Martı ve Kız Balığı AŞKI
BİR GÜN DALGALI DENİZİN ÜZERİNDE BALIK YAKALAMAK İÇİN BEYAZ GENÇ BİR MARTI SÜZÜLEREK UÇUYORDU. ARKADAŞLARI GEMİDEN ATILAN SİMİT PARÇALARINI YAKALAMAK İÇİN UĞRAŞIRKEN O İSE HİÇ KİMSEYE MİNNET ETMEDEN KENDİ YİYECEĞİNİ YAKALAMAYA ÇALIŞIRDI. DERKEN YİNE ÖYLE BİR GÜN GÖKYÜZÜNDE SÜZÜLEREK UÇARKEN DENİZİN İÇERİSİNDE BİR BALIK KOLONİSİ GÖRDÜ. SEVİNÇTEN PARLAYAN GÖZLERİYLE ÇEVİKLİĞİNİ KULLANARAK BALIKLARIN ARASINDA GİRDİ VE BİR BALIĞI GAGASININ ARASINA ALIP SUYUN YÜZEYİNE ÇIKACAKKEN KARŞISINDA KENDİSİNE YEŞİL GÖZLERİYLE BAKAN ÜRKMÜŞ KIZ BALIĞINI GÖRÜNCE KALAKALDI. NEFES ALMAYI NERDE KİM OLDUĞUNU NE YAPTIĞINI UNUTTU. KIZ BALIĞINA BAKMAKTAN KENDİSİNİ ALAMIYORDU. KIZ BALIĞININ ÜRKEK BAKIŞLARININ YERİNİ MARTININ GÖZLERİNDEN HİSSETTİĞİ SEVGİ DOLU BAKIŞLARI, KIZ BALIĞININ MİNİCİK KALBİNİ HEYECAN VE SIMSICACIK SEVGİYLE ÇARPTIRIYORDU. DAKİKALARCA NEFESSİZ KALMASINI FARKEDEN KIZ BALIĞI HIZLICA SÜZGEÇLERİNİ KULLANARAK MARTININ GAGASINDAN ÖPEREK NEFES VERMEYE ÇALIŞTI. AŞK İMKANSIZI DÜŞÜNDÜRÜR VE YAPTIRIR AŞIK OLAN KİŞİYE. MARTI YILLARCA YEMEKTEN İNANILMAZ KEYİF ALDIĞI BALIĞI ŞİMDİ GAGASINDAN YÜREĞİNE SIMSICACIK HİS VEREN O ÖPÜCÜKLE ARTIK BİR DAHA BALIK YİYEMEYECEĞİNİ ANLAMIŞTI. SUYUN YÜZEYİNE ÇIKAN MARTI BAŞINI DENİZİN ÜZERİNE KOYUP KANATLARINIDA YANLARINA DÜŞÜREREK KAHROLMUŞ BİR ŞEKİLDE GÖZLERİNİ KAPATIP DÜŞÜNÜYORDU. GERÇEKLİKLE AŞK ARASINDA SAVAŞ VERİRKEN KALBİYLE BEYNİ ARASINDA KALBİ BU SAVAŞI KAZANDI. DENİZİN İÇİNDEKİ KIZ BALIĞI MARTININ BU HALİNİ GÖRÜNCE DAYANAMADI VE HERŞEYİN EN İYİSİ AYRILMAK OLMALI KARARINI VERİP HIZLA DENİZİN KARANLIK DERİNLİKLERİNE DOĞRU KAÇIP GİTTİ. MARTI AŞKIN TÜM ACI HALLERİNE SABIR GÖSTERECEĞİNE KARAR VERİP BEYNİNE KARŞI SAVAŞI KAZANMANIN VERDİĞİ MUTLULUKLA KANATLARINI TOPLAYIP SEVİNÇLE PARLAYAN GÖZLERİNİ AÇTIĞI ZAMAN KIZ BALIĞINI GÖREMEDİ. ARKASINA AYAKLARININ ALTINA SAĞ VE SOLA BAKTI GÖREMEDİ. GİTTİĞİNİ AKLINA BİLE GETİRMİYORDU. KORKUYORDU ÇÜNKÜ. GİTMEMELİYDİ. AMA GİTMİŞTİ. BAŞINI TAŞIYAMAYACAK ŞEKİLDE AĞIR HİSSEDİYORDU ÜZÜNTÜDEN. ÖNE DOĞRU DÜŞÜRDÜ KAFASINI. DONUK BİR ŞEKİLDE DENİZİN DERİNLİKLERİNE ÖYLECE BAKIYORDU. BOŞ BİR BEKLEYİŞ OLDUĞUNU ANLAYAN MARTI KANAT ÇIRPARAK GÖKYÜZÜNE DOĞRU UÇTU. UZAKLARDAN MARTIYI İZLEYEN KIZ BALIĞI MARTININ GİDİŞİNE