Senden nefret edenleri sev; iyilikten başka üstünlük alameti tanımıyorum. -- ludwig van beethoven
şev
şev
@sev

Evrenin tek anadilidir sevgi ve hoşgörü

27 Mart 2008 Perşembe
Yorum

Evrenin tek anadilidir sevgi ve hoşgörü

14

Yorum

1

Beğeni

0,0

Puan

3727

Okunma

Okuduğunuz yazı 27.3.2008 tarihinde günün yazısı olarak seçilmiştir.

Evrenin tek anadilidir sevgi ve hoşgörü

Evrenin anadilidir sevgi, hoşgörü ve saygı anlaşmak için sevmek için âşık olmak için dost olmak için aynı dili konuşmaya gerek yoktur sevgi ve saygı olunca yüreklerde gözlerde aynı dilde aynı türküyü paylaşır.
İnsanı insan olduğu için, yaratılanı yaratandan ötürü sevmektir asıl olan, Toprağından kökeninden, dilinden, dininden renginden dolayı ayırmamaktır yüreğini görmektir dokunmaktır o yüreğe

İnsanoğlu var olduğundan beri en basit en masrafsız özünde çıkar gözetmeyen doğuştan kendine vakıf olan bu yeteneği kullanmaktan aciz kalmıştır
Birçok kişi okuduğu, izlediği savaş haberlerinde lanet okurken çoğu kez kendiside yanı başında bulunan etnik kökeni farklı kişileri küçük görmüş horlamış hata ezip geçmiştir sadece savaşlar öldürmez yok etmez insanları kara bir bulut misali çökmez sevginin üstüne…

Savaşlar güç ve toprak kavgasıdır peki yanı başımızda duran insanlara bizim davranış şeklilerimiz neyin kavgasıdır!

Evladı ölen bir ananın çığlığı hangi dilde olursa olsun ağıt değimlidir duyduğun vakit anlamasan bile yakmaz mı içini çökmez mi seninde üstüne bu feryadın ağırlığı.
Evrenseldir müzik dinlediğin ama sözlerini anlamadığın bir şarkının ezgisi alıp götürmez mi seni uzaklara kimi zaman bir damla yaş olup usulca süzülmez mi gözlerinden ya da ritmine kapılıp oturduğun yerden bile kıpır kıpır etmez mi içini? Yazmakla bitmez ya buna örnekler ben becerebildiğim kadarını yazdım

Aynı topraklarda nefes alıp aynı mavinin yağmurlarında ıslanan aynı güneşe günaydın deyip aynı gecede hüzünlerini yaşayıp ta evrenin anadilini konuşamayan herkesi KINIYORUM...








Paylaş
Beğenenler
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
Evrenin tek anadilidir sevgi ve hoşgörü Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Evrenin tek anadilidir sevgi ve hoşgörü yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Evrenin tek anadilidir sevgi ve hoşgörü yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
ke
keoma, @keoma
25.12.2016 01:24:08
ilkokul 4'teyken "sevgi" konulu kompozisyon ödevi vermişlerdi. tey gidi günler tey. sonra "yüzyıllık yalnızlık"ı okudum fevrim döndü valla.
lcanacik2017
lcanacik2017, @lcanacik2017
24.12.2016 23:02:48
Evrenin mesajlarını algılamak güzeldi.Kınamayalım, öğretelim derim. Gaflet uykularından uyansın sevgiyle herkes. Evrene ne taraftan baktığınızda önemli. Sevgi ve sevgisizlik diyelim, hangi tarafta durup ne tür mesajlar vermek istediğinize siz karar verin. Saygılarımla

lcanacik2017 tarafından 12/25/2016 4:48:04 AM zamanında düzenlenmiştir.
TunçAY
TunçAY, @tuncay
28.3.2008 18:34:37
İnsana insandan daha fazla zarar veren bir başka canlının olmamasına şaşırıyor ve bu yazıyı yazan kişiyi de kutluyorum...

