TAKVİM
16.05.2013 günü.
Üçüncü sınıflarda teftiş yapıyorum.Öğretmen, mevsimlerin oluşunu ve gece-gündüzün meydana gelişini anlatıyor. Öğrenciler, bu konu ile ilgili görsel ve yazılar hazırlamışlar. Öğrenciler hazırladıkları sunuyu tahtaya çıkarak okuyorlar.
Ben öğrencilerin internet sayfasından aldıkları resim ve yazıların aynen okunmamasını, özet yapmalarını istedim.Çocuklar bocalamaya başladılar. çünkü, ders dışı performans görevini velileri yaptığı, öğrencilerin okumadığı sunu olduğunu gözlüyorum.Öğretmen Hanım dört öğrenci kaldırarak sonbahar mevsiminden başlanarak, MEVSİM ADLARINI SAYDIRDI.
SINIFTA ZAMAN ŞERİDİ VARDI AMA HAMAN ŞERİDİNİ KULLANMADI.
Ben öğretmenden izin alarak öğrencilere sordum:
-Takvim nedir?
Burak adlı öğrenci,
-Takvim yaşadığımız günü gösterir.
Başka öğrenci,
-Günümüzü gösterir.
Saati sordum.
-Saat ne işe yarar? Neyi ölçüyor? Dedim
-Saat saati ölçer
Cevabını aldım.
Mevsimlerde dönenceleri de yokladım.
En büyük sorun:Öğrencilerin yapılandırma yapamadığı, öğretmenin yapılandırıcı yaklaşım için mevsim tablosunun üzerinde çalışması gerektiğini hatırlatım.
-
YORUMLAR
Öztürk Hocam,
Bir önceki yazınızın altına uzunca bir yorum yazdım. Kendi yaşantımdan kesit verdim.
Bu yazınızda daha değişik bir boyutuna dikkat çekmişsiniz eğitim gerçeğimizin.
Maalesef internet hayatımıza girdiğinden beri çocuklarımız hazırcılığa alıştılar.
Aslında internet ve bilgisayar kulanımı ile bilgiye ulaşma çok daha kolay ve rahat amma o ulaşılan bilgiyi sentezleme ve kendi yaşantısına uygulayabilme çok önemli. Sanıyorum bu noktada birçok meslektaşımız gerektiği kadar yönlendirici olamıyor.
Bu problemin aşılması için çok iyi analizlerin yapılması lâzım.
Talim-Terbiye Kurulu mensuplarının, sizler gibi tecrübe sahibi ilköğretim müfettişlerinden bilgi almaları ve aldıkları bilgileri de kurulun görev sahasında çok iyi değerlendirmeleri gerekiyor.
Eğitim sosyolojisi uzmanlarına çok büyük iş düşüyor.
İnşaallah milletimizin kendine has özellikleri de dikkate alınarak bu çalışmalar gerektiği şekilde yapılır.
Güzel konu için teşekkür ediyorum.
Saygılar sunuyorum.