İÇİ SIZIM SIZIM SIZLASADA GÖZLERİNDEN AKAN YAŞLA ARDINDAN BAKIYORDU. MARTI YORULANA KADAR KANAT ÇIRPTI ÇIRPTI ÇIRPTI. KIZ BALIĞI İSE MARTIYI GİZLİ DE OLSA GÖRMEK İÇİN ARDINDAN TAKİP EDEREK YÜZDÜ. MARTI KAYALIKLARI OLAN ISSIZ BİR YERDE DURDU. KAYALIKLARIN ARASINA SAKLANIP AYLARCA ORADA BEKLEDİ. KIZ BALIĞI AYLARCA UZAKLARDAN DENİZE ATILAN SİMİTLERİ ÇEKEREK KAYALIKLARA YAKIN BİR YERE GETİRİP UZAKLAŞTI. BU BÖYLECE SÜRERKEN, BİR GÜN KIZ BALIĞI KAYALIKLARA YAKLAŞMIŞKEN GÖKYÜZÜNDE OLAN MARTI KIZ BALIĞINI GÖRÜP GÖZ GÖZE GELDİLER. BİR SÜRE BİRBİRLERİNE BAKARKEN MARTI YAKLAŞMAK İÇİN HAMLE YAPTI. KIZ BALIĞI DENİZİN DERİNLİKLERİNE KAÇIYORDU. MARTI ARTIK NE OLURSA OLSUN DİYEREK DENİZİN DERİNLİĞİNE KIZ BALIĞIN PEŞİNDEN DALDI. METRELERCE AŞAĞI YÜZDÜLER.
KIZ BALIĞI:
- GELME ARTIK NE OLUR GELME BU AŞK OLMAMALI YAZIK İKİMİZE
MARTI:
HAYIR DUR GİTME BEKLE
KIZ BALIĞI KAYALIKLARIN ARKASINA SAKLANDI
MARTI:
BİLİYORUM ORDASIN. NEDEN KAÇIYORSUN. GÖZLERİNDEKİ O SEVGİYİ GÖRÜYORUM.
KIZ BALIĞI:
BÖYLE BİR AŞKIN OLMASI NE KADAR SAÇMA OLUR BİLİYORSUN. SENİN HAYATINI MAHVEDEMEM. SEN YAŞAMINI DEVAM ETTİRMEN İÇİN BİZLERLE BESLENMEN GEREKİYOR. BİLİYORUM AYLARDIR TEK BİR BALIĞI BİLE YEMEDİN. KÖTÜ OLAN BU İŞTE. KENDİNE YAZIK EDİYORSUN. BU AŞK OLMAMALI.
MARTI:
SEN GİTTİKTEN SONRA HİÇ BİRŞEY GÜZEL OLMADI Kİ. HİÇ BİRŞEYİN KEYFİ YOKTU. VE BUNDAN SONRA DA OLMAYACAKSAN YAŞAMAMINDA BİR ANLAMI OLMAYACAK DEDİ VE KANATLARINI AÇARAK DENİZİN DERİNLİKLERİNE BIRAKTI KENDİNİ.
KIZ BALIĞI:
HAYIR ALIŞACAKSIN BİR MÜDDET SONRA VE BÖYLE DÜŞÜNMEN ÇOK SAÇMA GELECEK. İYİ Kİ YAPMAMIŞIM DİYECEKSİN.
UZUN SÜRE BEKLEDİKTEN SONRA KAYALIKLARIN ARASINDAN KAFASINI UZATIP MARTIYA BAKMAYA ÇALIŞTI.
MARTI YOKTU.
ÖLMÜŞTÜ ARTIK.
MARTININ CANSIZ BEDENİ DENİZİN MAVİLİĞİNİN İÇİNDE YÜZEYE DOĞRU ÇIKIYORDU.
KIZ BALIĞI HIZLICA MARTININ YANINA GİTTİĞİNDE HERŞEY İÇİN ÇOK GEÇTİ.
UÇSUZ BUCAKSIZ OKYANUSLAR DENİZLER KIZ BALIĞINA ACI VERİYORDU. RUHUNU SIKIYOR CANINI ACITIYORDU.
MARTININ ÖLDÜĞÜ DENİZLERDE YAŞAMAK İSTEMEDİ. DENİZİN YÜZENİYE ÇIKIP DIŞARIYA DOĞRU İNTİHAR SIÇRAYIŞI YAPTI. DIŞARIDA UÇAN MARTILARDAN BİRİSİ KIZ BALIĞINI GAGASININ ARASINA ALIP YUTTU.
VE İMKANSIZ BİR AŞK BÖYLECE BİTMİŞ OLDU.
Halil İbrahim ÇIRAK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.