BU GÜN ÖĞRETMEN OLALIM
Bu gün öğretmen olalım.
Alfabeyi öğretelim bilmeyenlere, okumanın yazmanın nasıl bir ufuk açtığını görsünler diye.
Her bir harf neler üretiyor şaşsın öğrenen, neler kaçırdığını anlasın yıllarca.Yazsın, okusun, okudukça büyüsün, büyüdükçe gölgesinin uzantıları grileşsin.
Umut olalım çaresisliğine.
Bu gün öğretmen olalım.
Çizgi çizmeyi öğretelim bilmeyenlere.Her bir çizgi resim olsun.O çizgilerin sonsuz olduğunu anlasın ve yapabileceklerinin sınırsız olduğunu görüp şaşsın, istediği her ne ise o resmi boyasın ömrünce.
Siyahın zerafeti, beyazın dengesi, mavinin sonsuzluğu işlesin yüreğine.Şeklin değil yüreğin resmini çizsin ve dört kapıdan geçerek üç yapraklı kırmızı bir gül gibi narin, büyülü çizgileri yerleştirsin tuvaline.
Yarışsın kendinle, çizsin hayallerini ve çizdiği çizgide dans etsin sevdiğinle.
Parlasın çizgiler ray olsun kaysın o dilden öbür dile.
Bu gün öğretmen olalım.
Notaları öğretelim.Besteler yapsın kendi kendine.İnce do ile başlasın sabah ve sonra tüm notalar sıra ile geçsin önünden o tutsun istediğini.
Müziğin doğuştan gelen ninnisini işitsin.
İlahi gücün müzik olduğunu keşfetsin, seslensin tüm evrene.
nurten boz hürel
YORUMLAR
Bu gün öğretmen olalım inadına.Öğrenmek,öğretmek,öğretmen;bunlar hep kutlu kelmeler,içerdikleri dünya önemli.Aslında hepimiz aynı anda hem öğretmen,hem de öğrencileiz.Ve bu öretmenlik ve örencilik hayatımız boyunca sürer.Burada aklın işe yaradığı yer, bunu gerektiği gibi kullanabilmek.Yerinde ve zamanında.Öğrenmek ve öyetmek;sevmek ve sevilmek gibidir.Biri başarıya,biri aşka götürür.Aşk dediğimiz şey 0de,damıtılmış sevgidir.Ama bunu öyretmenler hiç öyretmediler.Kendileri ne kadar biliyordu?Şüphemiz var.Selam,saygı.
hyazici58 tarafından 3/27/2008 6:31:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
hyazici58 tarafından 3/27/2008 6:35:19 PM zamanında düzenlenmiştir.