- 720 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Görevin sevgiyi aramak değil, yalnızca sevgiye karşı kendi içinde inşa ettiğin engelleri aramak ve bulmaktır
’Görevin sevgiyi aramak değil, yalnızca sevgiye karşı kendi içinde inşa ettiğin engelleri aramak ve bulmaktır’ demiş Mevlana. Ne de güzel söylemiş.
Mürşit diyor ya, biz çok anlaşılır, basit cümleler kurmayız. kurarsak mürşitliğin alimliği kalmaz diye. gerçekten doğru. herkes her cümleyi oku’yamaz,anlayamaz,sindiremez. her olayı da layıkıyla analiz edemez. çoğu zaman gözümüzü mantığımız perdeler, bazılarımızın koşullandırılmış’lıkları. Nerede büyüdüysek orası gibi oluruz (Bakın bu önemli). İçimizde ne büyütürsek o büyüttüğümüz şeye dönüşürüz. Bunu görelim. Değişmesi gerekiyorsa değiştirelim!
Herkes birazcık tasavvufun ucundan tutmalı. vallahi de muazzam bir bakış açısı sağlıyor. Muazzam bir doygunluk ve aynı zamanda güzel bir açlık... Bakın Mevlana’nın şu sözüne. Hayatınızı baştan aşağı değiştirmez mi?
Sevgiye verdiğimiz kıymet, aklımızın bize oynadığı mantık oyunlarının arkasında kalmasın. Kolay bulunamayacak şeyleri kaybederken bir es verelim.
"Ne vardır ki dünyada sevgiden daha önemli? Ne vardır ki sevgi/li uğruna feda edilmesin?" der susarım. öptüm.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.