- 590 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
FATİH
Fatih ODTÜ ye giden 1. Sınıf bir mimar adayıdır. Fatih hükümete yönelik protesto yürüyüşleriyle kendisinden aktif olarak söz ettirmiştir. Herkes tarafından tanınan bir sol görüşlü realist birisi olmuştur. Ailesi muhafazakar bir aile olup 5 vakit namazını kılan hükümet yanlısı olmasına rağmen fatih onlar gibi basit olmamaı seçmişdir bu fatih için bir farkındalıktı. Fatih yeni bir çağ açacak ve yeni bir şeyler yapıcaktı. Fatih kendini arayan her şeye karşı bir genç fatih sultan Mehmet in torunu. Osmanlıyı sevmez çünkü batı yı referans alan bir gençtir.
Fatih ailesi gibideğildi. Üniversiteyi kazanınca nebir daha ailesini tanır oldu nede o eski fatihdi. Dininden bile şüphe duyar olmuş camilerin boş ama harika bir baş yapıt olduğunu lansa ederdi . fatihin bu tavrındaki sebep çevresindeki baskılar ve tabuları yıkma farkıdalaşma çabası. Ailesi onu daha 3 yaşından hafız yapmıştı. O beklide bu baskılardan sıkılmıştı dinini değiştiricekti ve üniversiden tanıştığı yabancı sevgilisi mario dur mario bir almandır onu daima okuduğu kürk mantolu modonna adlı kitabın kahramanı mario puder e benzetmektedir. Onu birazda bu yüzden sevmektedir. Mario ile beraber amerikan karşıtı protesto yürüşü esnasında tam polisden jopu yiyecekken kurtarır ve ilk görüşte aşık olur. Tıpkı o mario puder. O gün polisin elinden beraber kurtuldular. Ve beraber eve gittiler. Tanıştıklarında aslında ortak özelliklerinin sadece protesto yürüyüşü değil benzer aile yapılarıydı. Marionunda dini ailesi tarafından geliyordu fatihinde. Marionun ailesi dinine bağlıydı fatihinde. Marioda zorla kiliseye ayin yapmaya götürülüyordu fatihde küçükken camiye gitmeye zorluyorlardı. Evet. Birbirlerine aşık olmuşlardı. Beraber bir müddet bakıştılar. Ve sevişmeye başladılar. Fatih bunun yanlış olduğu düşünüyor ama kendisine engel olamıyordu.
Ertesi gün aynı yataktaydılar belli çok içmiş ve sevişmişlerdi derse geç kaldılar. hatta geç kalmayıp gitmediler. Artık beraber yaşıyorlardı. Beraber derse giriyor beraber mitinglere katılıyor beraber yatıyorlardı. Yıllar böyle geçiyor ikiside okuyor ve araştırma yapıyorlardı.
Neyi araştırmıyorlardı ki. Mimarlığın her şeyini artık biliyorlar. O kadar biliyorlar ki derste anlamıyan arkadaşlara ek ders veriyorlar . hatta bir keresinde hocasının dersi iyi anlatmıyor diye fırçaladığı olmuştu. Araştırmaların arasında dinlerde vardı. Evet ikiside dinini arıyor. Yani yaşam tarzını zerdüşlüğü, budayı,zeoyu ve birkaç ay sonra araştırmadıkları din yoktu. araştırmalar yetersizdi kitap okuyorlardı felsefik kitaplar Marksizm, komünizm.liberalizm zaten biliyorlardı. Onlar kendilerini sosyohizmet olarak isimlendirdiler.
İkisininde bir hedefi vardı dünyada kalıcı eser vermek. Fatih istanbulu şiirlerde yaşıyor ve aklındaki bir projeyi tasarlarken marioda berline bir eser planlıyor. Bu eserler gerçektende bir çığ açıcaktı.
Arada bir fatihi evden arıyorlar ama ulaşamıyorlardı. Abisi endişelendi. Ne yapıyordu iyi miydi. Yoksa öldüde haberleri mi yoktu. Yarın ilk arabayla istanbula gitmeliydi.