DENİZ GEZMİŞ SON MEKTUBU
DENİZ GEZMİŞ SON MEKTUBU
Baba,
Mektup elinize gecmis oldugu zaman aranizdan ayrilmis bulunuyorum.Ben ne kadar uzulmeyin dersem yine de uzuleceginizi biliyorum.Fakat bu durumu metanetle karsilamani istiyorum.insanlar dogar,buyur,yasar,olurler.onemli olan cok yasamak degil,yasadigi sure icinde fazla seyler yapabilmektir.Bu nedenle ben erken gitmeyi normal karsiliyorum.Ve kaldi ki benden once giden arkadaslarim hicbir zaman olum karsisinda tereddut etmemislerdir.Benimde tereddute dusmeyecegimden suphen olmasin.Oglun olum karsisinda aciz ve caresiz kalmis degildir.O bu yola bilerek girdi ve sonucununda bu olacagini biliyordu.Seninle dusuncelerimiz ayri,ama beni anlayacagini tahmin ediyorum.Sadece senin degil,Turkiye’de yasayan Kurt ve Turk halklarinin da anlayacagina inaniyorum.Cenazem icin avukatlarma gereklitalimati verdim.Ayrica savciya da bildirecegim.Ankara’da 1969’da olen arkadasim Taylan ozgur’un yanina gomulmek istiyorum.Onun icin cenazemi istanbul’a goturmeye kalkma.Annemi teselli etmek sana dusuyor.Kitaplarimi kucuk kardesime birakiyorum.Kendisine ozellikle tembih et,onun bilim adami olmasini istiyorum.Bilimle ugrassin ve unutmasin ki,bilimle ugrasmak da bir yerde insanliga hizmettir.Son anda yaptiklarimdan en ufakbir pismanlik duymadigimi belirtir,seni,annemi,agabeyimi ve kardesimi devrimciligimin olanca atesiyle kucaklarim.
Oglun DENIZ GEZMIS
NOT:bu sözleride mahkeme savunmasındayken söylediğiklerinden sadece birtenesi.
ben silahımı halka ve orduya karşı kullanmadım sadece vatan hayinlerine karşı kullanmak maksadıyla taşıdım.ve ben henüz 24 yaşindayken kendimi türk halkına feda etmekten onur duyuyorum.biz türkiyenin bagımsızlıgından başka bir şey istemedik ve hayatımızı buna adadık varlıgımız turk varlıgına armagan olsun YAŞASIN TAM BAGIMSIZ ÖZGÜR TÜRKİYEYİZ. DENİZ GEZMİŞ
· ...Fikir özgürlüğünü ve anayasayı paravan yapanlar önceleri Atatürkçü geçinirken,onun fikir ve şahsiyetinide küçük görmeye başladılar şeklinde ve sadece Mustafa Kemal tarafını beğeniyorlardı şeklinde bir cümle mevcuttu.Bunu kesin olarak reddediyorum, asla kabul etmiyorum.Diğer yurtseverler de bunu kabul etmez,bu kasten tahrif edilmek isteniyor,gerçekler örtülmek isteniyor.Bu cümle art niyetle hazırlanmıştır.Bu memlekette Mustafa Kemal’e gerçekten sahip çıkanlar varsa onlar da bizleriz.
DENİZ GEZMİŞ,YUSUF ASLAN VE HÜSEYİN İNAN ONLAR HEP 24 YAŞINDA KALDILAR.
