- 1374 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KIZLARA YENİLDİM
Bu dünyada gençliğin,ğüzelliğin,itibarın olsun.O zaman yediğinden,içtiğinden zevk alısın.Kötü şeyler düŞümezsin,hep olumlu hareketlerde bulunursun.
Eğer şu dünyayı hep gençler yönetse,hiç kavga olmazdı.Devletler birbirlerini sevenler topluluğu olurdu.Yani gençlik çok güzel.
Tanrıya dua ediyorum.Benim istediğim oldu.Aynen yirmi yaşın duyguları ile yaşıyorum.Bu dünyanın geçici olduğunu biliyorum.
Güzel bir köye tayinim çıktı.Benim için köyün kötüsü yoktur.Her yerde insanlar,hayvanlar,bitkiler var.Niye biri iyi,biri kötü olsun?Yavaş yavaş etrafı tanımaya çalışıyoum.
Bir gün bir gençle ekin biçenlerin yanlarına vardık.Beş altı genç kız orakla ekin biçiyorlar.Kolay gelsin dediğimizde gülüştüler.Öyle pek kolay olmuyor öğretmen bey dediler.Bende biçebilir miyim dedim,yine gülüştüler.Size göre değil dediler.Köye geleli iki ay olmuştu.Baktım iyi biçemiyorlar,ellkleri de yok.
Bana da bir orak verin dedim ,yine gülmeler.Yirmi yaşındayım,yanımda güzel kızlar,tarlayı deviririm.Beni Alsancak yada kordon’da doğdu sanıyorlar.Birisi gız Haçça şu orağı öğretmen beye ver dedi.Ver emme ,nereden tutulacağını da tarif et ,elini falan kesmesin dedi.Yine kızlar güldüler.İsmi Ümmühan kız hoca bene bak,eline diken miken batar ,sen en iyisi hiç başlama dedi.
Tarla hafif bayır,tam bana göre.Bir girdim,her taraf deste oldu.Her işi iyi yaparım ama ekini çok hızlı biçerim.Kızlar şaştı kaldılar.Kızlara her gördüğünüz sakallıyı dedeniz sanmayın dedim.Kızlar da biz seni başka işte yeneriz dediler.
Hanği konumda olursa olsun insanları çok seviyorum.Köylülerin yeri başka ,onlar her lokmalarını alın teri ile yiyorlar.
Ege’de köy evlerinin alt katı boştur.Buraya traktörlerini ,aletlerini koyarlar.Orada tütün dizerler.Evin birinin önünden geçerken kızlar beni çağırdılar.Eyvah bunlar benimle tütün dizme yarışına girecekler.Korktuğum oldu.Hadi bakalım diye iğneyi elime verdiler.Sol koltuğuma kırk santim iğneyi aldım.Çabuk ve düzğün yapayım derken iğne parmağıma battı.Tütünün zehirli suyuyla çok acır.Yenildim.
İsmi Cemile olan uzun boylu kız yenildin hocam dedi.Doğru söze hacı baba ne desin yenildik.
Kızlardan Nurdan, öğretmen bey her gördüğün uzun saçlıyı anan zannetme dedi.Bu laf bana çok koydu.
Fakat gençlik,genç olmak,genç kalmak çok güzel.
Ne diyeyim?
HASAN KARACA İZMİR