- 654 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SURİYE VE BİZ / 3
____Önceki yazılarım da ’Arap Baharı’ süreçlerinde ki yaşanan olayları anlatan yazılarımı bir anımsatalım sonra yazımıza devam ederiz.
___Tunus/la başlıyan sonra Mısır, Libya ile devam eden bu rüzgarın bununla sınırlı kalmıyacağını bu ’KAN RÜZGARININ’ Suriyeye sıçrayacağını ve İran , Azerbaycan hatta biz/e yani Türkiye/yi de içine alacağını yazmıştık...önceki yazıları mı okuyanlar zaten bilirler;Yazının sonunda şöyle bir ifadeyide eklemişdik ’Yeni bir Viatnam doğuyor’ ve yeni bir ’VİETKONK’ oluşacak,....
_____Şimdi biz ’Arap Baharı’ diye adı geçen yerlerdeki ülkelere dönüp baksak; hepsi ant-i demokratik yönetimlerle yönetiliyorlardı....Diktatörlük rejimle yönetilen bu yönetimlere karşı eğer halk’ın kendi benliğine dayalı öz hareketinin haklılık payı olsaydı tüm dünyadaki ’’Sosyalist, Demokrat;Devrimci’’ler hatta örgütlü işçi kuruluşlarından da desdeyini alılardı...Ne yazık ki bunların hiç birisi halk adına değilde ABD ve B.Avrupa emperyalizimin çıkarları uğruna iç savaşını başlattıkları içindir ki dünya desteyini alamamışlardır.... savaşın haksızlığını tüm kamu oyu bildiği içindir ki desdek vermemekdedir..
_____ABD+AB+İsrail üçlü çetenin direk bu gibi ülkelere müdahalesi 3. dünya harbinin fitilinin başlangıç ateşi olacağını çok iyi bildiklerinden olacak ki ’’TERÖRİST BİR CANAVAR YARATARAK’’ savaşı iç işlerinin meselesi adı altında ’’Kendi savaşını kamufle ederek sürdürmektedirler’’.....ve diğer ülkelerde yani Mısır, Tunus, ve Libya/da hiç de halk haraketi olmadığını gören vede uyanan ’’ŞENGAY BEŞLİ’’istihbaratları .... coğrafyada çıkar dengelerinde değişeceğini iyi hesaba katmış olacak ki sıranın iran/a gelmeden Suriye/ye açık destek kararı aldılar...ve almaya mecbur olacağını biz bundan 2 sene önce zaten yazmışdık.
______’’ABD+AB+İsrail’’ buna çare olarak... bu ’’İÇ SAVAŞLAR’’ adı altındaki öz savaşlarına müdahil taşaron bir müslüman ülke aradı bunun ya Mısır olacağı veye laik Türkiye olacağını yukarıdaki gibi aşağıdaki karıncalar bile biliyordu...Mısır yeni bir devrik liderin yerine geçen yönetime mualefetin güçlülüğü hesaba katmış olacakki ’’ bunu imkansızlaşdırdığı için’’...gözler Türkiye/ye çevrilmişti...ilk bunun zemini ’Davosta OHNE MUNİTE’ hovardalık çıkışı ile bir günde şişme red-kit yaratılmış ve danışıklı İsrail gerginliği süsü verilmişti...hatta bundan önceki sürec de ’ERGENEKON ’ adı altda toplatılan genarallar bu olaya muhalif olduklarından içeriye tıkılmış..derken ’Mavi Marmara gemisi’ ve gazza ablukasının kaldırılma ( Emir vari meydanlarda çıkışlarının tümü o oyunun birer parçasıydı )savsatalığı ve böylece aptal arabın gözünde Osmanlı hanadanının tekrar güclülüğünün zemini yaratılmış...Türk hükümeti ( AKP )nin Osman/lı döneminde olduğu gibi bir taraftan Arap sermayesi ile desdeklenip...diğer taraftan saydığımız üçlü cete (ABD+AB VE İSRAİL ) çetesine uşak ’FEDAİ’ konumuna sokulmuştur.Bunun ispatı dış işleri bakanı Ahmet Davutoğlu iki senedir Suriye ile yatıp Suriye ile kalkmasını göstersek umarım ikna olursunuz..