ben bunları eleştirmek yerine, kendim insanları sevmeye çalışıyorrumi ve bu sevgi daha sonra her şeyi sevmeye yol açıyor...

teşekkürler şev
laledevri
laledevri, @laledevri
27.3.2008 16:25:50
sevgili elif...elbette önemli olan aynı yürek diliyle konuşmaktr.lisan bir araçtır.anlamak ve anlaşabilmek için...
bunu farklı yerlere çekerek kendi dilimizi yozlaştırıp başkalaştırmak çabasında olanlardan OLMADAN ,bir başka dile de gereken saygıyı göstermeliyiz.kullandığımız dil ne olursa olsun hiç bir dil ile kıyaslanamayacak kadar güzeldir...

hoş görü ve sevgi içinde kardeşçe güzel yarınlara


sevgiler

laledevri tarafından 3/27/2008 4:26:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
ulaşcan
ulaşcan, @ulascan
27.3.2008 14:49:59
sahi haklı (mı) yız...
Bir kınama süreci ile polemik yaratarak, tatışma süreci yaratmanın neresinde sevgi ya da hoşgörü... Sussanız içinzde ki kıyamet mi patlayacaktı...
Ben merkezci olup nesnellikten uzaklaşmak neyin göstergesi acaba...
Bu ülkenin resmi dili türkçedir...
Hangi lehçeyi kullanacağız onu da belirleyin... Edebiyatçılar der ki Edebi dilde en iyi kullanım dili İstanbul türkçesidir... bunu mu kullanacaz... Şair ya da evrenseldir, kamboçyada öeln bir çocuğun acısını yüreğinde hissedendir, başı örtülü ananın ağıdında ağlayandır...
Dil bilmeside gerekmez dolayısıyla.... Acıyı ya da sevinci yakalayandır evrenseldir bu yüzden...
Türkçeyi çok güzel kullandığınızı ima edecek bir seviyede duruyorsunuz saygılar... yorumunuza bakıyorum "Biçem( tarz ) ne bu ikiside türkce değil mi... neden açılama gereği duyuyorsunuz... Biçem türkçeye yeni katılan bir kelime, anlarım ama neden bir sözcük kullanmıyorsunuz... Bu mu sizin tür diline bakış anlayışınız...
Mardin'den kürtçe kutladı diye kınama hakkını görüyorsunuz, peki güzelim dilimizi sözcük karmaşasına sokup bir de haklıyım diyenlere ( kendinize) ne diyeceksiniz...
Ben sizi kınıyorum kullandığınız türkçeden dolayı ve katılıyorum arkadaşa, siz kınanacak kadar haklısınız...
gülenaz
gülenaz, @gulenaz
27.3.2008 14:31:57
10 puan verdi

Ne yazık ki hoşgörüyü ve sevgiyi yok edip
kinle beslenmede insanoğlu.

Bakın dünyaya , bakın ülkemize şu küçücük edebiyat sitesinde bile bul bulabilirsen hoşgörüyü.

Herkes patlamaya hazır bomba gibi.

Eğer güzel bir dünya istiyorsak sevgiyle besleyelim yüreklerimizi.
Zor değil hiç zor değil

bu yazının altına imzamı atıyor,
duyarlılığını içtenliğimle kutluyorum
güzel yürekli.
sevgiyle hep sevgiyle ve dostlukla








muslum_aslan
muslum_aslan, @muslum-aslan
27.3.2008 14:08:53
10 puan verdi


muslum_aslan tarafından 12/25/2008 3:22:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
şev
şev, @sev
27.3.2008 11:19:04
Yazıyı ortak dilde yazmak ayrı yorumda sizin anlaycağınız dili kulanıp altına kendi dilinde de iafde ettiği için KINIYORUM kelimesini kulanmak çok ayrıdır kınamak insanlar neyi kınarlar işlenen suçu kınarsın yapılan haksızlığı kınarsın saygısızlığı kınarsın açılımı bu dur ama

öyle bir yolculuk
_____________ki içinde kendimi bulduğum

gelek spas heval
çok tşkler dost.

