- 850 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Dedikodu değil olan bir şey...
Hasene,benim alt kat komşum,köfte ve aynı zamanda kiraz dudaklı,pırıl pırıl mor renge boyanmış saçı,siyah yada yosun rengi mi olduğu muamma olan göz rengi,etli butlu,ç ılgın kahkahaları, ve çok ama çok meraklı kişiliği ile herkesin odak noktası..
Onunla dost olmak,birbirlerinin evlerine gidip gelmek konusunda herkes çok meraklı..Hasena ise,.herkesle konuşmuyor..Bir komşu seçiyor sabah akşam bir arada oluyorlar,bir müddet sonra bir kavga..hüzünlü ayrılık sırada..bir daha birbirleri ile konuşmuyorlar.Başlıyorlar birbirlerinin dedikodusunu yapmaya..En çok ta..onunla dostluğu biten komşu üzülüyor.Zannederim Hasena’nın dedikodularından mahrum kalacağı için..
Hasena elinde bir kepçe,ortalığı karıştırıyor..onu bütün mahallede,hatta çevre il ve ilçelerde tanımayan yok.Herkes hakkında bildiği bir çok şey olduğundan,konuşma malzemesi çok..
En büyük darbeyi,yan komşum Muhterem ‘den yedi.
Muhterem,Kocasını kıskandı Hasena ‘ dan..Herkesin ortasında:
-Bana bak,şu anki kocan,kim bilir senin kaçıncı kocan,Ben aşağı mahalleden duydum.Senin çocuklarını biri ilk kocandan,diğeri ikinci kocandanmış deyiverince..ortalık savaş alanına dönüverdi bir anda…
Saç saça baş başa girdiler.Daha sonra Hasena çocuklarının şimdiki kocasından ve bir evlilik yaptığını kapı kapı dolaşıp ıspatladı..
Benim kapma geldiğinde elinde tapu gibi evlilik cüzdanı düğün resimleri ve çocuklarının doğum belgesi vardı…Bana:
-Şu iftiracı karıyı öldüresim geldi bir anda,günah denilen bir şey var..onun bunlardan haberi bile yok..dediğinde..
-Hasena sende biraz dikkat et…Kocası evde iken muhterem’ in evine gitme,kadın kocasını kıskanıyor senden..onun evinde attığın kahkalar bütün apartmanı titretiyor, hem bana ne senin kaç kocalı olduğundan,ya da çocuklarının kimden olduğundan yada olmadığından…Sen de millete az mı iftira atıyorsun ?
Demek istesem de..demedim..Çünkü bana "sen ne demek istiyorsun” dediğinde uğraş babam uğraş..Hasene ile…
Bir müddet sonra ortalık yatıştı…Hasena Alt kat komşuma sık sık gidip gelmeye başladı…Bir gün alt kat komşum:
-Bıktım ya bu kadından..kovalaya mıyorum. Sabah yataktan kalkar kalkmaz bize geliyor,yüzünü bizim evde yıkıyor,çişini bizim evde yapıyor..Geçen sabah kocam banyoda kaldı.Utandı adam çıkamadı banyodan dediğinde gülmekten karnıma ağrı girdi…
Hasena işte böyle bir kadın…
Birde aşırı derecede para harcar…
-Bak kızıma çizme aldım,iki bin lira,ayıp olmasın diye oğlumun kız arkadaşına da aynısından aldım..vallahi,yokluktan alıyorum..
Yuh be ya yuh…demiyorum..desem de anlamaz çünkü…
Her sene evinde bir inşaat çıkarır..Bütün bir yaz boyu apartmanda bam güm sesleri hiç eksik olmaz…Bir bakarsın duvar yıktırır,bir bakarsın banyo değiştirir,bir bakarsın,yer döşemelerini söktürür,aynı malzemenin başka rengini döşetir…Hasene bu, aklı ne isterse yapar…
Bütün gece evlerden gece gelen sesleri dinler.. anlatacak bir çok malzeme bulur kendine…İkinci kattaki Hayriye ‘ nin ikinci çocuğuna hangi gece hamile kaldığını, söylediğinde..
-Yeter,sana ne bunlardan..midemi bulandırıyorsun dedim…Yine bir kahkaha hattı…
-Ne var canım bunda…ben yalan söylemiyorum ki..dediğinde…Ayfer ablanın evinde çay içiyorduk.
O sırada Ayfer Abla’ nın evinden..hemen evime kaçtım…O kadına tahammül edemiyorum…
Geçen gün balkonunda “Satılıktır” levhasını gördüm..Evi satıyor…
Merdivende karşılaştım..Yeni ev aldıklarını,bu evi yüz bin tl ye sattıklarını altı aya kadar yeni evine çıkacaklarını söyledi…
-Maden evi sattın, satılıktır levhası neden balkonda asılı diye sormadım..
Mutlaka bir dolap çeviriyordur…Hiç merak etmedim…nasıl olsa çıkar ortaya…
Kocası ise sessiz,sakin efendi biri…benzinlikte pompacı olarak çalışıyor…
Harcadığı paraları,kayın pederinin verdiğini söylüyor..öyleyse öyledir..değil mi?
YORUMLAR
efendim yazınızı okurken bir an düşünmedende edemedim iyikide gece konduda oturuyorumda bu gibi durumlarla karşılaşmıyoruz kendimi gülmektende alamadım hani ya bu kadınlar arasında ne dolaplar dönüyormuşda haberimiz yokmuş siz dua edinizde bu yazınızı o hasena okumasın yoksa ne olacağınızı bilemem hem anlamadığım kocası benzin istasyonunda çalışıyormuş iki bin liraya ayakkabı alıyor bu nasıl oluyor garip emeğinize sağlık sayenizde gülmüşde olduk sağlun saygılarımla selamlar
vay be hasene ne kadın mış bak merak ettım şimdi..
ne güzel bir apartmanmış boyle hergün bir heyacan yaşanıyor..
ama en güzelide
İkinci kattaki Hayriye ‘ nin ikinci çocuğuna hangi gece hamile kaldığını, söylediğinde..
yıktı benı helal kadına ıyı dınleyıcıymış..
güzel dökmüşünüz satırlara olanları dedıkodu degılde tıyatro sahnesını andırdı.. :)