden kemirmeye başlıyor ki asıl azap da o an başlıyor...
Lanetli nemrut tüm nemrutluğuyla adamlarına bağırarak emir veriyor daha hızlı vurun daha hızlı vurun diye diye Lanetli Kafasını parçalattırıyor.
Yüce ALLAH ın kendisine verdiği dünya saltanatının şatafatına kapılıp ALLAH a karşı Nankörlük eden ve yetmezmiş gibi Yüce ALLAH a karşı(haşa) "ilahlık" idda sın da bulunan Lanetli nemrut için Sonsuz güç ve kudretin sahibi sadece bir tek sivri sinek ki o da bir ayağı topal bir gözü kör. göndererek dünya da iken ettiği Nankörlüğün cezasını ibretlik şekilde veren Yüce ALLAH en güzel şekilde Hamd edilmeye en güzel şekilde Sena edilmeye Layık olandır.
Mübarek efendimiz Hz. İbrahim (A.S) samimiyetinde olmayı ALLAH cümlemize nasip eylesin inşa’ALLAH.
Derleyen...: Kenan SAYIN.
YORUMLAR
Selam.
bu güzel hikayeden alınacak çok ders var. zaten bu misaller bize laf olsun diye verilmiyor. konuyla ilgili bende birşeyi paylaşayım.
bizim burada doktorlar 7 tane villa yapıp etrafını çevirdiler. .öyle bir çevirme ki kale gibi oldu. duvarların üzerine de abartılı şekilde dikenli tel.
oysa bir akrebin ve de bir hırsızın girip kafalarının güvenlik güvencesini sarsacağını bilemiyordu.inançlı insanlardı ama o tam teslimiyet zordu.
tevekkülsüz;Allah'a ısmarlamasız her iş noksandı.
NedameT
yüce ALLAH bizlere Hz. İbrahimin Samimiyetini, Hz. İsmalilin Teslimiyetini, ve Hz. MUHAMMEDİN muhabbetini yüreğimize Nakşeylesin...!