- 2165 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
İHANET ....
Ani öülümler ne büyük kaostur , trafik kazaları , kalp krizleri , beyin kanamaları , afetler vs vs ile gelen ölümler , ani ayrılıklar , bu dünyadan Ahiret hayatına , ani geçişler . Ve geride kalanlar , ve geride kalanlara aniden gidenlerin bıraktıkları . Anılar , verilen sözler , yarım kalan ilişkiler ...
Yine bir trafik kazası ve ani gelişen bir ölüm vakası ... Ölen ölüyor , geride kalanlara hayat devam ediyor ...
Olayı kahramanı genç bir kadın . Ölen kişinin eltisi , Sabiha Hanım :
Eltisiyle aralarından su sızmazdı , bacı kardeş gibi yakınlaşmışlardı özellikle şu son iki senedir . Eşinin akrabaları içerisinde en çok O ’ nu sevmişti ve ölümü ile adeta yıkılmıştı . Kendi öz kardeşini kaybetmiş gibi , ciğeri yanmıştı .
Eltisinin ölümüün üzerinden üç gün geçmişti , yatak odasındaki özel eşyaları toplama işide işte kendisine düşmüştü. Göz yaşları içinde , giysilerini mahalleden bir fakire verilmesi için itinayla katlayarak bir valize doldurdu . Kapının arkasında asılı duran çantaya gözü ilşti , aldı yatağın içine boşalttı içini . Kol çantalarını bir poşete basıp , köydeki amca kızlarına gönderecekti , hepside yepyeni pahalı şeylerdi .
Çantanın içinden çıkan telefonu görünce , alıp eline şaşkınlıkla :
’ Aaaa ben bunu hiç görmemiştim ’ diye mırıldandı ...
Baktı telefon açıktı hala , şarjı bitmek üzereydi .Giden mesajlar bölümünü açtığında şaşkınlığı bir kat daha arttı , gözlerine inanamıyordu :
’ Eşime yakalanmaktan çok korkuyorum , ne olur artık görüşmeyelim ! ’yazısını okuyunca ,kilitlendi kaldı adeta ... Böyle bir mesaj , ikinci bir telefon , eltisinin yaşak bir ilişkisi mi vardı ?
Kime gönderilmişti bu mesaj ?
İsmi kayıtlı olmayan numarayı , aramak için gayri ihtiyari arama tuşuna gitti parmakları ...
Eltisi Elvan ’ dan hiç beklemediği bir şeydi bu .
Kaynı Ahmet çok iyi bir insandı , gerçi üç dört sene öncesinde az üzmemişti karısını ama yine de Elvan ’ dan kocasını aldatma ihtimalini asla düşünemezdi . Kimdi bu adam acaba ?
Telefonu uzun uzun çaldırdı . Bekledi açmasını . Karşı tarafın sesini duyup kapatacaktı . Acaba söylese miydi ? eltisinin vefat ettiğini ... Rahmetli günahıyla birlikte gömülüp gitsin diye düşündü , telefona çıkacak kişiye vefat haberini verip , hiç arayıp sormamamsını söyleyebilir , sonra da bu telefonu ortadan kaldırıp , bütün bu olanları unutabilirdi . Kendisi ölüp gitmişti ama işte günahı ortaya çıkmıştı , kendi elleriyle yazdığı mesajla ...
Balkon tarafından gelen telefon sesiyle cama doğru ilerledi , yatak odasına açılan camdan balkona baktı sessizce ... Balkonda eşi ve ölen eltisinin kocası Ahmet vardı . Telefonu kapattı . Balkondan gelen telefon seside kesildi .
Eşinin eltisi ile ilşkisi mi vardı ?
Bu nasıl bir rezaletti . Kayın ve yenge arasında olan yasak aşkları vs çok duymuştu , ama bunun çok sevdiği eltisi ve son derece güvendiği kocası için söz konusu olabileceğini rüyasında görse inanmazdı ...
Ve bunu bu şekilde öğrenmek genç kadını şok etmişti. Dondu kaldı tülün arkasında . Tirtir titriyordu sinirden ve üzüntüden ... Sanki hayat durmuştu . Dünya yıkılmış kendisi altında kalmıştı . Bu dünyanın çivisi çımıştı artık . Kimseye güven kalmamıştı . Üstelik kocası dünya iyisi bir insandı . İnanamıyordu , aklı mantığı dumura uğramıştı adeta ...
Biraz sonra kaynının odaya gelmesiyle ne yapacağnı ne diyeceğini şaşırmış bir vaziyette eli ayağı zangır zangır titreyerek , elindeki telefonu nereye saklayacağını bilemeden, kekeleyerek konuştu :
’ Ağbi bi bi telefon buldum , bu bu kimin ne olur söyle , kafayı yiyeceğim şimdi :
’ O telefon Elvan ’ ın benim haberim var , o telefondan , demin sen mi çaldırdın ?
Nasıl yani ? Karısının ne haltlar karıştırdığından haberi var ve böylesine rahat ... Yok artık rüya olmalıydı bu yaşadıkları . Kaynınna doğru uzattı telefonu :
’ Bu mesajları okudun yani ! ’’ Yutkundu , nefesi boğazına yapışmıştı , ’’ Ve her şeyden haberin var öyle mi ?
Ahmet eşinin telefonunu aldı . Cebine koydu . Yengesine ve valize doldurulmuş , eşinin giysilerine gözleri dolu dolu baktı :
’’ Gel yenge mutfağa geçelim , burası beni boğuyor , orada anlatacağım sana her şeyi ...