RÜYA
Gözlerini açar açmaz kararsız bir edayla sağına soluna bakınarak gözlerini ovalayan adam’’Hay Allah bütün gece ne karışık rüyalar gördüm öyle’’dedi .Eşi de uyanmıştı onun konuşmaları sayesinde. Aslında konuşacak hali yoktu kadının ama eşine ilgisiz görünmemek için sordu:’’Ne oldu hayırdır ne gördün rüyanda?’’Kocası :’’Garip garip şeyler anlat desen anlatılacak hiçbir şey yok inan ki’’ dedi.Bir müddet yatağın içinde oturdu sonra gördüğü rüyanın etkisinden kurtulmak ve unutmak için ani bir kalkış yaptı.Öyle ki biraz daha durursa sanki rüyanın etkisi gelip üzerine yapışacaktı.Lavaboda elini yüzünü yıkadı.Havlu elinde banyodan çıktı.Yüzünü ağır ağır kurularken aklının hala gördüğü rüyada olduğu belliydi.Karısı ağzını bile açmak istemiyor, içten içe kendisini uyandıran eşine kızıyordu.Sormasa olmayacaktı ,tam soracaktı ki kocası :’’Hanım hatırladım yahu rüyamda çamaşırsız kalmıştım.Ne sıkıntı çektim bütün gece bilemezsin.Misafirde varmış ortaya gelemiyordum ,beni görecekler diye ne korktum bilemezsin .Hay Allah yahu ne biçim rüyaydı öyle ’’ dedi.
Kadın ‘ın rüyayı duyunca uykusu kaçmıştı.Rüya tabirlerine meraklı bir kadındı.Hemen kalkıp rüya tabiri kitabını açmak isteyince eşi kızdı.İkisi tam zıttı bu konuda.Kadın rüya tabirlerine ne kadar meraklıysa eşi de o kadar gereksiz görürdü bu işi.
Eşine kahvaltı verip uğurlayan kadın kapıyı kapatır kapatmaz bakamadığı kitabı eline aldı.Rüya yorumlarında baktı.Çamaşır ‘ın eş olduğunu okudu.Kitap da bu rüyayı görenin eşi ölür yazıyordu.Kadın bakıp bakacağına bin pişman olmuş çok korkmuştu.Rüyaya gören eşine kızıp bir müddet söylenmiş ve her görülen rüya nın doğru olamayacağını hatırlatmıştı kendi kendine.
Rüya nın etkisiyle evden çıkmak istemeyen kadın bir müddet spora gitmeleri gereken çocuklarına bugün gitmeyin diye ısrar etti.Çünkü eşi olmayınca çocukları spora kendisi götürüyordu.Çocuklarını ikna edemeyeceğini anlayan kadın kalkıp giyindi ve evden hep beraber çıktılar.
Yolda sürekli kaza geçirmeyi bekleyen kadın aslında iyi bir şoför sayılabilidi.Fakat biliç altında rüya nın gerçekleşmesini beklediği için çok huzuruzdu.Kazasız belasız spora gelmiş ve yerleşmişlerdi.Sürekli içinden giderken mi kaza geçirip öleceğim acaba diyordu.Bu düşünceleri beyninden atmak istiyor fakat başaramıyordu.
Çocukları izlerken içini kemiren bu düşüncelerden kurtulmak için çantasını açtı ve okumakta olduğu kitabı çıkardı.Rahat davranmaya çalışıyor sözde kitap okuyordu.Yanına gelen çocuğa bir kahve siparişi verdi.Bir yandan kahve içecek , bir yandan da kitap okuyacaktı .Bir türlü okuduğunu anlayamıyordu.İçindeki gerginliği dışarıdan hissettirmemeye çalıştıkça batıyordu .Stres her halinden okunuyordu.
Çantasından çıkardığı şişeyle su içti.Kahvesini bitirdi,hesabı ödedi.Kitabı artık okuyamayacağını anladı.Yine de çantasına koymak istemiyordu.Başkalarıyla konuşacağına sayfaları karıştırmayı yeğledi.Kimseyle konuşacak durumda değildi.Masasına doğru yürüyen sarı bir örümcek gördü.Tam kitabına çıkacakken örümceğe üfledi ve masanın altına düşürdü.
Tekrar kitaba gömüldü.Elindeki kitap bölüm bölüm hikayelerden oluşuyordu.Tanıdığı birine aitti.Çoktandır okumak istediği ,merak ettiği bir kitaptı.Dikkati çok dağıldığı için yeni bir bölüm açmak istedi.Bu arada örümcek tekrar masaya çıkmış ve kitabında geziniyordu.Tekrar üfleyerek örümceği düşürdü.Örümcek ilgisini çekmişti.Zaten kitap da okuyamıyordu.Bir kaç kere daha masaya çıkan örümcekle oyun oynamaya başladı.
Bir müddet sonra örümcek yukarı çıkmaktan vazgeçti kadında onu aramadı ve kitabını okumaya koyuldu.Bu arada spor bitmiş ve çocuklar gelmişti.Toparlanıp yola çıktılar.Sürekli ölümü beklemek çok zordu.İnsanın bilmeden aniden ölmesi ne güzelmiş iyi ki kader bildirilmemiş diye geçirdi içinden.
Araba’da oturan çocuklar çok terliydi.Camları sonuna kadar açan annelerine şaşıran çocuklar, annelerinden camları kapamasını istediler.Kadının kafası gerçekten çok doluydu.Anahtarı çalıştırdı ve kahrolası rüya hayatımı mahvettin dedi.Uzun bir yol gidecekti ,kendi kendine teselli verip yok canım rüya işte dedi.
Eve geldiler .Yol boyunca aniden gelip kendisine çarpacak bir araç bekledi.Hiç bir sorun çıkmadan eve gelen kadın rahatlamıştı.Arabasından inerken bu rüyayı gördüğü için eşine söylendi.
Huzur içerisinde evine girdi ve çocuklarını doyurdu.Günün stresi kadını çok yormuştu.Duş alıp yatağına uzandı.
Sabahleyin bir türlü uyanmayan annelerini merak eden çocuklar odasına girdiler ve uyandırmaya çalıştılar.Fakat o çoktan koluna yapışan ,örümcek zannettiği kene yüzünden son yolculuğuna çıkmıştı.
YORUMLAR
en yazının son satırına kadar hep kadının kocasının ölmesini bekledim. hatta kadın akşam yatağa girecek ve kocasının buz gibi kaskatı cesediyle karşılaşacak zannettim. Sen tuttun kadını öldürdün. Dolayısıyla benim için çok sürpriz bir sonuç oldu.
Ben fazla rüya görmem..Etkisinde kaldığım rüya da tüm ömrümde bir iki tanedir. Bunun dışında genelde yüksek bir yerden düşerim hep. Son bir iki yıldır da savaş çıkmış memlekette rüyaları görüyorum..Allah hayırlara tebdil eyleye.
Çok güzel bir hikaye, çok güzel bir anlatım olmuş.Tebrikler
Selam ve sevgiler.
Yürükçü
Rüya yorumuna ben de meraklıyım, Bir iki rüya yorumu kitabım vardı. Rüya gördüğümde açar, acaba yorumu nasıl diye merak ederdim.
Rüyada çamaşırsız kalmak, boşanmayla da yorumlanır. Boşanmadan böyle bir rüya önce görmüştüm.
Tebrikler güzel bir kurgu ve son..
sevgiler..