Ben yorumda kınamak kelimesini hakeden bir yan görmüyorum

Türkçe den bahsetiniz ya kulandığınız kelimelerin hangi durumlar için kulanıldığınıda bilmek gerekli diye düşünüyorum

KINAMAK: Yapılan bir işin kötü olduğunu belirtir bir biçimde söz söylemek, ayıplamak.

ayrıca konu uzamaz ortaya yazılan bir yazı kim alırsa üstüne onda kalsın ...

Olgun Ekinci
Olgun Ekinci, @olgunekinci
27.3.2008 11:14:12
İnsanların çeşitliliği bir zenginliktir; farklı diller, farklı kültürler, farklı düşünceler bir arada ve armoni içinde en güzel ülkeleri yaratırlar.

Ve yazar son noktada;

''''Aynı topraklarda nefes alıp aynı mavinin yağmurlarında ıslanan aynı güneşe günaydın deyip aynı gecede hüzünlerini yaşayıp ta evrenin anadilini konuşamayan herkesi KINIYORUM... '''' diye bitirmiş...

Katılıyorum evrenin anadili söylemine...başka başka yönlere çekerek kavram kargaşı olmaması için ''evrenin anadili'' sözcüğü unutulmamalı.

Yazarı kutladım.

Sevgiyle.


RENGİN ALACAATLI
RENGİN ALACAATLI, @renginalacaatli
27.3.2008 10:36:57
1 puan verdi
Bu tartışma epey uzayacak gibi görünüyor.

Sevgi nedir? Tek başına yaşanıp yaşatılabilir mi? Sevgimizi nasıl aktaracağız, nasıl iletişim kurabileceğiz? Siz bu yazınızı başka bir dilde yazmış olsaydınız ulaşabildiğiniz alan ne kadar olurdu? Ben bu yazınızı anlayıp yorumlayabilir miydim?

En küçük toplum olan iki kişi arasında dahi iletişim kurulması için dile ihtiyaç vardır. İşaret dili ya da yazım dili için bile ortak bir dil gereklidir. Dil kültürün, birlikteliğin ve barışın temelidir.

Zengin bir etnik kimliğe sahip vatanımızda dostça, kardeşçe ve barış içerisinde yaşanılırken neden bir grup ön plana çıkmaya çabalayıp kendi dillerini kullanıp Türkçe kullanımını baskılamaya çabalıyor bunu düşünmek gerekir.
“Aynı topraklarda nefes alıp aynı mavinin yağmurlarında ıslanan aynı güneşe günaydın deyip aynı gecede hüzünlerini yaşayıp ta evrenin anadilini konuşamayan herkesi KINIYORUM...”demişsiniz, peki siz söyleminizi uygulayabiliyor musunuz? Bir başka söylemle sizi can evinden vuran birine sevgi gösterebilir, sizi yok etmeye çalışan birine hoşgörüyle yaklaşabilir misiniz? İçerisinde kin ve öfkenin, intikamın, kanın olduğu bir sevgiden bahsedebilir miyiz?

Son olarak şunu söylemek istiyorum. Özel yaşantımda çok fazla sayıda Arap, Arnavut kökenli akrabalarım Kürt, Laz, Çerkez arkadaşlarım var. Hepimiz birbirimizi çok seviyor sevgi, dostluk ve barış içerisinde geçiniyoruz. Bunun tek sebebi ortak dilimiz Türkçeyi kullanmamızdır. Şimdiye kadar olan tüm söylemlerimi, mesajlarımı ve yorumlarımı farklı yöne çekerek kendilerine olmayan payı çıkarmaya çalışan ve polemik yaratarak haklı olduğumu bir bakıma kanıtlamış olan herkesi kınıyorum.

Sevgi ve saygılarımla
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.