- 725 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Cahar Dudayev
Hayatını Çeçenistan’ın özgürlüğüne adamış bir mücahid bugün yazıma konu oldu.Bu kişi:Cahar Dudayev.
15 Nisan 1944’te Çeçenistan’a bağlı Yalho köyünde dünyaya geldi.Çeçenistan’dan soğukluğu ile ün yapmış olan Sibirya’ya ailesi ile birlikte sürüldüğünde daha 15 günlüktü.Orta öğrenimini sürgün yeri olan Sibirya’da tamamlaya Cahar Dudayev,Tambov Askeri Pilot Yüksek Okulu’ndan 1962’de,Uzak Mesafe Uçakları Pilot ve Mühemdis Yetiştirme Okulu’ndan 1966’da mezun oldu.1974’te Gagarin Hava Harp Akademisi’ni bitirdikten sonra 1.sınıf pilot ve mühendis ünvanı aldı.Kendisine SSCB tarafından 12 madalya verildi.Cahar Dudayev böylelikle tümgeneral oldu.Bu bir ilkti.Dudayev SSCB tarihinde tümgenral olan ilk Müslüman’dı.
1989’da Estonya’da başlayan isyanı durdurması istenince Cahar Dudayev özgürlükleri için savaşan insanlara zarar veremeyeceğini söyledi.Bu sebeple adı "isyancı general"e çıktı.Bu olaydan biraz sonra Cahar Dudayev Çeçenistan’ın bugünkü başkenti Grozni’ye (Caharkale)sürüldü.1990 yılının mayıs ayında görevinden istifa etti.Aynı yılın kasım ayında Çeçen Milli Kongresi -Çeçenlerin halk meclisi- başkanlığına seçildi.
Daha sonra Çeçen-İnguç Hükümeti’ne karşı olan halk hareketinin başına geçti.27 Ekim 1991’de %85 oyla Çeçenistan Cumhurbaşkanı oldu.
11 Aralık 1994’te Rusya’ya karşı "cihad" emri verdi.Cahar Dudayev önderliğindeki Çeçen halkı 2 yıl bağımsızlık mücadelesi verdi.
21 Nisan 1996’da yapılan suikast sonucu şehid oldu (inşallah).
Ülkesinin özgürlüğü için savaşan bir lider oldu Cahar Dudayev.Ülkesinin özgürlüğü için çalışırken gücünü aldığı yer;bir banka veya finans kuruluşu değil Allah ve kendi halkı olmuştur.
Son olarak; Cahar Dudayev’in şu sözlerini hatırlatmak istiyorum: "Ölecek kadar yaşlı, savaşacak kadar gencim." İşte bu söz şimdiki,sonraki Çeçenlere ve bizlere Cahar Dudayev’in altın öğütüdür.
Selametle...
Emre Kaya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.