_______18 Temuz 2012 Şam/da ’ULUSAL GÜVENLİK’ binasını hedef alan saldırı da Suriyenin savunma bakanı,İçişleri bakanı ve Esad/ın kayın biraderi ölmüş bir o kadarı da yaralanmış dı..Sizce bu saldırıyı kim yaptı.?..bu saldırının misillemesi olmuyacakmıydı...?..neden Türk kamu oyu o saldırıya kılı kıpırdamadan tepki göstermedi.?..Anımsıyormusunuz bizim uçağımızın suriye tarafından düşürüldüğünü.....şimdiye kadar Eyy Tayip eğer sen haklıysan ve uçağını Suriye düşürdüğse hani tazminatı..?.neden kapatıldı.?.ölen şehit Pilotun öldüğü yanına kar mı kaldı.?.yoksa o da oyunun bir parçasımıydı ?
___Ben burada size biraz futboldan bahsedeyim...futbol aynı satranç oynu gibidir sende kale, piyon veya vezir varsa diğerin de de aynısı vardır....bu bir oyun kuralı olduğu kadar taktikseldir...diğelim ki oyun kuralının dışına çıkdın mı piyon yerine hep kaleleri veya at/ları hatta filleri doldurdun mu oyunu kazanacağım kuralı yok oyun nizmına göre oynanır tıpkı futboldada aynıdır...hem oyuncuların kendilerine özgü becerileri vardır hem teknik heyettin uyguladıkları (rakibe karşı )taktik ve teknik becerileri vardır bu savaşda da aynıdır.Türk uçağının düşmesinin akıbetinde İstihbaratcıların taktık oyunlarını görmekdeyiz.Örneğin;25 Temuz/da Suriye ordusu takdiksel olarak ve bilerek geri çekilmiştir bu boşluğa Barazni gözetiminde Peşmergeler ve kamufla olmuş PKK gerillaları o boşluğa doldurulmuş...bu bir tampon bölge yaratılmasıydı....ABD ve ye beslemeleri de Hatay Reyhanlıda iltica kampaları ile sınırda bir tampon bölge yapışlardı...
___Barzani ise bu cürretle yerel yönetim olan Kürdisdanın bağımsız ilan edilebileceğini geveler gevelemez İrak yönetimi hemen Peşmergeler/le burun buruna gelerek savaşın eşiğine gelmiş oldu...Evet ’NERDE PETROL VARSA ORDA KAN VAR ORDA GÖZ YAŞI VAR’
____Bölge o kadar gerilmiş ki en ufak yanlış bir kıvılçım çok büyük bir ateşin vesilesi olacaktır...belki 3. dünya harbinin başlangıcı olmasa bile ona yakın bir ateşin tüm coğrafyayı saracağını söylemek bile istemiyorum.....Son zamanlarda PKK ile Türk Egemen sınıfın/ın arasındaki savaşın ertelenmesi bile sunidir...geçicidir aldatmacadır....Evet dedim ya savaş takdiği orospu taktiğinden bile orospucadır...kimin ipi kimin boynuna geçeceğini kesdirmek bile çok zordur. daha dün Başbakan Erdoğan (uşağı)..Suriye/ye direk müdahalenin düdüğünün çalmasını ABD/den isterken’ Şengay beşlisini ’ gözü görmeden Türkiyeyi ateşin içine atarak Osmanlının çökme sonunun tekerrür filimini halkımıza izletmeğe hazırlanıyor...
___Savaşın son şekli ise...ABD ye giden başbakan/a ’Suriyeye direk savaşın korkunuç sonuçlarını uzun uzun nasihat eden Obama ; ABD/ den muhalefeti hep beraber desdekliyeceyiz mesajı savaşın daha da kızışacağı anlamındadır....anlaşılacağı,18 Temuz 2012 de ki gibi bombaların Suriye de patlatılması...bunun karşı misilemelerin ise Türkiye de Ankara veya Metrepol şehirlerin de AKP binaları , kamu binalarına hedef alınacağı besbelli bu patlamalarda daha nice suçsus insanların öleceyini hep beraber seyredeceyiz ..Ölen ölür kalan sağlar bizimdir deyip o safta yer tutuyorsanız sizede diyeceğimiz yok....
_____Aklıma bir fikir geldi; savaş deneyimi olan paralı asker konumundaki bu kürt korucuların eline arap dinarı tutuşdursak haniii....sürsek gözü dönmüş suriye muhaliflerin içine bir taşla iki kuş vursak yanii....bende de ne cin fikir varmış...obamadan bile cin
Kadir Haktan TÜRKELİ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.