YORUMLAR
nerde kendini bilmez cocuklar,
bir sabah oylece cekip gittiler,
cinladi alki$lar kor sokaklarda,
yankisi kime kaldi?
deniz koydum adini,
kederi bende kaldi,
uzak koyler kurdum birbirine,
denizine aldandim.
acinin surlarinda ate$ler yaktim,
vuruldu $ehirler, soluksuz kaldi,
kendine cekildi butun zamanlar,
golgeler orda kaldi.
deniz koydum adini,
kederi bende kaldi,
uzak koyler kurdum birbirine,
denizine aldandim.
cilgin zamanlarda ya$amak bize du$tu; olumun acimasizligi her zamankinden beter..
gidenler, gelenler, du$enler..
ah zamanin sonsuzlugunu anlamayanlar,
du$tuk yola, guzel $eyler bulmak umudu ile,
i$iklari ile buyuk $ehirler yol oldu bize,
iz surduk yalnizliga..
Onlar BAĞIMSIZ TÜRKİYE sevdalıları idi.Onların yolundan bugün için yürüyenler de de aynı parola.Bu ülkemiz daha ne zaman tam bağımsızlığını kazanacak. Bakın şu halimize.
Yazı için teşekkürler.
Sevgi ve sağlıkla kalın.
Deniz Gezmiş ulusalcımıydı, halkçımıydı, milliyetçimiydi ya da Türkçü müydü ? Vallahi anlayamadım. Tüm bildiklerimi karıştırdım .
Sadece bir karıştırmadığım var, oda;
Rahmetli Atatürk'ümüzün , "Kendini Türk hisseden herkes Türktür" ve " Ne mutlu Türküm diyene" vecizesidir.
Efendi kardeşlerim, ben derim ki; Türkiye cumhuriyetinin her ferdi bu yüce devletin öz ferdidir. Lastik yaratıp ,yaratılan bu lastiğide çok sündürmenin manası yok zaman herkesin birlik zamanıdır. Herkese sevgilerim, muhabbetlerimle. Cengiz...
Önemli olan genç ölmek değildir,geride kalanların arkalarından ağlamaları,üzülmeleri de geri getirmez hiçbirşeyi.Önemli olan onların bıraktığı bayrağı sahiplenmektir,yollarını yol bilip gerekirse ölüme gülerek gitmektir...Paylaşımın için teşekkürler arkadaşım.Saygılarımla...
büyür
bıraktıkları
dar ağacındaki
üç fidanın...
En uzun koşuysa elbet Türkiyede de Devrim,
O, onun en güzel yüz metresini koştu
En sekmez lüverin namlusundan fırlayarak...
En hızlısıydı hepimizin,
En önce göğüsledi ipi...
Acıyorsam sana anam avradım olsun,
Ama aşk olsun sana çocuk, aşk olsun!
Can YÜCEL
duyarlı yüreğiniz hiç susmasın
Dağınık Gözlü Atların Tiradı
Deniz Gezmiş'e..
ipe sapa gelmez dudak yalnızlıklarının
olgun çatlakları! :
sarmal yılan cehenneminin zührevi suikastleri
kadar mı yaklaşılabilir bir kından bir kına
akan su bıçağın ışıltısına sarılan ve kavmi sarsan
haykırışsız fırtına
tırmalarken fısıltıları.
dumanı kirleten tenin sarsak çırpınışlarında
taranırken dağlara sığınan son korkunç saçlar,
bir sesleniş olur avuç derisinden kafasını uzatan
mermer sansar..
bilemezsiniz
bilemezsiniz
biriktirilmiş kabuslardaki yangı ambarlarını;
bir devrin dünyayı ayaklandıran dağınık gözlü atları
uğultular içersinde gittiler kendi solgunluklarına..
oradaydım
ayağa kalksam ihtilal olurdu
ve kurumuş bir gül gibi parçalanırdı gece
bilinçaltlarına dayadığım kırık omuzlarımda..
susmayın
susmayın ipe sapa gelmez dudak yalnızlıklarının
olgun çatlakları! :
hiçbir kuş, hiçbir kuşa adres sormaz
hiçbir kuş, hiçbir kuşa adres sormamalı!
Küçük İskender
Duyarlı yazarı kutluyorum...sevgiyle..
Çok üzgünüm......................................................................
................................................................................
...........................................................................................................................................................