- 1672 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Sevgili Anneler Gününüz Kutlu Olsun
Sevgili Anneler Gününüz Kutlu Olsun
Sevgili okurlarım, “Anneler Günü” her yılın Mayıs ayının ikinci pazar günü olarak kutlamaktayız. Bizleri hayata doludizgin yetiştiren sevgili annemizdir.
Bir atasözümüzde şöyle der: “Annesiz yar, vatansız diyar olmaz.” Demek ki; anne vatana eş değerdedir.
Dünyamızda milyarlarca anne, bugün çocukları tarafından sevgi ve saygı ile anacaklarını düşünmekteyim.
Anneler Gününün kısa bir tarihçesini anımsatarak, yazıma devam etmek istiyorum. 1955 yılından bu yana, ülkemizde anneler günü kutlamaktadır.
Yaşayanlar olarak bizlerde, annemize layık olmak itibariyle, onların gönüllerini almaya çalışmaktayız. Hakkın rahmetine kavuşanların da, mezarı başında anmayı unutmamalıyız.
Bir husus daha var ki, “Anneler Günün” anlam ve değerini genele yaymak için uğraşısını veren “Türk Kadınlar Birliği ” Her yıl, her türlü fedakarlık içinde olan annelerden birini, yılın annesi seçmesi takdire şayandır.
Annemizin yalnızca doğurduğunun annesi değil, bütün insanlığın ve doğanın annesi olduğunu hiçbir zaman aklımızdan çıkarmamamız gerekir.
Yoksa birçok olumsuzluğa takılıp kalırız.
Dünyada ve ülkemizde, her Mayıs ayının ikinci pazar günü, gazetelerde ve medyada da anneler günüyle ilgili programlar yapılmakta ver o günün değeri anılmaktadır. Bu önemli günde gazetelerde annelerle ilgili yazılar yazılmakta ve anılar anlatılmaktadır.
Bunun ötesinde, “Türk Kadınlar Birliği’nin” yılın annesini seçilmektedir.
Birçok yerlerde ve kültür merkezlerinde “Anneler Günü” nedeniyle, toplantılar düzenlenmektedir. Şimdide yapılacak olan toplantılarda, okunan şiirler, söylenen türküler, şarkılar, annelerimize armağan edilecektir. Bu önemli çalışmalar içinde olup katkı sunanlara teşekkür ederim.
Sevgili okurlarım, yaşayan annemize, Anneler Gününü armağanı olarak bir demet kır çiçeği vererek ve de yanağından öperek onu çok mutlu edebilirsiniz. Sizlerin bu mutluluğu paylaşmanız inancıyla, bütün annelerimizin Anneler Günü’nü kutluyorum.
Saygılarımla.
Mürsel Adıgüzel