- 894 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BEDAVA DÜŞÜNCE
BEDAVA DÜŞÜNCE! ACABA?
Bu akaşam, bütün İstanbul’u dolaşmak istedim...Öyle çok heveslendim ki...Boğaz’amı gitsem, Bebeğemi insem, Üsküdar’amı gitsem? karar veremedim...Ulaşımıda düşününce<<otur evinde, demle çayını, bas klavyenin tuşlarına >>dedim...
Hem dışarı çıksaydım da tadım kaçardı sanırım...Bizim semtin biraz ötesinde ki düğün salonlarından başlıyalım isterseniz...İki çift karar vermiş evlenmeye ve düğün gecesini tıka basa doldurmuşlar bir salonda...Gelin hanım kan ter içinde, damat ondan beter, ama halaylar durmaz devam eder...Ve havaya birkaç el silah sesi, beş kişi yaralı, beş kişi maalesef sizlere ömür...Ertesi gece yine aynı şey.Türkiye’nin nüfus patlamasına sanki bir çözüm bulunmuş durumunda...
Boğaz’a insen tavernalar, barlar millet Ahmet Kaya’nın şarkılarında dans edip göbek atar...Orkestrada mı sorun var, insanlar mı geceleri şaşar anlamış değilim?...Uzun zamandır zaten oralara, gidenlerden de değilim...Nerede bu özgünlük anlayışı diyenlerdenim?
Deniz kenarında bir çay içmeye kalksan; kağıt helvacısı, falcısı, çiçekçisi...Bir de yalnızsan, masana gelmeye uğraşanların derdi...Yok biraz yürüyelim desen o dahada başka bir dert...gaspçısı, arabaların sonuna kadar basılan korna sesleri, sanki maç dağılmış takım şampiyon olmuş da kutlama yapılıyor...Aman sakın o da yapılmasın, çünkü bir sürü insan canından oluyor...
Bu akşam oysa ki çok istemiştim İstanbu’lu gezmeyi, dilimdeki o şarkıyla<<bu akşam bütün meyhanelerini dolaştım İstanbul’un seni aradım..>> Ama bendeniz dolaşamadım, evimde oturup şarkıyı dinlemekle yetindim...
Ne garip değil mi? koskoca İstanbul’da yer bulamıyoruz...Ulaşım, ekonomik nedenleren dolayı belimizi doğrultamıyoruz...
Şairin dediği, dizeler aklıma geldi<<SU BEDAVA, HAVA BEDAVA>> ama ne yazık ki artık onlarda bedava değil...
Bedavaya hiç birşey kalmamış...Bedava çoktan satılmış...Karaborsa olmuş hatta...Günümüzde her şey, satılırken bedava da nasibini almış...
Eee otur şimdi evinde, gidemedğin yerlerin, yarın haberlerini izle...İşte bedava bir şey buldum...Eğer duygusuzsan gülersin, ama bendeniz yarın ağlıyacak bir sürü haberler okurum....
Sanırım gidemediğime sevinmelim...Düşünürken bile, hayellerinde yoruldum...Ve bakın sonunda bedava bir şey buldum...DÜŞÜNCE...acaba?
ayşe yayman