Şeytanla Şairin Şey’ tan Vakti Söyleşi
hayrettin taylan
Şeytan:
’’Aşık ol"
Şair:
"Aşk acıtır, uçurur, biçtirir, uslatır, susatır, öldürür, yaşlandırır, özetle her duyguyu yaşatma odağıdır.
Şeytan:
-Aşk hayatın tüm duygularını sağar.Hayatın menbasıdır.İçsel fısıldayışlarımı dinle. Aşk kadınsıdır, yani şeytanidir.
*Her kadın bir şeytandır zaten.
Şair:
-Aşk, ölümcül ruhları salar.Esir eder aklı.Zekanın şubelerindeki ilim alışverişini azaltır. Aşk, beyinde muhakeme yeteneğini çalıştıran bölümü etkisiz hale getirdiği, beyindeki kimyasallardan serotoninimin kişisel bir kaybı sunar. İçsel bir bozuluşla insanı tetikler.
-Aşk şeytani de değildir. İnsan şeytani olana kaçışları vardır.İnsana verilen en güzel, en helal, en içsel, en doğrusal duygu şeytani olamaz.
-Kadınlar şeytan değildir. Nefsine yenilişin kıyısında olmak, günah işlemek, günaha teşvik etmekle insan şeytan olmaz.Şeytani olanı yaşamakla şeytanlık kazanılmaz.
* Aşk, beyinde güven, inanç, haz duyma ve ödüllendirme fonksiyonlarını etkinleştiriyor.Bu içsel etkilenştirmeleri bilerek, çıkarsız, aynı duygu atlasında, aynı renk auarasında istendik güzelliklerle yaşamak lazım
Şeytan:
"Aşk gerçektir.Gerçeğin yoksa, gereğenin gerdeğinde değilsen, onun ruhuna çıplak girmiyorsan sınırları taşmıyorsan sorun vardır.
Şair:
- KENDİMİZE BENZEYENİ SEÇME DENKLEMİDİR. Bibirine benzeyen ruhların, aynı duygu atlasında benzer renklenişe teslim olmaktır.Aynı ruh kentinde eşruhunı bulmaktır.
Benzerliğin ikliminde aynı mevsimi karşılıklı etkilenişlerle yaşama güdüsüdür.
Şeytan:
-Aşk yalanın bir duygu ateşinde doğrusunu yakmasıdır.Bir yanışma,oynaşma, haz doyumudur.
Şair:
-Aşk mutluluğun özel dimağıdır.Her güzel duyguyu farklı yaşamlarla, algılarla, hislerle,çeşitli duygularla en özel tada oluşma odağıdır.Aşk, huzurdur, hasrettir, hazdır, hazırlıklı yaşayıştır.
Tüm yaşamı peşinden sürükleyen güçlü ,içsel, duyusal, bağlanıştır, karşı cinsi isteme ,sevme, bağlanma arzusudur.
Şeytan:
-Aşk , hüznün çeşnisidir.
Şair:
- Kadınlar psikolojik açıdan erkeklere oranla çok güçlüdür.Kadının beyin ve hormon yapısı erkeklerden farklıdır.Kadınların beyni duyusal dünya odaklıdır.Duygu akışı, duyusal alışeveriş daha etkindir.Aşk, içsel, duyusal, duyguların genelini dolaylı yoldan harekete geçiren içsel eylemlerin tümüdür. Hüzüne gelince, evet, her aşk bir hüzün yaşatır.Hüznün kulesini , kalesini, denklemini çözenler büyük aşkı yakalar.İnsan, sevdiğine daha çabuk kırılır.Ondan daha çok etkilenir.
Şeytan:
-Aşk, boş insanların işidir.Büyük kralların, liderlerin, sanatçıların aşka ayıracak vakti olmamıştır.Aşk, küçük dünyası olanların sığındığı sevgi oyunu ya da oynaşı filmidir?
Şair:
-Olağanüstü bir enerji, ödüle kenetlenmiş bir motivasyon, kendini havalarda hissetme, güzel duygularla uçma, kendini bulma, karşı cinsin dünyasına özel duygu,beklenti, güzelliklerle girme eylemi olan aşkı, neden zekiler, liderler, yaşamasın ki?
-Yusuf ile Züleyha, Taç Mahal’ı ölen eşine yaptıran Şah Cihan, Mihrimah Sultan Camisini sevdiğine yapan Mimar Sinan, Milena ile Kafka, Napolyon ile Rose, Kanuni ile Valide Sultan gibi birçok aşk var.
-Aşk kazançtır, aşk bağlanıştır, huzurdur, en güzel duyguda , en özel olanı bulmaktır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.