DOĞUM GÜNLERİNE (1997)
BİRYER VARDIR YÜREĞİNDE. KİMSENİN BİLMEDİĞİ SENDEN BAŞKA. AMA BİLDİĞİNİ SANDIĞI.
HER DOĞUM GÜNÜ, KENDİ PAYINA DÜŞENDEN BİR YIL DAHA TÜKETMEKTİR KİMİNE GÖRE. kARAKIŞTIR GERİDE BIRAKILAN KİMİNE. kİMİNE SIMSICAK DELİ DOLU BİR YAZ.
YAZDIR, KIŞTIR, DAĞDIR, DENİZDİR, BAZEN DE GEÇİT VERMEZ BİR ÇÖL. HER SEFERİNDE BU DEĞİŞİR, İNSANLARA VE OLAYLARA BAĞLI OLARAK. DEĞİŞMEYENSE, HER DOĞUM GÜNÜNDE KENDİ PAYIMIZDAN BİR YIL DAHA GERİDE BIRAKTIĞIMIZDIR. AMA TÜKETMEK DEĞİL VE OLMAMALI. EKLEMEKTİR, ÇOĞALMAKTIR. KENDİMİZİ ÇOĞALTMAK, İÇİMİZDEKİ İNSANA BİRŞEYLER EKLEMEK, BAŞKALARI İÇİN DEĞİL KENDİMİZ İÇİN. HERŞEYDEN, HERKESTEN ÖNCE KENDİMİZE SAYGIMIZDAN OLMALI YAŞADIKLARIMIZ.
EKİMİZDE BULUNAN VE HER GEÇEN GÜNLE EKLEMEYE DEVAM ETTİĞİMİZ YAŞAMIMIZIN SORUMLULUĞU BİZE AİT OLMALI ÖNCE İYSİYLE, KÖTÜSÜYLE. İYİ, GÜZEL OLANIN SORUMLULUĞUNU HERKES ÇOK KOLAY MAL EDER KENDİNE DE; KÖTÜ VE YANLIŞ OLANI NEDEN BAŞKASINA ATMAYA KALKAR SANKİ? O HATALAR DEĞİL MİDİR BİZİ EN İYİYE GÖTÜRECEK OLAN?
HATANIN AĞIRLIĞINI TAŞIYAMAZSAN OMUZLARINDA, GÜZEL OLANIN DAHA ZOR DEĞİL Mİ TAŞIMAK? BUNU BİR GÖREBİLSEK. GÖREBİLSEK DE, BAŞKA YÜREKLERİ HATALARDAN ÖTÜRÜ EZECEĞİMİZE, O HATALARLA KENDİ YÜREĞİMİZİ YÜCELTSEK...
VE HER DOĞUM GÜNÜMÜZDE BİR KAT DAHA ARTMIŞ, BİR KAT DAHA ÇOĞALMIŞ OLARAK GÜLÜCÜK FIRLATSAK KENDİMİZE, KENDİMİZDEN ÖTÜRÜ VE DİĞERLERİNE TABİİ. VE HAYATIN, ANCAK BU ŞEKİLDE AVUÇLARIMIZDAN USUL USUL KAYMADIĞINI, ÇAĞLAYARAK GELDİĞİ AVUÇLARIMIZDAN ETRAFA TAŞTIĞINI ANLAYARAK, YAŞAMI ÖZÜMSEYEBİLSEK. NEFES ALIP VERSEK DEĞİL, ÖZÜMSEYEBİLSEK. NİCE YILLARA ÖZÜMSENECEK!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.