- 932 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Canilere İnsan Denmez
BAKIŞ
Mürsel Adıgüzel
Canilere İnsan Denmez
Sevgili okuyucularım. Son zamanlarda meydana gelen akıl almaz olaylara baktığımızda, içimizin sızlamaması imkânsızdır. Her birimize düşen bir görev vardır, o da bu tehlikeleri yaratanların, olumsuzculuklarına karışı tavır almalıyız. Ülkemizin geleceğini düşünenler için bu çok önemlidir. Kaldı ki, bütün canlıların hayata merhaba değişleri sonsuz değildir. Mutlaka günü ve zamanı geldiğinde öleceklerdir. Ancak, sebepsiz ve anlamsız şartlarda başlayan ölümlerin ne dini nede imanı vardır. Bunu yapan ve yaptıranlara da insan denilemez. Bu vahşetleri yapanlara ve yaptıranlara, insan demekten utanmak gerekir.
Yaşamın kutsallığı İslam da, ve diğer dinlerde de aynı tarif edilir. Kuran’da şöyle buyurur, “Allah’ hın verdiği canı yine Allah alır”, der. İşin özü böyle olunca, can almayı hedefleyenler ve bunlar her kimse, hem imanı batıl olur, hem de dinden çıkmış olur, der. Bu gibileri şeytanın ta kendisidir diye emreder. Bütün bu düşünceleri bir araya getirdiğimizde, genel değerlendirmemizi doğru yapmak zorundayız. Mustafa Kemal Atatürk’ün "Yurtta barış cihan da barış " ilkesi terk edildiği sürece, bela başımızın üstünden eksik olmaz. Bu gerçekler göz ardı edilmemelidir. Yeniden bir Mustafa Kemal olmaya kalkmak, bence beyhude bir sevda ve bir maceradan başka bir iş değildir. Mustafa Kemal’i ve Milli Mücadeleyi yapanları küçümseyerek, bende bir yerleri fed ettim gayreti bey Huda bir macera peneslikten başka bir değildir. Ülkemizi, sonucu alınmayacak bir maceraya sürüklemek anlamsız ve gereksizdir. Ülkemizi on koşulsuz bir macera içine sürüklemeye kalkanlarda, tarihin sayfalarında unutulmaz yerlerini alırlar.
Ülkemizin gerçeklerinden hakaret etmeyenler, zamanı geldiğinde, sorumsuzluklarının bedelini fazlasıyla ödemek zorunda kalacaklardır. Türkiye coğrafyasının dört bir yanı ateş çemberi içindedir. Birde üstüne üslük, durup dururken savaş haline girmenin nedenlerini izah etmekte hiçbir sorumlu kendini aklayamaz. Ülkemizi yönetenler bu tehlikeyi dikkate alarak, durum ayarını yapmak zorundalar. Kaldı ki hiçbir öneriyi dikkate almadan, akıl almaz bir sevda uğruna, ülkemizi tehlikeli bir mahrecinin içine sürüklenmesi akıl dışı bir davranış olur.
Sorumluluk taşıyan bütün yetkililere sesleniyorum. Bu güzelim ülkeyi, felaketin içine sokup insanlarımızı perişan etmeğiniz. Buna zaten hakkınız yoktur. Ülkemiz insanlarının anlamsız bir nedenlerden dolayı, canlarının yok olması ve bu tür olaylara sebep olanları, vicdan azabından kurtaramaz.
Bu nedenle duyarlı olunması gerektiğini düşünüyor, gerekenin doğru bir biçimde yapılacağına inanıyorum.
Saygılarımla.
Mürsel Adıgüzel
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.