- 1271 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
EY VATANDAŞ
EY VATANDAŞ
Devlet devamlılık ister.makamlar hiç boş kalmaz.Ama asaleten ama vekaleten devamlı doldurulur.
Devletin sıcak yüzü, korumacılığı, müşfikliği, kapıdaki ilk görevlide başlar. Ayakta durmağa çalışan vatandaş kendi işini takip ederken,bazen taltif edilir.Çoğu zamanda horlanır. Bürokrasimiz çok,,bilgisinden ulusça çok fakirizdir.Elimizdeki dökümanlarla, O masadan O masaya tenis topu gibi gider geliriz.
Geçim sıkıntısını, ailevi sorunlarını, işine yansıtan asık suratlı görevliler tüm hınçlarını bizden çıkarırlar. Küçümseyici bakışlarıyla, elinin tersiyle:
---Bankoya yaslanmayın,dışarı, dışarı, nevar?,Seninle bu kadar uğraşamam. Bak yine yanlış olmuş, buraya değil , oraya, oraya
Amca, sen ne laf anlamassın , yaaa.. Der dururlar…
Vatandaş utangaç, zavallı çaresizdir. Boş, boş etrafına bakınırken
Sıradakilerden birisi tartışmağa başlar. Diğer birisi görevliyi korumaya soyunur. Gün böyle başlar, böyle devam eder.
Yarında bundan farksızdır.Eğer işini bitirip az bir fırçayla kurtulduysan dışarı çıkarken ,Allah devlet kapısına kimseyi düşürmesin der durursun…
Ya hastaneler: beyaz önlüklü herkes doktor, herkes profesör
kesilmiş burunlarından kıl aldırmazlar.Elindeki süpürge ve faraşa aldırmadan,,,,,
Bulmuştur.Bir zavallı hasta şu doktor iyi şu doktor yaramaz der kendince yol gösterir dururlar.
Adliyede görevli, mübaşirlerin yanına yaklaşılmaz,kendilerini ya bir savcı ya bir yargıç zannederler.
Son zamanlarda birde özel güvenlikçiler çıktı, Aman Allah’ ım, hallerini televizyonda görüyoruz. Birazcık yetkileri olsa yandık. Dur denilen yerde vuruyor.Birde vur denilirse??????
Allah hepimize yardım etsin işimiz zor vallahi…….
EY VATANDAŞ…..
Sen hep haksız,sen hep cahil kalansın
Oy zamanı hatırlanıp çok da çabuk unutulansın …..
YORUMLAR
Geçim sıkıntısını, ailevi sorunlarını, işine yansıtan asık suratlı görevliler tüm hınçlarını bizden çıkarırlar. Küçümseyici bakışlarıyla, elinin tersiyle:
=======================================
Değerli Hocam,
Yıllardan beri bu izlenimi silemedik.Çünkü kamuya alınanlar önceden onun tadığı bunun tanıdığı bilmemkimin yakını diye alınıyordu.Ben bilirim bir yardımcı hizmetlerde çalışan bir memur tam 6 yıl hiç elini işe sürmedi.Birgün Müdür oğlum neden çalışmıyorsun deyince şehrinin Milletvekiline hemen telefon etmiş.O sayın Milletvekili telefon açıp Müdürü azarlamıştı.
Bunların bitmesi lazım.Hiç bir kamu çalışanı başkaları tarafından korunmaması lazım.Ama gelin görün ki bir türlü yıkılamıyor bu.
Duyarlı yüreğinize sağlık olun.
Saygılar...
Geçte olsa yorumunuz için size bir teşekkür borçluyum.Yorumunuz yazının içeriğini dahada aydınlatıyor.etkili yorumunuz hakların sınırsızlığınıda çok açık bir şekilde ifade ediyor.Devlet vatandaş ilişkisi birazda kişinin olgusuyla ilgili DEVLETİ nobranlaştıran görevli ünüformayı çirkinleştiren içindeki değilmi ....başka yazılarda buluşmak dileğiyle....
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 12:49:32 AM zamanında düzenlenmiştir.