- 1375 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KARA ÖNLÜKLÜLER
Güzel bir köyde göreve başladım.Benim için her köy güzeldir.Bana ikinci devreyi verdiler.Kırka yakın öğrencim var. Başladık çalışmaya.
Ben insanların beynine girmeye çalışırım.Ne yaparsam, beni yakından tanır ve severler diye çalışırım.Bana inanırlarsa daha faydalı olurum.
İlk gün tanışma oldu.Çocukların isimleride yüzleri gibi güzel.İki öğrenci dikkatimi çekti.Onlar çok farklıydı.Hani koç olacak kuzu KÖS ( kös kuzuların annesini emmesin diye kapatıldığı bölüm)ardında belli olur derler.Yani diğerlerine göre kafayı dik tutar.
Bu iki öğrecinin zeki oldukları gözlerinden ve duruşlarından belli oluyor.
Araştırdım,köyde kızları okula gönderiyorlar.Tam bana göre bir yer diye çalışmaya başladık.Bir ülkede kızlar okursa ,yani anneler eğitimli olursa o ülke kalkınır ve huzurlu olur.
Bu arada komşu Asri abi Avrupa’da işçidir.Hollanda’nın işçi alım temsilcisi İzmir’e gideceğini söyleyince Asri abide bizim köye uğrayıp, benim çocukları görürmüsün diyor.Onlar söz verince yapıyor.Yanında Fransıca bilen tercümanı ile köye geldi.
Mühendise hoş geldiniz dedik. Benim öğretmen olduğumu söylediler.O da beni okuluna
götürsün diyor. Sınıfıma girdik.Tertip düzeni beğendi.Gidip resim panosunun önünde durdu.Şu resmi hasta bir erkek ,şu resmi çok az zekalı birisi,şu resmi çok zeki erkek,şu resmide çok güzel bir kız yapmış dedi.
Bu arada Mona Lisa ismi geçti.Tercümana noluyor dedim.hepsini bildi dedim.Şu zekasız çocuğu nasıl bildi deyince,mühendis,yaptığı ağacın kökleri dışarıda toprak atmamış dedi.
Zeki dediği ismail sanat okulunu bitirmesine rağmen O D T Ü ’yü kazandı.Mona Lisa dediği Nazik kız Allah verğisi bir güzelliğe sahipti.Elleri dikkat ettim dünya güzeli.
Nasıl bu kadar net bilebildiniz dediğimde pedagoji ve bir kaç şey söylendi.İşçi alımı için bu kadar biğili birini gönderiyorsa ,bunların eğitimcilerini düşünün.Altı yıl öğretmen okulunda çok şey öğrenmeme rağmen adamdan utandım.
Bizim KARA ÖNLÜKLÜLERDE de en azından vatan sevğisi ve saygılı olarak yetiştiler.Onlardan çok memnunum.
Bizi yetiştirenler Gazi Terbiye’den mezundular. Şimdi sokaktan tutup getirip,sen öğretmensin diyorlar.
En iyi ibadetin kızları okutmak olduğunu ,lütfen unutmayalım.
HASAN KARACA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.